لوازم آرایش

شناخت انواع سایه چشم و کاربرد آن

شناخت انواع سایه چشم و کاربرد آن - بلاران
  • در پست قبلی با بخشی از انواع سایه چشم آشنا شدید، ولی این همه ماجرا نیست و سایه های چشم طیف گسترده ای دارند که برای شناخت بهتر آن ها تصمیم داریم که در ادامه به معرفی بخش دیگری از آن ها بپردازیم.

    اگر به دنبال ایجاد آرایشی حرفه ای و زیبا هستید، پس لازم است که این قسمت را هم مطالعه کنید تا اطلاعات جامع تر و کامل تری را در این زمینه بدست آورید.

    معرفی دیگر انواع سایه چشم

    از دیگر انواع  سایه چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

    سایه پخته

    طرز استفاده از این سایه بسیار آسان است و اگر می خواهید سایه چشم تان پر رنگ تر باشد، پس لازم است تا براش مخصوص سایه را کمی مرطوب کنید، ولی اگر قرار است تا رنگی ملایم و کم رنگ از سایه را بر روی پلک ایجاد کنید؛ کافیست تا براش سایه را همانطور که خشک است به رنگی که می خواهید آغشته کنید و آن را بر روی پلک بکشید.

    این نمونه از سایه به دلیل استفاده راحت از آن و قابل ترکیب کردن رنگ ها و ایجاد رنگی دلخواه، در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد.

    شناخت انواع سایه چشم و کاربرد آن - بلاران

    سایه چشم روشن یا درخشان

    سایه روشن یا اصطلاح دیگری که برای معرفی اینگونه سایه ها بکار برده می شود «شاین» است.

    این نوع از سایه برای افرادی که در نظر دارند تا پشت پلک خود را برجسته تر نشان دهند گزینه بسیار مناسبی است، چون کلاً اینگونه سایه ها براقیت خاصی را دارا می باشند.

    سایه مات

    سایه مات برای پایه آرایش و کانتورینگ، انتخاب به جا و مناسبی است و امروزه به دلیل طبیعی تر بودن آن و هماهنگی با پوست طرفداران بسیاری را به سوی خود جلب کرده است.

    شاید بتوان گفت براق نبودن این سایه خود از مزیت های آن بشمار می آید که با توجه به جذابیت فوق العاده ای که به چشمان شما می بخشد، می تواند آرایش های زیبایی را بر روی صورت ایجاد کند.

    سایه نیمه مات

    این مدل از انواع سایه چشم همانطور که از اسمش پیداست، از نظر ظاهری حد وسط بین سایه مات و سایه شاین می باشد؛ یعنی نه می توان گفت کاملاً براق است و نه می توان آن را جزو سایه های مات دانست.

    انواع رنگ بندی های این سایه، در فروشگاه های لوازم آرایشی به وفور یافت می شود که برای همه افراد هم مناسب است.

    شناخت انواع سایه چشم و کاربرد آن - بلاران

    سایه یخی

    اینگونه سایه ها بیشتر مناسب خانم های جوان است و در بین آنان طرفدار بیشتری دارد، چون کریستال های شفافی که در درون این سایه ها وجود دارد اگر در پشت پلکی که دارای چروک است استفاده شود؛ در بین چروک ها جمع شده و منظره ناخوشایندی را ایجاد خواهند کرد و از زیبایی چهره خواهد کاست.

    کریستال های شفاف این نوع سایه سبب می گردد تا چشمان شما درخشان تر به نظر آیند.

    سایه پودری پیگمنت

    این نوع سایه را معمولاً آرایشگران حرفه ای استفاده می کنند و با سایه های پودری معمولی تفاوت دارد و پودر آن دانه ای و جدا از یکدیگر است و همین مسئله استفاده از آن را دشوار می کند.

    به همین دلیل برای افراد عادی و مبتدی این سایه کارایی لازم را نخواهد داشت؛ ایزیرا پودرها در اینگونه سایه از یکدیگر مجزا است و قرار دادن آن بر روی پلک و بدست آوردن ترکیب سایه ای بی عیب و نقص از انواع سایه پیگمنت کمی مشکل است.

    اما طریقه استفاده از آن بدین گونه است که بهتر است ابتدا پشت پلک را پرایمر بزنید و از براش مخصوص سایه کمک بگیرید و آن را کمی مرطوب کنید و بعد آن را به سایه آغشته کرده و به صورت ضربه های متوالی به آرامی آن را بر روی پلک بزنید؛ خیس کردن برس سایه سبب می گردد تا سایه به خوبی بر روی پلک بنشیند.

    سایه پودری پیگمنت در دو مدل متالیک و اکلیلی موجود است که  انواع رنگ های آن به صورت تکی به فروش می رسد، از نوع اکلیلی آن می توان در مجالس و مهمانی ها استفاده کرد و نوع متالیک آن را هم با توجه به موقعیت، می توان برای درخشان تر و جذاب تر نشان دادن چشم ها، استفاده کرد.

    شناخت انواع سایه چشم و کاربرد آن - بلاران

    سایه متالیک

    اینگونه از سایه ها امروزه طرفداران بیشتری را یافته است، زیرا با ظاهر طبیعی که به چشمان شما می دهد آن ها را جذاب تر خواهد کرد؛ ضمن اینکه استفاده از این نوع سایه کلاً چهره شما را شاداب تر و جوان تر نشان خواهد داد.

    این سایه در رنگ های مسی، طلایی، نقره ای و رنگ هایی مشابه رنگ فلزات عرضه می شود.

    حال که با انواع سایه چشم کاملاً آشنا شدید در پست های آینده هم با ما باشید تا چگونگی انتخاب سایه مناسب برای چشم را برایتان شرح دهیم.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *