لوازم آرایش

معرفی انواع سایه های چشم برای داشتن چهره ای زیباتر

معرفی انواع سایه های چشم برای داشتن چهره ای زیباتر - بلاران
  • در فروشگاه های لوازم آرایشی، انواع سایه های چشم و اقسام بسیار فراوانی از این نوع محصول آرایشی با تنوع رنگی و برندهای متفاوت، با کاربردهای مختلف وجود دارد که شما را در انتخاب یک سایه مناسب برای چشم، سردر گم خواهد کرد.

    اما باید بدانید که سایه های چشم با یکدیگر فرق دارند و در انتخاب آن نباید صرفاً به رنگ سایه توجه کنید، بلکه مواردی مانند، بافت مناسب، میزان تیره و روشن بودن، برند محصول و… را باید مد نظر قرار دهید.

    در این پست قرار است تا انواع سایه ها را به شما معرفی کنیم تا با شناخت بیشتری به انتخاب آن بپردازید، با ما همراه باشید.

    معرفی انواع سایه های چشم

    اما انواع سایه های چشم بر اساس ساختار آن عبارتند از:

    معرفی انواع سایه های چشم برای داشتن چهره ای زیباتر - بلاران

    سایه های پودری

    متداول ترین و پرمصرف ترین سایه ها، سایه های پودری است که برای استفاده افراد تازه کار و مبتدی گزینه های خوبی هستند.

    برای استفاده از این نوع سایه ها کافیست تا از برس های کوچک مخصوص سایه کمک بگیرید و یا بهتر است از برس های تخت زبر، برای کشیدن آن بر پشت پلک استفاده کنید.

    برای محو کردن خطوط سایه هم می توانید از برس زبر گرد استفاده کنید؛ ضمن اینکه برس های کوچک مدادی هم برای کشیدن خطوط نازک و ایجاد ظریف کاری با سایه قابل استفاده هستند.

    شاید بشود با نوک انگشتان هم مقدار مناسبی از سایه را به آرامی بر روی پشت پلک بطور یکنواخت مالید، اما ترکیب شدن سایه با چربی دست از کیفیت کار خواهد کاست و در این صورت آرایش شما ظاهری حرفه ای نخواهد داشت.

    سایه های پودری انواع بسیار متفاوتی دارند که در پالت های چهار، دو یا تکی ارائه می شوند و از مزایای آن ها اینست که به سادگی می توانید آن را با رنگ های دیگر، ترکیب کنید.

    دقت کنید که هنگام استفاده از این نوع سایه چشم، آن را محکم بر روی پلک نکشید، چون سبب ایجاد چین و چروک بر روی پوست و بخصوص در اطراف چشم خواهد شد.

    از انواع سایه های براق برای آرایش شب استفاده کنید و از نوع مات آن هم برای آرایش روزانه، اما انواع سایه های پودری اکلیلی برای استفاده در مهمانی ها، مجالس و مراسم طراحی شده اند.

    معرفی انواع سایه های چشم برای داشتن چهره ای زیباتر - بلاران

    سایه های پودری نرم

    در مورد سایه های پودری نرم باید گفت که این نوع سایه ها، اغلب به منظور ایجاد سایه روشن، بر روی چشم و نوعی درخشش بر روی پلک استفاده می شود و به راحتی بر روی پلک می خوابند.

    سایه های پودری فشرده

    این نوع از سایه، برای ایجاد تراکم و تشدید رنگ بکار برده می شود که پوشش بسیار مناسبی را بر روی پلک ایجاد خواهد کرد.

    معرفی انواع سایه های چشم برای داشتن چهره ای زیباتر - بلاران

    سایه های مایع

    استفاده از این نوع سایه چشم برای تازه کاران زیاد مناسب نیست چون کار با آن کمی مشکل بوده و تقریباً نیاز به مهارت دارد.

    نحوه سایه زدن با سایه های مایع، اینگونه است که با براشی که همراه سایه وجود دارد، مقدار مناسبی از آن را بر روی پلک قرار داده و سریع آن را بر روی تمام پلک پخش کنید، چون این سایه به سرعت خشک می شود؛ پس باید سرعت عمل بالایی داشته باشید.

    با اینکه این نوع سایه از زیباترین انواع سایه های چشم بشمار می آید، اما برای کسانی که پوستی چرب دارند اصلاً توصیه نمی شود و مناسب این اشخاص نیست، چون پس از مصرف، سایه در پشت پلک جمع شده و حالت یکنواختی و یک دستی خود را از دست خواهد داد.

    از مزایای این سایه، دوام و ماندگاری بسیار بالای آن است و مزیت دیگر آن اینست که از این نوع سایه می توان به عنوان خط چشم هم استفاده کرد.

    سایه مایع - بلاران

    سایه های کرمی

    برای استفاده از این سایه بهتر است تا مقداری از سایه ای را که انتخاب کرده اید را با کمک براش مخصوص آن، بردارید و به پشت پلک خود به صورت ضربه هایی آرام و متوالی بزنید تا زمانی که آنچه مد نظر شماست حاصل شود.

    در این مورد شما می توانید برای بدست آوردن رنگ دلخواه خود از ترکیب چندین رنگ هم استفاده کنید تا زیبایی سایه و چشمان شما هم چندین برابر شود.

    این سایه ها برای خانم هایی که پوست معمولی و یا خشک دارند بسیار مناسب است، چون ماندگاری بالایی بر روی اینگونه پوست ها ایجاد خواهد کرد، اما استفاده از آن برای پوست های چرب اصلاً توصیه نمی شود.

    سایه مایع - بلاران

    سایه های مدادی

    استفاده از این سایه ها بسیار ساده و راحت است، چون شبیه مداد است و به آسانی می توانید آن را برپشت پلک بکشید و حتی در زیر پلک پایینی خود هم می توانید از این سایه استفاده کنید که انواع متفاوتی از رنگ های آن در دو مدل مات و براق هم در بازار و فروشگاه های لوازم آرایشی یافت می شود.

    اگر می خواهید سایه ای با ماندگاری بالایی داشته باشید به شما توصیه می کنیم که از سایه های مدادی استفاده کنید، زیرا به مدت 24 ساعت بر روی پلک باقی خواهند ماند.

    سایه مدادی - بلاران

    برای آشنایی بیشتر با انواع سایه های چشم در پست بعدی هم ما را دنبال کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *