لوازم آرایش

ریمل های فاسد چه آسیب هایی را می توانند به چشم وارد کنند؟

ریمل های فاسد چه آسیب هایی را می توانند به چشم وارد کنند؟ - بلاران
  • هر قدر که یک ریمل سالم و خوب به زیبایی و جذابیت چشم ها کمک می کند، استفاده از ریمل های فاسد و خراب سبب ایجاد آسیب های جدی به چشم خواهد شد.

    ریمل در کنار رژلب یکی از پر مصرف ترین لوازم آرایشی در دنیاست که خانم ها علاقه زیادی به استفاده از آن دارند، ولی باید به موازات این مصرف زیاد، تمامی ویژگی های یک ریمل سالم را بشناسند و از عوارض استفاده از ریمل های تاریخ گذشته و خراب هم کاملاً آگاه باشند.

    در این مطلب می خواهیم کمی هم در باره این مطلب صحبت کنیم که در طی و برای تکمیل شدن مطالب قبلی لازم است که به این نکات هم توجه ویژه ای داشته باشید.

    ریمل های فاسد چه آسیب هایی را می توانند به چشم وارد کنند؟  - بلاران

    آسیب های استفاده از ریمل های فاسد

    گفتیم که ریمل ها با قرار دادن برس آلوده به داخل آن به راحتی می توانند فاسد شوند و در فضای مرطوب ریمل باکتری ها و میکرب ها را افزایش داده و ریمل را خراب کنند.

    به همین دلیل تاریخ مصرف ریمل ها از هر وسیله دیگر آرایشی کوتاه تر و بین 3 تا 4 ماه است، اما ریملی که برای پاک شدن شما را دچار زحمت و سختی کند، اگر چه که تاریخ مصرفش به پایان هم نرسیده باشد، مناسب چشم های شما نخواهد بود.

    ریمل های فاسد علاوه براینکه پوشانندگی خوبی را بر روی مژه ها ایجاد نخواهند کرد، با مواد نامرغوبی که دارند به تارهای کوچک و نازک مژه ها چسبیده و آن ها را ضعیف می کنند، به صورتی که با وارد آمدن کوچکترین فشار به مژه ها آن ها را دچار شکنندگی می کنند.

    مژه ها در اثر مصرف اینگونه ریمل ها دچار ضعف و ریزش شده و از بین خواهند رفت.

    ریمل هایی که فاسد شده و تاریخ مصرف آن ها گذشته است، به سختی از روی مژه ها پاک شده و در دراز مدت شما را دچار ریزش مژه خواهند کرد.

    ریمل های فاسد چه آسیب هایی را می توانند به چشم وارد کنند؟  - بلاران

    علائم مصرف ریمل هایِ خراب و فاسد

    تمامی ریمل های فاسد علائم و نشانه هایی را بر روی مژه ها و چشم بوجود خواهند آورد، که این علائم می تواند بسیار متفاوت باشد.

    ایجاد حساسیت های چشمی مانند خارش، سوزش، تورم، قرمزی در داخل چشم و حساسیت به نور، ریزش ممتدد اشک از چشم بطور غیر ارادی و… پس از استفاده از ریمل، همه نشان دهنده نامناسب بودن و یا فساد این ماده آرایشی است که باید از استفاده آن ها به شدت اجتناب کنید.

    حتی اگر در دفعات اولیه مصرف این علائم را نداشته باشید، ولی در اثر مصرف چند باره از ریملی که به تازگی آن را خریده اید، دچار ریزش اشک و یا حساسیت به نور و یا اینکه احساس ضعف و تاری در دید شدید، آن را به عوامل دیگری مانند بی خوابی نسبت ندهید و در اولین اقدام، ریمل های فاسد مصرفی خود را دور ریخته و مصرف آن را قطع کنید.

    برخی از ریمل ها با رایحه و اسانس مخصوصی که در خود دارند، با اینکه تاریخ مصرف شان هم هنوز سپری نشده است، چشمها را دچار حساسیت و آلرژی می کنند و موجب آبریزش و یا قرمزی و خارش در چشم می شوند.

    برای اینگونه چشم های حساس لازم است تا حتماً از ریمل های گیاهی و ارگانیک استفاده شود که در ساخت اغلب آن ها موم عسل بکار رفته است که موجب تقویت مژه ها نیز خواهد شد.

    ریمل های فاسد چه آسیب هایی را می توانند به چشم وارد کنند؟  - بلاران

    پس در یک جمع بندی می توان گفت که یک ریمل خراب و فاسد می تواند این علائم را بوجود آورد:

    • ایجاد خشکی در چشم
    • ایجاد خارش و سوزش در چشم
    • ایجاد قرمزی و التهابات چشمی
    • حساسیت به نور
    • ریزش اشک از چشم
    • ضعیف شدن و شکنندگی مژه ها
    • ریزش مژه ها و کم پشت شدن آن ها
    • تاری دید و ضعیف شدن چشم ها و…

    که در صورت مشاهده هر کدام از این علائم و یا عواملی مشابه این موارد، در اولین اقدام، دیگر هرگز از ریمل های فاسد استفاده نکرده و ریمل خود را عوض کنید.

    برای خرید ریمل حتماً از برند ها و مارک های مشهور، مرغوب، مطمئن و از فروشگاه های معتبر خریداری کرده و سلامتی چشمان خود را فدای زیبایی و هیچ چیز دیگری نکنید.!

    به هر حال قبل از بکار بردن تمامی لوازم آرایش، بخصوص ریمل ها و لوازمی که با چشم سروکار دارند، حتماً به تاریخ مصرف آن ها دقت کرده و از اعتبار آن اطمینان یابید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *