عمومی

مهم ترین مشکل مژه های مصنوعی و توصیه هایی برای استفاده درست از آن

مهم ترین مشکل مژه های مصنوعی و توصیه هایی برای استفاده درست از آن - بلاران
  • آیا می دانید که مهمترین مشکل مژه های مصنوعی که در اثر مصرف نادرست و بی رویه آن ایجاد خواهد شد، چیست؟ برخی افراد می اندیشند که زیبایی را به هر قیمتی باید بدست آورد! اما نه به قیمت سلامتی و جان انسان.

    استفاده از مژه ی مصنوعی در افزودن زیبایی و جذابیت و تکمیل آرایش افراد، بخصوص برای کسانی که دارای مژه هایی کم پشت و بی حالتی هستند، می تواند بسیار تأثیرگذار باشد، اما آیا روش استفاده درست و نکات لازم آن را می دانید؟

    بهتر دیدیم که در این مطلب به این مسائل بیشتر بپردازیم تا بدانید که بدون آموزش و یافتن اطلاعات دقیق، ممکن است به بیراهه رفته و مشکلات متعددی را برای خود و یا دیگران درست کنید، پس حتماً قبل از استفاده از کلیه ابزار و لوازم آرایشی اطلاعات مربوط به آن و عوارضی که در اثر مصرف نادرست محصول برای شما ایجاد خواهد شد را مطالعه کرده و بدانید.

    مهم ترین مشکل مژه های مصنوعی و توصیه هایی برای استفاده درست از آن - بلاران

    آشنایی با مهم ترین مشکل مژه های مصنوعی

    در ادامه ی پست قبلی که در مورد استفاده نادرست از مژه های مصنوعی عنوان شد به مهمترین و شاید اصلی ترین مسئله ی بوجود آمده در این زمینه خواهیم پرداخت که عبارت است از:

    انتقال آلودگی و ایجاد عفونت در چشم

    استفاده از مژه ی مصنوعی و چسب آن برای چسباندن مژه ها، در بسیاری مواقع سبب انتقال آلودگی و بوجود آمدن عفونت در چشم خواهد شد.

    مواد شیمیایی موجود در چسب مژه، رشد سریع باکتری های مضر در اثر آلودگی، استفاده ی چند باره از مژه های مصنوعی، استفاده از چسب های فیک و نامرغوب و… سبب انتقال آلودگی و بوجود آمدن مشکلات و عفونت های چشمی، خواهد شد.

    علاوه بر آن استفاده از ریمل، مداد چشم و خط چشم بر روی مژه های مصنوعی که خود آلوده به باکتری هستند، مزید بر علت شده و مشکلات و بیماری را گسترش داده و آن را چندین برابر خواهد کرد.

    پس اگر می خواهید دچار این مشکلات، بیماری ها و عفونت چشم نشوید موقع استفاده از مژه مصنوعی این نکات را رعایت نموده و از سهل انگاری و بی توجهی در این زمینه جداً بپرهیزید، چون این بیماری ها با کسی شوخی ندارند.

    از مژه های مصنوعی و چسب با مارک مرغوب و استاندارد و برندهای معروف و از فروشگاه های معتبر، این محصولات و تمام لوازم آرایشی خود را خریداری نمائید.

    مهم ترین مشکل مژه های مصنوعی و توصیه هایی برای استفاده درست از آن - بلاران

    مهمترین مشکل مژه های مصنوعی  این است که مژه مصنوعی مانند مسواک جزو لوازم شخصی هر کس محسوب می شود، پس هرگز از مژه مصنوعی دیگران استفاده نکنید یا اینکه مژه مصنوعی خودتان را به کسی قرض ندهید.

    به مدت طولانی و پشت سر هم از مژه های مصنوعی استفاده نکنید و استفاده از آن را به میهمانی ها محدود کنید، زیرا هر چه این محصول بیشتر بر روی چشم قرار گیرد، خطر ناشی از عفونت و آلودگی در آن افزایش خواهد یافت.

    اغلب چسب های استفاده شده بر روی مژه ها هستند که التهابات و مشکلات چشمی را بوجود می آورند، برخی افراد فکر می کنند که صرفاً خرید مژه هایی با جنس مرغوب و استاندارد کافیست و کیفیت و نوع این مقدار چسب که خیلی مهم نیست!!

    اما این نکته را هرگز فراموش نکنید که چون چسب ها در تماس مستقیم با پلک شما می باشند، از قضا بسیار مهم بوده و به راحتی می توانند برای شما مشکلاتی را فراهم کنند که شاید سهل انگاری در مورد آن در برخی موارد غیر قابل جبران باشد.

    حتی الامکان بر روی مژه ی مصنوعی از ریمل استفاده نکنید، چون عفونت را انتقال داده و خطر بیماری و بخصوص التهابات چشمی را افزایش داده و چند برابر خواهد کرد.

    همراه با مژه مصنوعی از لنزهای چشمی استفاده نکنید!، چون در این صورت مشکل مژه های مصنوعی به مراتب بیشتر شده و احتمال عفونت با لنز! و با مژه ی مصنوعی! به شدت افزایش یافته و در برخی موارد صدمات آن جبران ناپذیر خواهد بود.

    مهم ترین مشکل مژه های مصنوعی و توصیه هایی برای استفاده درست از آن - بلاران

    اگر موقع استفاده یا بعد از استفاده از این ابزار آرایشی یعنی مژه های مصنوعی، علائمی مانند:

    هرگز با بودن مژه های مصنوعی بر روی پلک به رختخواب نروید و قبل از خواب آن ها را از روی پلک برداشته و آرایش خود را پاک کرده و چشم و صورت خود را کاملاً تمیز کرده و بشویید.

    خارش در پلک و یا چشم، قرمزی و درد در چشم، ترشح از پلک ها، سوزش چشم و یا پلک، پرخونی در چشم و… و عوارضی از این دست شدید، اگر هنوز مژه های مصنوعی بر روی پلک قرار دارند، آن ها را به آرامی از روی پلک بردارید و سپس صورت و مژه های خود را با آب بشویید.

    در صورت بروز هر علامتی حتماً به چشم پزشک مراجعه کنید.

    کلاً این نکته را بدانید که مژه های مصنوعی باید بصورت یکبار مصرف استفاده شوند و از مصرف مجدد آن خودداری کنید، زیرا با هر بار چسباندن و کندن، مژه ها در برخورد با مواد، ابزار و حتی دست ها دچار آلودگی شده و به چشم آسیب خواهند رساند.

    خلاصه اینکه اصلی ترین مشکل مژه های مصنوعی این است که باید به جا و به درستی از آن استفاده کنید و از مصرف بی رویه و نادرست آن جداً بپرهیزید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *