عمومی

عوارض و معایب گذاشتن مژه های مصنوعی بر روی چشم

عوارض و معایب گذاشتن مژه های مصنوعی بر روی چشم - بلاران
  • با اینکه گذاشتن مژه های مصنوعی بر روی چشم، تأثیر زیادی بر زیبایی افراد دارد و چهره ی آن ها را زیباتر نشان می دهد، اما ممکن است این زیبایی برای شما گران تمام شود.

    استفاده نابجا و دائم از این وسیله آرایشی، سبب ایجاد حساسیت و بیماری های چشمی خواهد شد وسلامتی شما را تهدید خواهد کرد.

    برای آشنایی بیشتر شما و دانش بیشتر در این زمینه، در این مطلب قرار است تا در باره ی معایب استفاده از مژه های مصنوعی و آنچه که ممکن است این وسیله آرایشی زیبا بر سر ما آورد، صحبت کنیم.

    امیدواریم خانم هایی که از مژه ی مصنوعی برای جذابیت هر چه بیشتر چشمان خود استفاده می کنند، فقط به جنبه مثبت و قسمت زیبایی آن فکر نکنند و این مطالب را هم حتماً مطالعه نمایند.

    عوارض و معایب گذاشتن مژه های مصنوعی بر روی چشم - بلاران

    عوارض خطرناک ناشی از گذاشتن مژه های مصنوعی

    استفاده ی دائم و بی اندازه از مژه های مصنوعی سبب بیماری ها و عوارض چشمی خواهد شد که برخی از آن ها را که بیشتر شایع هستند، عنوان خواهیم کرد.

    ایجاد قرمزی و خارش در چشم

    یکی از بزرگترین مضرات کاربرد مژه های مصنوعی، بوجود آمدن حساسیت های چشمی در افراد مختلف است، این افراد می توانند به خود جنس مژه و یا به چسبی که برای فیکس کردن آن بر چشم استفاده می شود حساسیت داشته باشند.

    این عارضه به دلیل نازک بودن پوست پلک و حساس بودن چشم، اتفاق افتاده و خطر اگزما و حساسیت های پوستی افزایش یافته و در اثر آن عوارض پوستی بروز خواهند کرد.

    اگر در اثر استفاده از این محصول دچار خارش، سوزش، قرمزی و یا التهاب در چشم شدید، ابتدا سریعاً مژه را از چشم بردارید و در اولین فرصت به چشم پزشک مراجعه کرده و از استفاده مجدد از مژه مصنوعی جداً پرهیز کنید.

    ایجاد گل مژه

    یکی از عوارضی که بر اثر گذاشتن مژه های مصنوعی در افراد بوجود می آید، ایجاد گل مژه بر روی پلک و چشم است، این مسئله در افرادی که مستعد به این بیماری هستند بیشتر اتفاق می افتد.

    تولید این بیماری فقط به واسطه ی استفاده از مژه ی مصنوعی نیست، بلکه چسب هایی که جهت چسباندن مژه ها استفاده می شوند هم در بوجود آمدن این بیماری تأثیرگذار هستند و باید در تهیه و خرید مژه ها و بخصوص چسب آن بیشتر دقت داشته باشید.

    عوارض و معایب گذاشتن مژه های مصنوعی بر روی چشم - بلاران

    تاری دید

    برخی مواقع دیده شده که پس از استفاده طولانی مدت از مژه های مصنوعی، فرد دچار تاری دید و ضعف در بینایی شده، حتی در برخی موارد استفاده از چسب های نامرغوب سبب ایجاد عفونت، زخم قرنیه و کم بینایی و در اثر سهل انگاری متأسفانه باعث نابینایی، در فرد شده است.

    پس این نکته را بخاطر بسپارید که مصرف این ابزار آرایشی را محدود کرده و در مراسم و یا میهمانی ها و یا در ساعات کمتری از روز از آن استفاده کنید.

    خشکی چشم

    مژه های مصنوعی می توانند سبب خشکی چشم شوند، مخصوصاً گذاشتن مژه های مصنوعی بلند، می تواند باعث ورود جریان هوا به داخل چشم شده و تعداد پلک زدن را در چشم شخص افزایش دهد و همین امر به خشک شدن بیشتر چشم کمک خواهد کرد.

    البته تنها استفاده از این وسیله آرایشی باعث خشکی چشم نمی شود، بلکه کار طولانی مدت با صفحات نمایشگر، گذاشتن لنز در چشم، لیزیک کردن چشم و… هم سبب ایجاد و گسترش این بیماری خواهد شد، اما گذاشتن مژه ی مصنوعی، از تأثیرگذارترین این عوامل می باشد.

    عوارض و معایب گذاشتن مژه های مصنوعی بر روی چشم - بلاران

    ریزش مژه ها

    آخرین و مهمترین بخش از مضرات مژه های مصنوعی، ریزش مژه های طبیعی و اصلی شماست، استفاده طولانی مدت از این وسیله، برداشتن نادرست مژه ها، استفاده از مژه ها و بخصوص چسب های نامرغوب و غیر استاندارد و… همه از مواردی هستند که شما را با این خطر در اثر گذاشتن مژه های مصنوعی مواجه خواهند کرد.

    برای اینکه احتمال این خطر را کاهش دهید، از چسب های با کیفیت و استاندارد و با برند معتبر خریداری کنید و هنگام برداشتن مژه ها آن ها را با دقت و به آرامی از روی پلک و مژه ها جدا کنید، تا مژه های طبیعی شما دچار آسیب و ریزش نشوند.

    اگر در پست بعدی هم ما را همراهی کنید، مهمترین مشکل استفاده از مژه های مصنوعی و نکاتی کاربردی در این زمینه را عنوان خواهیم کرد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *