آرایش

روش صحیح ریمل زدن مژه ها را بیاموزیم

روش صحیح ریمل زدن مژه ها را بیاموزیم - بلاران
  • ریمل زدن مژه ها هم نیاز به مهارت و آموزش روش درست دارد و باید به خوبی آن را بیاموزیم تا بتوانیم مژه ها را پرپشت، برجسته و بلند و نگاهمان را هم نافذتر از همیشه نشان دهیم.

    در این مطلب تلاش می کنیم که با کاربرد درست کلمات، روش صحیح و مناسب و چگونگی ریمل کشیدن را بر روی مژه ها برایتان توضیح دهیم.

    اگر در آرایش و بخصوص آرایش چشم، فردی مبتدی هستید، این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا بهتر و درست تر آرایش کنید.

    ریمل زدن مژه ها به شیوه صحیح

    شاید در نگاه اول ریمل زدن کار ساده و پیش پا افتاده ای بنظر برسد، اما همین کار به نظر ساده، دارای تکنیک ها و مهارت های خاصی است که باید آن ها را در عمل بکار بندید.

    ناگفته نماند که انتخاب نوع ریمل هم در چگونگی انجام کار و زیبایی مژه ها مؤثر است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    همیشه قبل از ریمل زدن چشمان خود را از گرد و خاک و چربی و مواد آرایش قبلی یا هر نوع آلودگی که بر روی چشم قرار گرفته، تمیز کرده و آن ها را بخوبی بشویید و یا با یک پاک کننده آرایشی مناسب، آلودگی ها را پاک کنید.

    روش صحیح ریمل زدن مژه ها را بیاموزیم - بلاران

    فرمژه بزنید

    ابتدا اگر لازم است مژه هایتان را با کمک ابزار فرمژه، فر بزنید، که در پست های قبل در این مورد توضیحات لازم داده شده است.

    این کار باعث می شود تا مژه ها پس از ریمل زدن، خیلی بلند تر از آنچه هستند به نظر آیند و مژه ها خوش فرم تر و خوش حالت تر بنظر خواهند رسید.

    می دانید که مژه ها اغلب کم پشت و نازک هستند و یا اینکه بسیار کم رنگ می باشند و کمتر کسی را می توان یافت که بدون استفاده از لوازم آرایشی و بطور طبیعی دارای مژه هایی پر و بلند باشد و خوش حالت باشد و نیازی به استفاده از محصولات آرایشی برای پر و زیبا نشان دادن مژه ها نداشته باشد.

    پس از ریمل زدن مژه ها و با کمک آرایش چشم، می توانیم مژه ها را پررنگ تر و حتی پرپشت تر و زیباتر از آنچه که هست نشان دهیم.

    اما اگر بخواهیم ریمل بزنیم پس از اینکه برس ریمل را از داخل ریمل خارج کردیم، باید ریمل های اضافه آن را که به برس چسبیده است، را به کناره ظرف فشار دهیم تا اضافات آن از برس جدا شده و باعث چسبیدن مژه ها نگردد.

    ابتدا باید نگاه خود را به سمت پایین متوجه کنیم و ریمل زدن را از گوشه چشم و قسمت بیرونی شروع کنید و بهتر است این کار را به صورت چرخشی و همزمان با پلک زدن انجام دهید.

    سپس مژه ها را از ریشه مژه تا انتها با ریمل به دقت برس می کشیم تا همه مژه ها به ریمل آغشته شوند و کشیده بنظر آیند.

    حالا باید نگاه خود را به سمت بالا متوجه کنید تا بتوانید مژه ها را به خوبی ریمل بزنید و حتی مژه های ریز و کوتاه بدون ریمل باقی نمانند.

    روش صحیح ریمل زدن مژه ها را بیاموزیم - بلاران

    ریمل چند لایه

    لایه دوم را زمانی که ریمل لایه اولی کاملاً خشک شد، بزنید و برای اینکه مژه ها به هم نچسبد، می توانید با کمک شانه مژه و یا یک برس تمیز قبل از اینکه ریمل خشک شود، آن ها را از هم جدا کنید.

    در صورتی که بخواهید مژه ها را پرتر و مشکی تر نشان دهید، می توانید ریمل زدن مژه ها را دو الی سه بار تکرار کنید.

    دقت کنید که تکرار این عمل بیش از سه بار سبب می گردد که مژه ها در هم فرو رفته و با زیادی ریمل بر روی آن ها درهم شده و مژه ها زیبایی خود را از دست بدهند، پس ریمل زدن را بیش از اندازه ادامه ندهید.

    این نکته را به یاد داشته باشید که همواره باید برس ریمل را در جهت بالا و به سمت خارج از مژه ها هدایت کنید و این کار باید شامل تمامی مژه ها شده و مژه ای را بدون ریمل نگذارید و در چند مرحله تمامی مژه ها را با ریمل پوشش دهید، تا مژه ها یکدست و منظم به نظر آیند.

    این کار را با مژه های پلک پایین هم انجام دهید و این بار باید به سمت بالا نگاه کنید تا بتوانید مژه های پلک پایین را هم ریمل بزنید.

    روش صحیح ریمل زدن مژه ها را بیاموزیم - بلاران

    جذاب تر شدن چشم ها

    برای اینکه ریمل چشم های شما را جذاب تر نشان دهد، بهتر است تا قسمت بیرونی چشم را با ریمل بیشتری پوشش دهید.

    برای بهتر به نظر آمدن چشم ها و مژه ها، از چندین بار پشت سر هم کشیدن ریمل به چشم ها و مژه ها خودداری کنید.

    پس از اینکه ریمل زدن مژه ها پایان یافت باید صبر کنید تا ریمل بر روی مژه ها خشک شود و بعد به قسمت های دیگر آرایش چشم بپردازید.

    نکته بسیار مهم در ریمل زدن به مژه ها، این است که باید این کار را با دقت و صبوری کامل انجام دهید والا حاصل کار مطلوب نخواهد بود.

    در پست های بعدی شما را با انواع ریمل آشنا خواهیم کرد.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *