عمومی

اپیلاسیون با وکس و نکات کلیدی در باره آن

اپیلاسیون با وکس و نکات کلیدی در باره آن - بلاران
  • اپیلاسیون با وکس می تواند یکی از شیوه های مؤثر برای موزدایی از بدن و صورت باشد، به شرطی که با تمامی زیر و بم های آن آشنا باشید.

    شاید در نگاه اول انجام این کار بسیار ساده به نظر برسد، اما در واقع اینطور نیست و اگر همه نکات مهم و کلیدی در این زمینه را رعایت نکنید، ممکن است به آسیب های جدی پوستی دچار شوید.

    پس برای اینکه در هر زمینه ای کار رضایت بخش و مطلوب باشد، اول آموزش و دانش آن کار لازم است و بعد اقدام برای انجام آن.

    در این مطلب سعی خواهیم کرد در ادامه پست قبلی، نکات قابل توجه در مورد از بین بردن موهای زائد به کمک وکس را بازگو کنیم، اگر فکر می کنید نیازی به دانستن بیشتری در این زمینه دارید با ما همراه شوید.

    نکات قابل توجه اپیلاسیون با وکس

    اگر چه که این نکات خیلی ساده بنظر می رسد، ولی بسیار راه گشا و کلیدی است و اگر همه آن ها را بکار گیرید، بزودی در می یابید که چقدر کار راحت تر و اصولی تر انجام شده و رضایت بیشتری را برای شما حاصل کرده است.

    اپیلاسیون با وکس و نکات کلیدی در باره آن - بلاران

    از قسمت های کوچک شروع کنید

    برای اینکه کار وکس را با موفقیت و رضایت به پایان برسانید، بخصوص اگر در این زمینه مبتدی هستید، لازم نیست تا به یکباره همه پا یا همه دست و یا هر قسمتی را که می خواهید موزدایی کنید، را با موم پوشش دهید، چون در این صورت دچار مشکل بیشتری خواهید شد.

    بهتر است بخش کوچکی از قسمتی را که می خواهید وکس روی آن انجام دهید را با موم پوشانده و پس از کندن موها از محل، به بخش کوچک دیگری بپردازید و به مرور و کم کم همه قسمت ها را بوسیله موم پاکسازی کنید.

    ضمن اینکه با این روش و به مرور زمان پوست تان در مقابل درد مقاوم هم خواهد شد و احساس درد کمتری خواهید داشت.

    بگذارید تا موها به اندازه کافی رشد کنند!

    هنگام انجام اپیلاسیون با وکس بر روی صورت و مخصوصاً بدن، لازم است تا موها به اندازه کافی رشد کرده باشند و بهترین زمان انجام وکس، هنگامی است که موها در حدود نیم سانت رشد پیدا کرده باشند.

    در این صورت نه تنها موها به راحتی از پوست جدا شده و نتیجه کار بسیار مطلوب خواهد بود، بلکه درد کمتری را حس خواهید کرد، در ضمن بخاطر داشته باشید موی بیش از اندازه کوتاه و یا حتی بیش از اندازه بلند، کار وکس را با مشکل مواجه کرده و حاصل کار هم رضایت بخش نخواهد بود.

    پوشاندن خال و یا عوارض دیگر پوستی

    اگر بر روی پوست خود خال های برجسته ای دارید، مانند خال های گوشتی و یا دارای عوارض و یا ضایعه ی پوستی هستید، بهتر است تا قبل از وکس، با استفاده از چسب زخم ضد حساسیت این قسمت ها را پوشش دهید.

    زیرا ممکن است با انجام وکس و قرار گرفتن مواد وکس بر روی این قسمت ها، پوست حساس تر شده و دچار مشکل حاد پوستی شوید، پس خیلی مراقب باشید.

    اپیلاسیون با وکس و نکات کلیدی در باره آن - بلاران

    لباس راحت بپوشید

    با پوشیدن لباس های راحت و آزاد نخی به پوست کمک کنید، زیرا که بعد از اپیلاسیون با وکس پوست بسیار حساس و تحریک پذیر است و با دردی که متحمل شده اید، دیگر نباید بگذارید تا پوست دچار آزردگی بیشتر شود.

    در این روز با پوشیدن لباس های نخی و پنبه ای آزاد و گشاد به تنفس بهتر پوست کمک کرده و همچنین از تماس و برخورد مستقیم و مداوم پوست با بدن جلوگیری کرده تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

    از قرص های مسکن معمولی استفاده کنید

    در آخر به شما پیشنهاد می کنیم که اگر آستانه تحمل درد در شما پایین است و نمی توانید درد ناشی از انجام وکس را تاب بیاورید، بهتر است یک ساعت قبل از انجام وکس، از قرص های مسکن معمولی استفاده کنید.

    مصرف قرص هایی مانند ایبوپروفن و استامینوفن باعث می شوند که درد کمتری را احساس کنید و از وکس کردن فراری نشوید.!

    برای اینکه احساس درد را به حداقل خود برسانید خوب است که در هنگام اپیلاسیون، حواس خود را به چیزهای دیگری معطوف کنید، مثلاً به موسیقی که دوست دارید گوش فرا دهید یا مطلب مورد علاقه خود را در روزنامه دنبال کنید.

    انجام این کارها سبب خواهد شد که کمی از درد اپیلاسیون کاسته شود.

    اپیلاسیون با وکس و نکات کلیدی در باره آن - بلاران

    از کمپرس سرد استفاده کنید

    اکر پوست شما بیش از حد حساس و ظریف است، برای از بین بردن و رفع قرمزی بعد از انجام اپیلاسیون، می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.

    برای این منظور می توانید بعد از موزدایی ناحیه مورد نظر را زیر آب سرد بگیرید و یا از تونرهای مخصوصی که برای این کار در بازار موجود است، کمک بگیرید.

    از عطرها و لوسیون های حاوی الکل استفاده نکنید

    بهتر است تا مدت 24 ساعت بعد از اپیلاسون با وکس، از لوسیون های معطر و عطرهایی که حاوی الکل هستند استفاده نکنید، چون سبب سوزش پوست و ایجاد قرمزی بر روی پوست خواهند شد.

    امیدواریم نکات گفته شده در این دو پست، علاوه بر ارائه یک اپیلاسیون تر و تمیز، احساس درد را در هم در شما کاهش دهند.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط