عمومی

راهکارهایی برای داشتن مژه های پرپشت و زیبا

راهکارهایی برای داشتن مژه های پرپشت و زیبا - بلاران
  • داشتن مژه های پرپشت و بلند باعث می شود تا چشمان شما جذاب تر و گیراتر به نظر برسد، ولی این مسئله مستلزم استفاده از راهکارهای عجیب و غریب نیست و یا اینکه همیشه نباید از مواد شیمیایی یا غیر طبیعی استفاده کنید تا مژه های خوبی داشته باشید.

    در این مطلب می خواهیم به شما عزیزان، در سایت پرمخاطب بلاران، راه هایی طبیعی و سالم را برای تقویت و بلند کردن مژه هایتان به شما توصیه کنیم، که امیدواریم با بکار بستن درست این روش ها، نتیجه ی لازم را بگیرید.

    راهکارهایی برای داشتن مژه های پرپشت و زیبا - بلاران

    داشتن مژه های پرپشت با روش های طبیعی

    همواره رابطه مستقیمی بین تغذیه و داشتن موهایی سالم و زیبا وجود داشته و دارد، پس نتیجه می گیریم که یکی از موارد مهمی که می تواند سبب کم پشتی و یا رشد نکردن مناسب موها و مژه ها باشد، تغذیه نادرست ماست.

    اگر افراد به میزان کافی از ویتامین های محلول در چربی مثل، ویتامین C و ویتامین E و ویتامین  A و ویتامین B و…و حتی کلاژن ها استفاده نکنند، بدون شک  سلامت پوست و موی آن ها به خطر افتاده و تهدید خواهد شد.

    بخصوص در مورد چشم و مژه که استفاده بی رویه از محصولات چشمی گوناگون مانند انواع ریمل ها، مدادهای چشم، مژه های مصنوعی، فر زدن مژه ها و… می تواند موهای موجود بر روی پلک را ضعیف تر و نازک تر کرده و یا حتی سبب ریزش آن ها شود.

    پس بایدعواملی را که باعث کم پشتی و ریزش مژه ها می شوند را شناسایی کرده و تا حد ممکن آن ها را برطرف کنیم.

    خوردن مواد غذایی سالم و کافی

    در ابتدا لازم است تا برنامه غذایی خود را اصلاح کرده و موادی را مصرف کنیم که به تقویت و رشد موها و داشتن مژه های پرپشت به ما کمک کنند از جمله، پروتئین ها که در گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و دیگر مواد غذایی وجود دارد و خوردن روغن ها و چربی های سالم مثل روغن زیتون و روغن کنجد و روغن های طبیعی دیگر.

    سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند و همین طور استفاده از میوه های گوناگون مانند، توت فرنگی، سیب، پرتقال، موز، گوجه فرنگی و… و خوردن لبنیات سالم که بسیار مفید خواهند بود و بطور کلی از همه دسته ها و گروه های غذایی بطور روزانه استفاده کنیم تا بدن ما دچار کمبود نشود.

    راهکارهایی برای داشتن مژه های پرپشت و زیبا - بلاران

    درست استفاده کردن از مواد و لوازم آرایشی مرغوب

    در کنار رعایت و توجه به مواد غذایی سالم و کافی، باید از مواد و لوازم آرایشی که اکثراً شیمیایی بوده و در دراز مدت ممکن است برای پوست و موی ما مشکل ایجاد کنند، کمتر استفاده کنیم، مثلاً استفاده از اکستنشن مژه و مژه های مصنوعی را به حداقل زمان کاهش دهیم و هنگام خوابیدن مژه ها ی مصنوعی را از پلک به آرامی جدا کرده و مواد آرایشی را از روی صورت و مژه ها پاک کنیم، تا فرصت تنفس و رشد بهتری را برای پوست و مو و مژه های خود فراهم کرده باشیم.

    استفاده از روغن های گیاهی و طبیعی

    یکی از راه های داشتن مژه های پرپشت و تقویت مژه ها، کمک گرفتن از انواع روغن های طبیعی گیاهی خواهد بود مانند استفاده از:

    روغن بادام:

    این روغن که در دسترس همگان قرار دارد و به سادگی می توانید از آن استفاده کنید، یکی از راه های تقویت و بلند کردن مژه ها هستند، با چرب کردن مژه ها توسط روغن بادام، به طوری که هر شب قبل از خواب مژه ها را به این روغن آغشته کرده و پلک و مژه ها را با آن کمی ماساژدهید، تا به وسیله آن مژه ها چرب و مرطوب شوند.

    روغن بادام، یکی از روغن های مفیدی است که می تواند حتی برای چرب کردن پوست های خشک مؤثر واقع شده و حالت انعطاف پذیری را در اینگونه پوست ها را  افزایش داده و به بازسازی سطح پوست هم کمک کند، پروتئین های موجود در این روغن برای مو و پوست بسیار سودمند و مفید خواهند بود.

    راهکارهایی برای داشتن مژه های پرپشت و زیبا - بلاران

    روغن کرچک:

    روغن کرچک یک روغن گیاهی و از روغن هایی است که باید گفت برای رشد و پرپشت کردن موها و مژه ها معجزه می کند و یکی از بهترین و مناسب ترین مواد طبیعی و گیاهی برای این منظور است.

    برای کمک گرفتن از روغن کرچک می توانید با استفاده از یک فرچه ی ریمل که باید تمیز و ضدعفونی شده باشد، قبل از خواب مژه ها را با این روغن چرب کرده و پلک را با آن کاملاً ماساژ دهید.

    این ماساژ با روغن، سبب گردش و جریان یافتن مناسب خون در پوست و خون رسانی به موقع به موها خواهد شد و در نهایت منجر به بلند شدن موها و مژه ها و رشد بیشتر آن ها و حتی ضخیم تر شدن تارهای مو و در مجموع تغذیه فولیکول های مو خواهد شد.

    از خواص درمانی دیگر این گیاه می توان به از بین بردن چین و چروک پوست، از بین بردن ترک و خشکی دست و پا، از بین بردن موخوره و حتی برای رفع دردهای مفاصل و بلاخره داشتن مژه های پرپشت اشاره کرد.

    در پست های بعدی هم به معرفی روش هایی آسان برای پرپشت کردن مژه ها خواهیم پرداخت، پس همچنان با ما باشید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *