عمومی

مانیکور و پدیکور چیست و شامل چه مراحلی می شود؟

مانیکور و پدیکور چیست و شامل چه مراحلی می شود؟ - بلاران
  • مانیکور و پدیکور کردن و داشتن ناخن های زیبا و مرتب، از اصول اولیه بهداشت و زیباسازی دستهاست که امروزه قسمتی از یک میکاپ شیک و جذاب هم محسوب می شود.

    برخی از افراد با چگونگی مانیکور کردن ناخن ها آشنایی داشته و خود اقدام به انجام آن می کنند و برخی دیگر هم به متخصص این حرفه یا به اصطلاح مانیکوریست مراجعه می کنند.

    اما گاهی اوقات با کمبود وقت و یا مشکلی مواجه می شوید که رفتن به یک سالن زیبایی و انجام مانیکور برایتان امکانپذیر نیست.

    از این رو بهتر است خودتان این کار را بیاموزید تا در مواقع لازم بتوانید براحتی به ناخن های خود رسیدگی کرده و آن ها را آنطور که می خواهید، مرتب کنید.

    مانیکور و پدیکور چیست و شامل چه مراحلی می شود؟ - بلاران

    مانیکور و پدیکور چیست؟

    در اکثر نقاط دنیا اگر برای مرتب کردن ناخن ها به سالن های زیبایی مراجعه کنید، باید این کار توسط افراد متخصص و دارای مجوز انجام شود.

    چرا که بخش های مختلف ناخن با پوست در ارتباط بوده و به همین دلیل باید این کار بصورت کاملاً بهداشتی و با ابزار استریل و تمیز انجام شود، تا سبب انتقال و انتشار آلودگی ها و انواع بیماری های پوستی نگردد.

    در واقع مانیکور کردن و پدیکور ناخن ها، روشی برای مرتب کردن، مراقبت و زیبایی بیشتر ناخن هاست که طی مراحل مختلفی انجام می گیرد.

    البته این مراحل از نظر هر مانیکوریست و یا سالن آرایشی به روش خود تعریف شده و انجام می گیرد.

    اما می توان مراحل اولیه و ساده آن را که تقریباً عمومی است، اینگونه عنوان کرد:

    • گرفتن ناخن ها با ناخن گیر و مرتب کردن آن ها
    • سوهان کردن و شکل دادن یکسان به ناخن ها
    • گرفتن پوست های اضافه و تمیز کردن کوتیکول های ناخن
    • ماساژ دست و لایه برداری از پوست آن
    • روش های مختلفی مانند پارافین تراپی

    و در پایان ممکن است این کار با لاک زدن حرفه ای و زیبا سازی ناخن ها همراه باشد.

    پدیکور چیست؟

    اگر همین مراحل به جای ناخن های انگشتان دست، برای انگشتان پا انجام شود، پدیکور نامیده می شود، مانیکور و پدیکور هر دو برای مرتب کردن و زیبا سازی ناخن ها صورت می گیرند.

    در واقع می توان گفت که پدیکور مجموعه ای از کارهای زیبایی و ترمیمی و حتی روش های درمانی است، که روی ناخن های پا انجام می گیرد، که در سالن های مختلف خدمات متفاوتی ارائه می شود، که در برخی از آن ها شامل لایه برداری، ماساژ و حتی آبرسانی هم خواهد بود.

    از این پس تمام مواردی را که برای مانیکور ذکر می کنیم، می توانید برای پدیکور هم انجام دهید و با آموزش اصولی و صحیح زیبا سازی ناخن ها، می توانید به راحتی آن را بدون هیچ هزینه ای و فقط با صرف کمی وقت، با دقت و با صبر و حوصله، خودتان در خانه انجام دهید.

    مانیکور و پدیکور چیست و شامل چه مراحلی می شود؟ - بلاران

    انواع مانیکور بطور کلی

    مانیکور ناخن ها کلاً به دو صورت خشک و مرطوب انجام می گیرد.

    مانیکور مرطوب یا خیس

    ابتدا در این روش، اگر ناخن ها لاک دارد، باید لاک قبلی از روی ناخن ها بطور کامل پاک و زدوده شود، سپس قسمت اضافی ناخن ها با ناخن گیر کوتاه شده و به کمک سوهان به آن ها فرم داده شود.

    حالا دست ها به مدت 10 دقیقه در آب گرم و صابون و کمی مایع نرم کننده قرار می گیرد تا پوست اطراف ناخن و دست از حالت خشکی در آمده و کوتیکول های اطراف آن کمی نرم شود و برای مانیکور و پدیکور ناخن ها کمی خیس بخورند.

    بعد از گذشت مدت زمان مناسب، دست ها را با حوله نرمی خشک می کنند و سپس پوست های مرده اطراف ناخن را گرفته و به مرتب کردن و عقب راندن کوتیکول های ناخن می پردازند.

    حالا با استفاده از لوسیون ها، نرم کننده ها و یا مرطوب کننده های دست، دست ها و ناخن ها را ماساژ داده و آن ها را برای لاک زدن آماده می کنند.

    در برخی از سالن های زیبایی خدمات ویژه تری برای افراد در نظر گرفته می شود مانند لایه برداری و استفاده از روغن های طبیعی برای ماساژ و یا آبرسانی به پوست و ناخن ها دست و پا.

    مانیکور و پدیکور چیست و شامل چه مراحلی می شود؟ - بلاران

    مانیکور خشک

    در مانیکور خشک، تمامی مراحل مانیکور بصورت مرطوب انجام شده و فقط تفاوت این است که دست ها در درون آب گرم و مایع قرار نمی گیرد تا حالت خیس پیدا کند و مانیکور در همان حالت خشک انجام می گیرد.

    پس بسیار مهم است که سالن و یا اسپای خوبی را برای مانیکور انتخاب کنید که علاوه بر استفاده از ابزار و وسایل استریل و تمیز، از مواد مرغوب و طبیعی برای مانیکور و مراقبت از دستان و ناخن های شما استفاده کنند.

    چرا که استفاده از مواد شیمیایی قوی و نامناسب، سبب آسیب رساندن به پوست شده و ناخن ها را شکننده تر و کم دوام تر خواهند کرد.

    در پست بعدی اشاره ای به مزایای مانیکور و پدیکور ناخن ها خواهیم داشت.

    خرسندی ما همراهی شماست.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *