عمومی

اکستنشن کردن مو و نکاتی که باید آن ها را رعایت کنیم

اکستنشن کردن مو و نکاتی که باید آن ها را رعایت کنیم - بلاران
  • قبل و بعد از اکستنشن کردن مو باید حتماً نکاتی را بدانید و آن ها را بخوبی رعایت کنید، زیرا رعایت نکردن و مراقبت نکردن از اکستنشن موها، سبب می شود تا دوام آن بسیار کم شده و نتیجه خوبی از کار حاصل نشود.

    در این مطلب مواردی را که باید در این زمینه بدانید و آن ها را انجام دهید، عنوان خواهد شد، پس اگر می خواهید موهای پرپشت و خوش فرمی بعد از اکستنشن مو داشته باشید، این موارد را مطالعه کرده و تلاش کنید تا آن ها را بکار بندید.

    اکستنشن کردن مو و نکاتی که باید آن ها را رعایت کنیم - بلاران

    اکستنشن کردن مو و نکات قابل توجه آن

    قبل از اکستنشن بر روی موها، باید جنس، رنگ و نوع موهای خود را به متخصصی که می خواهد این کار را انجام دهد، نشان دهید تا موهایی هماهنگ با موهای شما را در هنگام اکستنشن بکار گیرد.

    از استفاده از تارهای موی سنگین بر روی سر و به موهای خود اجتناب کنید، چرا که موهای شما تحمل این فشار را نداشته و در اثر آن به بافت اصلی موها، آسیب خواهد رسید.

    بهتر است بعد از اکستنش، تا مدت پنج روز از استحمام خودداری نمایید، تا در اثر شست و شو، موهای اکستنشن شده شل و کنده نشوند.

    اما بعد از اینکه موها حالت خود را یافتند و بر روی سر محکم شدند، بهتر است تا حداقل هفته ای سه تا چهار بار آن ها را شست و شو دهید، بخصوص اگر از اکستنشن طبیعی استفاده کرده باشید، تا موهای شما همواره تمیز و پاکیزه باشند و پس از آن موها را خشک کنید.

    اگر این موها را با کمک گیره و یا حلقه های فلزی به موهای خود متصل کرده اید، به راحتی می توانید آن ها را از موهای خود جدا کرده و شستشو دهید.

    همواره از مصرف آب داغ بر روی موهای اکستنشن شده خودداری کنید، زیرا علاوه بر اینکه سبب آسیب رسیدن به موها خواهند شد، احتمال کنده شدن و جدا شدن موهای اکستنشن شده را افزایش می دهند.

    از چنگ زدن و فشردن موها در حین شست و شو و بعد از اکستنشن کردن مو خودداری کنید.

    برای مراقبت و محافظت بیشتر از موهایی که اکستنشن کرده اید، هنگام استحمام از شامپوهایی که فاقد سولفات و پارابن می باشند، استفاده کنید، استفاده از شامپوهای نامناسب رنگ موهای اکستنشن شده را کدر کرده و ظاهری ناخوشایند به آن ها خواهند داد، مخصوصاً اگر از تارهای موی مصنوعی برای این کار کمک گرفته باشید.

    اکستنشن کردن مو و نکاتی که باید آن ها را رعایت کنیم - بلاران

    برای اینکه موهایی خوش فرم و خوش حالتی داشته باشید، بهتر است که شامپوهای حاوی نرم کننده و مرطوب کننده بر روی موهای اکستنشن شده استفاده کنید، یا حداقل پس از شستن موها بر روی آن ها نرم کننده بزنید تا موها دچار آسیب نشوند.

    با اینکه صاف کردن و حالت دادن در موهایی که به روش اکستنشن طبیعی اضافه می شوند مشکلی ندارد، اما باز هم تا حد امکان از سشوار کردن موها و یا اتو کردن موهای اکستنشن شده تا جایی که می توانید، پرهیز کنید، زیرا که ممکن است این کار شما طول عمر مفید آن ها را کاهش داده و باعث آسیب رسیدن به آن ها شود.

    شانه کردن موها باید به شکلی کاملاً اصولی صورت گیرد و توجه داشته باشید که شانه کردن را دقیقاً از محل اتصال اکستنشن به موها، انجام ندهید، زیرا که این کار سبب کنده شدن موها از محل خود خواهد شد و به موهای طبیعی شما هم صدمه خواهد رساند.

    شانه کردن موها را با شانه دندانه درشت انجام دهید و یا از برس مخصوص، بعد از اکستنشن کردن مو استفاده کنید و هر بار به آرامی موها راشانه کنید.

    از قرار گرفتن طولانی مدت در زیر اشعه خورشید اجتناب کنید.

    از استفاده از کلیپس یا هدبند و یا بستن موها با کش مو به صورت دم اسبی، تا حد امکان خودداری کنید، چون سبب شل شدن و یا کندن موها خواهد شد.

    هیچ گاه با موهای خیس و مرطوب نخوابید.

    بهتر است از تافت و یا انواع حالت دهنده های دیگر بر روی موی اکستنشن شده استفاده نکنید.

    در هنگام خواب باید موها را در بالای سر خود جمع کنید، چون در غیر این صورت ممکن است موها دچار گره و ژولیدگی شوند.

    برای حفظ درخشندگی موها بهتر است تا لااقل هفته ای یک بار بر روی آن ها از روغن های طبیعی استفاده کنید.

    اکستنشن کردن مو و نکاتی که باید آن ها را رعایت کنیم - بلاران

    دوام و عمر اکستنشن موها به عوامل زیاد و متعددی بستگی دارد از جمله:

    • جنس موی اکستنشن شده
    • کیفیت مویی که استفاده می شود
    • نحوه و روش نصب موها
    • میزان مراقبت از موها
    • نحوه نگهداری از موها
    • میزان رشد موی فرد
    • تخصص افرادی که این کار را انجام داده اند.

    پس برای افزایش عمر اکستنشن و نگه داشتن زیبایی آن بعد از اکستنشن کردن مو به نکات مراقبتی و طرز نگهداری آن بیشتر دقت کنید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *