عمومی

انواع مدل های ناخن و شناخت بیشتر آن ها

انواع مدل های ناخن و شناخت بیشتر آن ها - بلاران
  • شناخت انواع مدل های ناخن برای شکل دادن و فرم دادن به ناخن ها در هنگام مانیکور لازم و ضروری است.

    اینکه در هنگام مانیکور کردن ناخن ها چه مدلی را برای آن ها ایجاد کنید، بستگی به فرم انگشتان، دست و همین طور سلیقه ی شما و تا اندازه ای مُد روز دارد.!

    در این پست قرار است تا برخی از مدل های ناخن را معرفی کنیم، تا بدانید کدامیک برای دستان شما مناسب تر هستند.

    شناخت انواع مدل های ناخن

    برای اینکه بتوانید با استفاده از ناخن گیر شکل مناسبی را به ناخن های خود داده و به کمک سوهان آن را به همان شکلی که می خواهید مرتب کنید، باید مدل های مختلف ناخن را بشناسید.

    اگر چه که رایج ترین فرم هایی که در حال حاضر بیشتر از آن ها استفاده می شوند گرد، بادامی، بیضی و مربعی هستند، که در بین مدل های ناخن استقبال بیشتری از آن ها می شود، اما بهتر است با همه آن ها تا حدودی آشنا باشید.

    مدل گرد

    این فرم از ناخن که شاید بتوان گفت طبیعی ترین، ساده ترین و کلاسیک ترین شکل ناخن است، دارای لبه های منحنی است و برای کسانی که می خواهند ناخن های نسبتاً کوتاهی داشته باشند، مناسب ترین گزینه است.

    بخاطر شکلی که به این مدل از ناخن داده می شود، ناخن ها کمتر آسیب دیده و دچار شکستگی می شوند، پس برای افرادی که با دست ها و ناخن های خود زیاد سروکار دارند، فرم بسیار مناسبی است.

    این مدل مانیکور، ناخن های شما را باریک تر و بلند تر نشان خواهد داد، پس اگر انگشتان باریک و ظریفی دارید، این طرح ناخن برای شما مناسب نخواهد بود.

    در ضمن در انتخاب رنگ لاک هیچگونه محدودیتی نخواهید داشت و از پررنگ ترین تا کم رنگ ترین لاک را می توانید بر روی اینگونه ناخن استفاده کنید.

    انواع مدل های ناخن و شناخت بیشتر آن ها - بلاران

    مدل بیضی

    این فرم از ناخن شباهت زیادی به مدل گرد دارد، با این تفاوت که بلندتر است و در بالای ناخن نسبت به مدل گرد انحنای کمتری پیدا می کند.

    این مدل در بین انواع مدل های ناخن شکل زیبایی دارد و انگشت ها را بلندتر و کشیده تر نشان می دهد، پس به راحتی و بدون مشکل می توانید در هنگام کار کردن از آن ها استفاده کنید.

    این تیپ ناخن برای تمامی افراد، با انواع مدل انگشتان و دست مناسب است و بر روی آن ها رنگ های روشن جلوه گری بیشتری خواهد داشت و جذابیت دستان شما را دو چندان خواهد کرد.

    انواع مدل های ناخن و شناخت بیشتر آن ها - بلاران

    مدل مربعی

    این فرم از ناخن در گوشه ها، تشکیل زاویه راست یا قائمه را می دهند و از این رو به مربعی مشهورند، البته اگر ناخن های شما بلند باشند، با این شکل دیگر حالت مربعی نخواهند داشت و به مستطیلی تغییر شکل خواهند داد.!

    ناخن هایی با فرم مربعی بویژه اگر بلند باشند، انگشتان را کشیده تر نشان می دهند و رنگ و طرحی که بر روی ناخن ترسیم می کنید به علت وسعت ناخن، شیک تر و بهتر دیده خواهد شد، که البته ناخن های مربعی امروزه در بین جوانان از محبوبیت زیادی هم برخوردار است.

    فقط اگر ناخن ها خیلی بلند باشند، لبه ها و زاویه های راست آن در هنگام لباس پوشیدن شما را دچار مشکل خواهد کرد و احتمال شکسته شدن ناخن از کناره ها بیشتر است.

    پس تلاش کنید که بعد از سوهان کردن ناخن تیزی کناره ها را از بین ببرید، ولی در مجموع اگر در این مدل ناخن ها کوتاه باشند، کمتر دچار مشکل خواهید شد.

    انواع مدل های ناخن و شناخت بیشتر آن ها - بلاران

    مدل بیضی مربعی

    این فرم که یکی از انواع مدل های ناخن محسوب می شود، تکلیف مشخصی ندارند چون نه مربع کامل هستند و نه بیضی کامل و حالتی بین این دو مدل را دارند.

    لبه های این ناخن نسبت به نوع مربعی گردتراست، ولی به اندازه بیضی هم انحنا ندارد و در مجموع ظاهری ظریف تر و لطیف تری به ناخن ها و انگشتان شما خواهند داد.

    این مدل از ناخن دست ها و انگشتان را پهن و مسطح نشان داده و چه در اندازه کوتاه و یا بلند آن، کارکردن با آن ها دشوار نیست.

    ناخن - بلاران

    مدل بادامی 

    این مدل از ناخن ها همانطور که از اسم آن پیداست، مانند بادام کشیده و مخروطی شکل هستند که در نوک آن حالت باریک تری پیدا می کنند.

    برای فرم دادن ناخن ها به شکل بادامی، معمولاً باید طول ناخن ها بلند باشد تا شکل مناسبی به آن ها داده شود، هر چند که به ناخن های کوتاه هم می شود شکل بادامی داد، اما مثل ناخن های بلند شکیل و زیبا نخواهند بود.

    این مدل از ناخن انگشت ها را کشیده تر نشان خواهد داد و از این رو برای انگشت های کوتاه و دست های پهن مناسب تر خواهند بود، این شکل از مانیکور ناخن بیشتر در ناخن های مصنوعی استفاده می شود.

    کار کردن با این ناخن ها کمی مشکل است و به راحتی نمی توانید کارهای روزمره را با آن انجام دهید، با این حال جزو پُرطرفدارترین مدل در بین انواع مدل های ناخن هستند.

    برای زیباتر جلوه دادن این مدل می توانید از رنگ های روشن، متالیک و براق لاک استفاده کنید، تا شیک تر و جذاب تر به نظر برسند.

    خُب عزیزان تا اینجا انواع ناخن هایی را معرفی کردیم که متداولند و بیشتر مورد استفاده ی بانوان و خانم های گرامی قرار می گیرند، اما اگر در پست بعدی با ما همراه باشید، مدل هایی که خاص تر هستند! را به شما معرفی خواهیم کرد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *