لوازم آرایش

چگونه از محصولات آرایشی تاریخ گذشته استفاده بهینه کنیم؟

چگونه از محصولات آرایشی تاریخ گذشته استفاده بهینه کنیم؟ - بلاران
  • در مطالب قبلی در باره خطرات کاربرد محصولات آرایشی تاریخ گذشته و استفاده آن بر روی پوست و مو، توضیحات مفصلی دادیم، اما آیا با منقضی شدن تاریخ مصرف اینگونه مواد، با اینکه مقدار زیادی از آن هنوز باقی مانده است، واقعاً باید آن ها را دور ریخت و هیچگونه استفاده ای نمی توان از آن ها نمود؟

    در این پست در باره استفاده بهینه از این لوازم آرایشی، حتی به اصطلاح خراب و فاسد، صحبت خواهیم کرد.

    محصولات آرایشی تاریخ گذشته و استفاده بهینه از آن

    همه کسانی که از لوازم آرایشی استفاده می کنند، این مسئله را تجربه کرده اند که بعد از گذشتن مدتی از وسیله آرایشی که استفاده می کرده اند، مثلاً ریمل و یا کرم و یا رژلب، تاریخ آن منقضی شده و بخاطر بهداشت و حفظ سلامت خود، دیگر نباید از آن استفاده کنند.

    حالا با وجود این همه مواد آرایشی که درون ظرف وجود دارد، باید آن را دور بیندازید و هیچ مصرف دیگری برای آن وجود ندارد و متصور نیست؟

    اما باید بگوییم که خوشبختانه برای جلوگیری از اسراف و جلوگیری از دور ریختن برخی از مواد آرایشی و بهداشتی و همچنین پول زیادی که برای خرید این وسیله آرایشی مصرف کرده ایم، راه های دیگری هم وجود دارد.

    چگونه از محصولات آرایشی تاریخ گذشته استفاده بهینه کنیم؟ - بلاران

    شامپوها و نرم کننده ها

    البته شاید کمترین وسیله بهداشتی و آرایشی که تاریخ مصرف آن بگذرد، شامپوها باشند، اما اگر بعد از مدتی مشاهده کردید که شامپوها و یا نرم کننده های داخل حمام منقضی شده اند، می توانید از آن ها برای نرم کردن و شستن لباس هایتان به جای پودر شوینده و یا نرم کننده لباس استفاده کنید.

    گاهی اوقات اسباب بازی بچه ها آنقدر کثیف می شوند که حتماً باید آن ها را بشویید و جالب اینجاست که بدانید، می توانید آن ها را با همین محصولات آرایشی تاریخ گذشته و نابکار تمیز کنید.

    پس به راحتی همه آن ها را در آب گرم و اینگونه شامپوهایی که دیگر کاربرد بهداشتی ندارند، خیس کرده و پس از شست و شو آن ها را به خوبی آبکشی کنید.

    شیوه دیگر استفاده از این شامپوها و نرم کننده ها این است که اگر فرش، موکت، روکش مبل و صندلی های داخل منزل و یا حتی صندلی های ماشین تان کثیف شده است، با کمک این شامپوها آن ها را شسته و در آخر برای نرم شدن الیاف آن، از نرم کننده ای که دارید استفاده کنید.

    اما اگر ترجیح می دهید که آن ها را اینگونه مصرف نکنید، روش دیگر استفاده از آن ها هم این است که برای شستن خودرو و اتومبیل تان از آن ها کمک بگیرید و به این طریق نه تنها این لوازم را دور نریخته، بلکه از آن استفاده بهینه و صرفه جوی اقتصادی کرده اید.

    چگونه از محصولات آرایشی تاریخ گذشته استفاده بهینه کنیم؟ - بلاران

    ریمل چشم

    قطعاً لوازم آرایش چشمی که تاریخ مصرف آن ها گذشته است، جهت استفاده بر روی چشم و اطراف آن بسیار خطرناک خواهد بود، اما می توانید از ریملی که دیگر قابل استفاده نیست، البته از برس آن استفاده بهینه کنید.

    بدین صورت که برس آن را داخل آب داغ و مایع ظرفشویی بیندازید و با دقت و تمیزآن را بشویید و پس از خشک شدن، این برس را برای مرتب کردن ابروها  و حالت دادن به آن ها استفاده کنید.

    روش دیگر استفاده از همین محصولات آرایشی تاریخ گذشته این است که اگر بعد از کاربرد ریمل سالم مژهایتان به هم چسبید، می توانید از این برس تمیز و ضد عفونی شده برای جدا کردن مژه هایتان استفاده کنید.

    سایه چشم

    شما به راحتی می توانید از هر رنگ سایه چشمی که دارید و دیگر قابل استفاده بر روی پلک نیستند، کمک گرفته و آن را به یک لاک براق و خوش رنگ، برای زیبایی ناخن استفاده کنید.

    پس هر رنگ سایه ای را که دوست دارید، درون ظرف مناسبی بریزید و آن را با برق ناخن و یا TOP COAT مخلوط کنید و ببنید که چه ابتکاری به خرج داده اید! و بدون صرف هیچ هزینه اضافی، صاحب یک یا چند رنگ لاک جدید شده اید که با آن می توانید ناخن های زیباتری داشته باشید.

    چگونه از محصولات آرایشی تاریخ گذشته استفاده بهینه کنیم؟ - بلاران

    کرم های مرطوب کننده

    اگر دیدید از کرم های مرطوب کننده ای که در حال مصرف آن هستید، مقدار زیادی باقی مانده است و تاریخ آن منقضی شده، بهتر است که دیگر از مصرف آن بر روی پوست صورت و دست خودداری کنید.

    اما چون کف پا پوست ضخیمی دارد و مانند پوست صورت حساس نیست، می توانید از آن برای مرطوب و ملایم کردن کف پا استفاده کنید و پس از مدتی استفاده از این کرم ها، مشاهده کنید که پوست کف پا برخلاف قبل، چقدر صاف و نرم شده است.

    خب عزیزان، تا اینجا دانستید که این محصولات آرایشی تاریخ گذشته که به ظاهر کاری از آن ها ساخته نیست، در برخی موارد بسیار کاربردی و قابل استفاده هستند.

    در پست بعدی هم موارد دیگری از این مصارف اقتصادی و کاربری را عنوان خواهیم کرد، پس همچنان با ما بمانید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *