عمومی

معرفی ست مانیکور یا ابزار مانیکور ناخن (قسمت دوم)

معرفی ست مانیکور یا ابزار مانیکور ناخن (قسمت دوم) - بلاران
  • استفاده از ست مانیکور یا همان ابزار مخصوص مانیکور و پدیکور، می تواند در انجام این کار به ما کمک کند، تا بتوانیم بوسیله آن ها ناخن های زیباتری داشته باشیم.

    حالت و فرم آراستن ناخن ها می تواند در جذابیت و زیبایی دستان ما تأثیرگذار بوده و به دست های ما جلوه ی بیشتری بدهند.

    برای آشنایی بیشتر با ابزار مانیکور ناخن در این پست هم با ما همراه باشید، تا تعداد دیگری از آن ها را به شما عزیزان معرفی کنیم.

    معرفی ابزار یا ست مانیکور ناخن

    برای انجام هر کاری ابتدا باید ابزار و وسایل انجام آن را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم آن را به بهترین وجهی به انجام رسانیم.

    از جمله ی این ابزار می توان به وسایل مانیکور و پدیکور اشاره کرد که در یک مانیکور حرفه ای بکار آمده و انجام آن را آسان تر و زیباتر خواهد کرد.

    برخی از این ابزار را در مطلب قبلی معرفی کردیم و در ادامه با دیگر وسایل لازم برای مانیکور کردن بیشتر آشنا خواهید شد.

    معرفی ست مانیکور یا ابزار مانیکور ناخن (قسمت دوم) - بلاران

    این وسایل عبارتند از:

    پوشر یا قاشقک عقب زن

    این وسیله برای عقب راندن کوتیکول های ناخن بکار می رود، حواستان باشد که کوتیکول های ناخن را از بین نبرده و برش ندهید، بلکه اگر لازم است آن ها را با کمک پوشر کمی به عقب برانید.

    دقت کنید تا بر روی پوست و یا قسمت های گوشتی اطراف ناخن بریدگی ایجاد نکنید، زیرا می تواند باعث بروز عفونت، درد و مشکلاتی از این قبیل شود.

    اگر پوست حساس و نرم و نازکی دارید، از پوشرهای چوبی استفاده کنید و در غیر این صورت می توانید از انواع فلزی این ابزار برای عقب زدن کوتیکول های ناخن کمک بگیرید، انتهای پهن تر پوشرها برای این کار مناسب تر هستند.

    استیک

    از این ابزار که عموماً در یک ست مانیکور ناخن وجود دارد، می توانید استفاده های مختلفی انجام دهید، البته اصلی ترین کار استیک، برطرف کردن ایرادات لاکی است که بر روی ناخن زده اید، زیرا که با کمک آن می توانید اطراف ناخن را که با لاک پوشانده اید پاک کنید.

    اما از استیک می توانید به عنوان پوشر هم استفاده کرده و در صورتی که پوست حساس و نرمی دارید، کوتیکول ها را با کمک این وسیله کمی به عقب هدایت کنید.

    معرفی ست مانیکور یا ابزار مانیکور ناخن (قسمت دوم) - بلاران

    بافر ناخن

    بافر ابزاری است که برای لایه برداری از روی ناخن و زیبایی و درخشش بیشتر از آن استفاده می شود، که البته بهتر است برای درخشندگی بیشتر از قسمت نازک این وسیله کمک بگیرید.

    برای استفاده از بافر باید با صبر و حوصله و با آرامش، در یک جهت حرکت کرده و آن را از جلو به عقب و یا برعکس از عقب به سمت جلو هدایت کنید.

    بعد از استفاده از بافر بهتر است تا از موم زنبور عسل و یا روغن کوتیکول بر روی ناخن ها کمک بگیرید تا ناخن های درخشان تری داشته باشید.

    پد لا انگشتی

    این ابزار که برای پدیکور مورد استفاده است، هر انگشت پا را از انگشت دیگر جدا کرده و کار گرفتن ناخن، مرتب کردن، سوهان زدن و لاک زدن ناخن پا را برایتان راحت تر می کند.

    معرفی ست مانیکور یا ابزار مانیکور ناخن (قسمت دوم) - بلاران

    سنگ پا

    سنگ پا از ابزار قدیمی برای پاک کردن و نرم کردن کف پاست، که امروزه در یک ست مانیکور هم گنجانده می شود.

    در گذشته موقع استحمام، وقتی که کف پا در اثر رطوبت و گرمی آب نرم می شد، مورد استفاده قرار می گرفت و با آن قسمت های خشن و پوست های اضافی پا صاف شده و صیقل داده می شد.

    در هنگام پدیکور برای نرم کردن پا آن را درون آب گرم و نرم کننده به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار می دهند، تا بتوانند ناخن ها را به راحتی مرتب کرده و پوست های اضافه ی اطراف ناخن را بگیرند و کوتیکول ها را به عقب برانند.

    در این بین اگر کف پا هم دارای ناصافی و پوست اضافه باشد با کمک سنگ پا آن را برطرف می کنند و کلاً سنگ پا برای برداشتن آخرین لایه ی سلول های مرده پوست و پینه هایی که وجود دارد استفاده می شود، تا پاها زیباتر نشان داده شوند.

    البته امروزه تقریباً از سنگ پاهای مدل قدیمی خبری نیست و سنگ پاها هم با طرح و مدل های جدیدی وارد بازار شده اند،! اما همان خاصیت را دارند و کاربردشان به همان شکل است.!

    ابزار ناخن - بلاران

    ظرف انگشتی و حوله

    برای اینکه پاها و دست ها را برای مانیکور و پدیکور آماده کنید، باید از ظرف و یا لگن مناسبی که بتوانید دست ها و یا پاها را جهت ملایم کردن پوست درون آن قرار دهید استفاده کنید.

    همچنین نیاز به یک حوله دارید تا بعد از شستن بتوانید دست ها و پاها را با آن خشک کنید و ست مانیکور با وجود این حوله تکمیل خواهد شد.

    البته برای یک مانیکور و پدیکور حرفه ای علاوه بر ابزار و وسایلی که نام برده شد، نیاز به موادی برای انجام این کار داریم، که در مطالب بعدی به معرفی آن ها هم خواهیم پرداخت.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *