پوست

چند مرطوب کننده ی طبیعی پوست که در منزل دارید

چند مرطوب کننده ی طبیعی پوست که در منزل دارید - بلاران
  • شاید خودتان هم باور نکنید که همین الان چند مرطوب کننده ی طبیعی پوست را در منزل دارید!، کافیست که دست تان را دراز کنید و آن را بردارید! و از آن به راحتی استفاده کنید.

    همه ما دوست داریم که پوستی شاداب، باطراوت و جوان داشته باشیم و از داشتن پوستی پر از چین و چروک وحشت داریم، اما برای برآورده شدن این آرزو، بخصوص در سنین میانسالی نیاز به برخی مراقبت ها و استفاده از برخی وسایل و مواد آرایشی داریم که بهتر است تا جایی که می توانیم آن ها را از چیزهای طبیعی و ارگانیک درست کنیم تا علاوه بر فواید بیشتر و بهتر آن، از سالم بودن و بی ضرر بودن آن هم اطمینان داشته باشیم.

    اگر می خواهید که از مرطوب کننده های سالم و طبیعی که معمولاً در اغلب خانه ها یافت می شوند، استفاده کنید، به شما پیشنهاد می کنیم تا این پست را مطالعه کنید.

    معرفی چند مرطوب کننده ی طبیعی پوست

    مرطوب کننده های زیادی در اطراف ما وجود دارند که شاید وقتی آن ها را نام ببریم، بسیار تعجب کنید، چرا که نمی دانستید به همین سادگی می توانید از این مواد در جهت مرطوب نگه داشتن و طراوت پوست استفاده کنید.

    اما برخی از این مرطوب کننده ها که اغلب در دسترس هستند عبارتند از:

    چند مرطوب کننده ی طبیعی پوست که در منزل دارید - بلاران

    عسل طبیعی

    یکی از انواع مرطوب کننده ی طبیعی عسل هست. واقعاً درباره این ماده شفابخش و معجزه گر چه می توان گفت، که در همه موارد کاربردها و اثراتی شگرف دارد، منجمله مرطوب کردن پوست که عسل در این مورد هم بسیار عالی و باور نکردنی عمل می کند.

    عسل خود یک ماده جذب کننده طبیعی است که به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و به حفظ و نگهداری رطوبت پوست، کمک کرده و آن را با طراوت و شاداب نگه می دارد.

    برای اینکه این قدرت را افزایش دهید می توانید به دو قاشق غذا خوری عسل، دو تا سه قاشق شیر اضافه کرده و با یکدیگر کاملاً مخلوط کنید، وقتی مواد یکدست و صاف شد، آن را بر روی پوست صورت و همچنین پوست گردن بمالید و حدود 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و بعد پوست را با آب ولرم بشویید.

    یا اینکه بعد از گذشت مدت زمان لازم استحمام کنید، تا این مواد طبیعی سالم کمی هم بر روی پوست بدن قرار گرفته و اثرگذاری بیشتری بر همه بدن داشته باشند.

    پس اگر پوست خشکی دارید از این ماده طبیعی می توانید بصورت مداوم و روزانه استفاده کنید.

    حتی قرار دادن یک لایه نازک از عسل به تنهایی هم می تواند برای پوست شما که خشک است، معجزه کند، این ماسک عسل به تنهایی می تواند برای پوست های خشک بسیار مفید باشد و قرار دادن پوست به مدت 15 تا 20 دقیقه بطور روز در میان و سپس شستن و خشک کردن با یک حوله نرم و ملایم به پوست های خشک کمک فراوانی خواهد کرد.

    چند مرطوب کننده ی طبیعی پوست که در منزل دارید - بلاران

    روغن زیتون

    روغن زیتون را هم باید یکی از معجزات طبیعت دانست که همواره یک پای ثابت مواد مؤثر برای بازسازی و یا درمان بخصوص مشکلات پوستی است.

    این نرم کننده و مرطوب کننده طبیعی با داشتن ویتامین E بالا و همچنین اسید لینولئیک سبب مس شود تا رطوبت بیشتری در پوست باقی مانده و پوست نرم تر باشد، همچنین بودن ویتامین ای در این مرطوب کننده طبیعی باعث می شود تا آسیب کمتری به کلاژن های موجود در پوست وارد شود که صدمه دیدن کلاژن ها خود یکی از دلایل اصلی خشکی پوست می تواند باشد.

    برای استفاده بهتر از فواید روغن زیتون، باید مقداری از آن را گرم کرده و با همان دمای ملایم روغن را بر روی تمامی پوست صورت و گردن بمالید و با حرکات دایره وار، به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید تا این روغن، حداقل به مدت نیم تا یک ساعت بر روی پوست بماند و سپس آن را بشویید.

    این مرطوب  و نرم کننده را می توانید بر روی تمامی قسمت های بدن مانند دست ها، پاها و یا سایر قسمت های بدن ماساژ دهید و بعداً دوش بگیرید.

    برحسب میزان خشکی پوست می توانید از این روغن چند روز در هفته و یا هر روز استفاده کنید و از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید.

    چند مرطوب کننده ی طبیعی پوست که در منزل دارید - بلاران

    روغن نارگیل

    روغن نارگیل چرب نیست و از این بابت برای تمامی پوست ها مناسب است و با تأمین مواد مغذی پوست و داشتن اسیدهای چرب، رطوبت رسانی عمیقی را، مخصوصاً برای پوست های چرب فراهم می آورد و سبب نرم و لطیف شدن پوست می گردد.

    پس مانند روغن زیتون مقدار مناسبی از این روغن را گرم کنید و آن را بر روی پوست و جاهایی که لازم است به آرامی ماساژ دهید، تا روغن به درون پوست نفوذ کرده و اثر خود را بگذارد و بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

    اگر لازم است می توانید از این مرطوب کننده ی طبیعی بصورت روزانه استفاده کنید و یا آنکه هفته ای سه بار از این روغن برای ماساژ روی پوست و مرطوب کردن آن کمک بگیرید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *