لوازم آرایش

مشخصات یک ریمل خوب و آشنایی بیشتر با آن

مشخصات یک ریمل خوب و آشنایی بیشتر با آن - بلاران
  • آشنایی با یک ریمل خوب و شناخت بهتر آن ها به بهداشت و سلامتی بیشتر چشمان شما کمک خواهد کرد و سبب می شود تا استفاده مناسب تر و راحت تری از این ابزار آرایشی داشته باشید.

    اگر ریمل را از نوع خوب و مرغوب آن تهیه کنید می تواند به خوش حالت شدن، بلند شدن و جذابیت بیشتر مژه های شما کمک کرده و زیبایی چشمان تان را افزایش دهد.

    به هر حال در این مطلب شما را با این وسیله آرایشی بیشتر آشنا کرده و اطلاعات مفیدی را در این رابطه در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

    مشخصات یک ریمل خوب و آشنایی بیشتر با آن - بلاران

    شناخت بیشتر یک ریمل خوب و مناسب

    البته تعریف ریمل خوب با توجه به انتظاری که هر کس از این وسیله آرایشی دارد متفاوت است، اما همه ریمل های خوب در برخی نکات اشتراک هایی دارند، مانند اینکه قیمت مناسبی داشته باشند یا اصلاً زیر چشم نریزند و یا اینکه به راحتی از روی مژه ها پاک شوند.

    ریمل ها خود از مواد مرطوبی تهیه می شوند و اغلب به شکلی طراحی و ساخته شده اند که درون یک محفظه تاریک قرار می گیرند و با کمک براش هایی که در سر آن تعبیه شده اند بر روی مژه ها کشیده می شوند.

    اگر به هر دلیلی براش ریمل ها در مجاورت با محیط بیرون آلوده شود، می تواند به راحتی این آلودگی را به فضای درون ریمل و به مایع ریمل انتقال دهد.

    می دانید که میکرب ها به سرعت می توانند در فضای تاریک و مرطوب رشد کرده و تکثیر پیدا کنند و کل مایع ریمل را فاسد کرده و آن را غیر قابل مصرف کنند و شما هم به سادگی می توانید با استفاده از آن بر روی مژه ها آن را به چشم انتقال دهید.

    تاریخ استفاده از ریمل ها بسیار کوتاه مدت است و نسبت به سایر لوازم آرایشی از همه زودتر فاسد شده و مهلت مصرف آن که حداکثر 4 ماه است به پایان می رسد و بعد ازاین مدت دیگر قابل استفاده نخواهد بود و باید آن را دور بریزید.

    مشخصات یک ریمل خوب و آشنایی بیشتر با آن - بلاران

    یک ریمل خوب و سالم، پوشش کاملی را بر روی مژه ها ایجاد می کند و بر روی چشم ها هیچگونه حساسیتی را ایجاد نخواهد کرد، ضمن اینکه به راحتی هم از روی مژه ها پاک می شود.

    ریمل ها بر اساس مواد تشکیل دهنده به دو صورت، یا بر پایه آب و یا بر پایه روغن ساخته می شوند ، ریمل هایی که بر پایه آب تهیه شده اند، به سادگی از روی مژه ها پاک می شوند، اما خیلی راحت هم آلودگی و میکرب محیط را به خود جذب کرده و به سرعت در درون محفظه ریمل شروع به رشد می کنند.

    ریمل هایی که بر پایه روغن تهیه و ساخته می شوند، که به ریمل های ضد آب هم شهرت دارند، بسیار بادوام هستند اما به سختی از روی مژه ها جدا شده و برای پاک کردن آن ها باید از مواد پاک کننده قوی آرایشی کمک بگیرید.

    با همه فوایدی که ریمل های ضد آب دارند، اما به دلیل فشار زیادی که در هنگام پاک کردن به مژه ها وارد می کنند، آن ها را دچار شکنندگی و ریزش خواهند کرد و به چشم و مژه ها هم آسیب فراوانی می رسانند.

    اما یکی از بهترین موادی که از آن می توانید برای پاک کردن ریمل استفاده کنید، شیر است، پس برای این منظور قطعه ای پنبه را به شیر آغشته کرده و به آرامی روی مژه ها و پلک بکشید تا وقتی که مایع ریمل از روی مژه ها زدوده شود.

    استفاده از شیر نه تنها مضر نیست، بلکه به علت داشتن پروتئین برای تقویت مژه ها و پوست بسیار مفید خواهد بود.

    مشخصات یک ریمل خوب و آشنایی بیشتر با آن - بلاران

    نکاتی دیگر برای خرید ریمل خوب و مناسب

    از نکاتی که هنگام خرید یک ریمل خوب و مناسب باید توجه داشته باشید، این است که هرگز از تسترهای ریمل که در اغلب فروشگاه های آرایشی موجود است، استفاده نکنید و فقط جهت شناخت بیشتر نوع ریمل و برس آن، نگاهی به ریمل تستر بیندازید.

    ریمل ها در رنگ های مختلفی وارد بازار شده اند، پس بهتر است در صورتی که چشم های روشنی دارید، بر روی مژه ها از ریمل های رنگی استفاده کنید و اگر چشم و ابروی تیره دارید، ریمل مشکی برای شما بهتر خواهد بود.

    برای اینکه از ریمل های خود محافظت بیشتری کرده باشید، آن ها را در مکان های تاریک و سرد بگذارید و درب آن ها را پس از استفاده بخوبی و بطور کامل ببندید و هنگام استفاده هم برای جلوگیری از خشک شدن مایع ریمل، انگشت شست خود را روی درب آن قرار دهید.

    هرگز ریمل خود را درون دستشویی و حمام و کلاً در مکان های گرم قرار ندهید و از گذاشتن آن ها در کنار دستگاه های گرم کننده و یا خنک کننده اجتناب کنید.

    برای خرید یک ریمل خوب و مناسب حتماً خرید خود را از فروشگاه های معتبر و مطمئن انجام دهید تا جنس های تقلبی را خریداری نکرده باشید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *