لوازم آرایش

حداکثر مدت زمان مصرف لوازم آرایشی تا چه اندازه است؟

حداکثر مدت زمان مصرف لوازم آرایشی تا چه اندازه است؟ - بلاران
  • برای استفاده بهینه و مصرف لوازم آرایشی به شکل درست آن، لازم است تا حدودی،عمر مفید هر یک از آن هایی را که بیشتر استفاده می کنید، بدانید و به محض گذشتن تاریخ مصرف، از استفاده مجدد آن ها اجتناب کنید.

    به خاطر داشته باشید، از زمانی که درب لوازم آرایشی را باز می کنید برای کاربرد این لوازم، فرصت دارید و بهتر است، بیش از زمان گفته شده و ثبت شده، از محصولات آرایشی استفاده نکنید.

    در این پست زمان استفاده تقریبی هر یک از لوازم آرایشی عنوان شده است، که امیدواریم آگاهی از آن برای تان مفید بوده و به این تاریخ ها دقت لازم را داشته باشید.

    حداکثر مدت زمان مصرف لوازم آرایشی تا چه اندازه است؟ - بلاران

    تاریخ مصرف لوازم آرایشی

    مدت زمان ذکر شده برای استفاده از محصولات آرایشی به شرایط نگهداری شما از این لوازم و همچنین به نوع مواد تشکیل دهنده و برند و شرکت سازنده ی محصولی که از آن استفاده می کنید و… بستگی دارد که در پست های قبلی مفصلاً  به آن اشاره شده است.

    انواع رژگونه

    از دیگر محصولات آرایشی ماندگار، رژهای گونه هستند، خوشبختانه انواع رژگونه را تا چندین سال می توانید مصرف کنید، رژهای گونه و پودرهای براق کننده، چون خشک و جامد هستند و باکتری ها نمی توانند در یک محیط خشک رشد کرده و تکثیر پیدا کنند، را می توانید حداقل به مدت دو سال برای انجام میکاپ صورت استفاده کنید.

    اما نکته مهم در استفاده از برس ها و اسفنج ها و پدهای آرایشی است، که می خواهید از آن برای برداشتن رژ گونه کمک بگیرید، این برس ها باید همیشه تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشند و الا میکرب ها را در سطح رژگونه پراکنده کرده و گسترش خواهند داد.

    پس برای استفاده حداکثری از رژهای گونه و برای اینکه بتوانید آن ها را به مدت 3 تا 4 سال ماندگار کنید، حتماً دقت خود را در چگونگی مصرف و پاکیزگی برس ها و پدهای مورد استفاده در رژهای گونه، بیشتر کنید.

    حداکثر مدت زمان مصرف لوازم آرایشی تا چه اندازه است؟ - بلاران

    عطرها

    شاید به جرأت بتوان عطرها را یکی از ماندگارترین و طولانی ترین محصولات به سبب زمان استفاده و مصرف لوازم آرایشی معرفی کرد، زیرا که معمولاً تا تمام نشوند، عطر و بوی خود را حفظ کرده و به سادگی از رده خارج نخواهند شد.

    نکته مهم در سلامتی و ماندگاری عطر، شیوه استفاده و نگهداری از آن است که باید آن را دور از نور مستقیم خورشید و گرما قرار دهید و بهتر است که ادوکلن و عطرهای خود را درون یخچال نگهداری کنید، زیرا این محصولات آرایشی، جزو لوازم آرایشی درون یخچالی هستند.

    عموماً اکثر عطرها و ادوکلن ها به شرط اینکه از آن ها بخوبی نگهداری کنید، بین 8 تا 10 سال ماندگاری دارند! و در صورتی که در جای مناسبی نباشند، بوی معطر و رنگ آن ها تغییر پیدا خواهد کرد.

    به هر حال عمر مفید برخی از لوازم آرایشی پر مصرف عبارتند از:

    پنکک ها: معمولاً بین 2 تا 3 سال

    شامپوها: 2 تا 3 سال

    رژهای گونه: 2 تا 3 سال

    سایه های چشم: 2 تا 3 سال

    مدادهای ابرو: 2 سال

    رژها و مدادهای لب: 2 سال

    لاک های ناخن: 1 تا 2 سال

    لوسیون های بدن: 9 تا 12 ماه

    کرم های صورت پمپی و تیوپی: 12 ماه

    کرم های صورت کاسه ای: 9 ماه

    کرم پودر ها: 9 ماه

    اسکراب ها و لایه بردارها: 6 تا 9 ماه

    ماسک های پاک کننده صورت: 6 تا 9 ماه

    ماسک های مرطوب کننده: 6 تا 9 ماه

    کرم های مخصوص شب: 6 تا 9 ماه

    پاک کننده های آرایشی صورت: 3 تا 6 ماه

    کانسیلر و پوشاننده سیاهی دور چشم: 3 تا 6 ماه

    ریمل مژه و ابرو: 3 تا 4 ماه

    چه بسا که خیلی از لوازم بهداشتی و آرایشی که آن را به مصرف می رسانید، بخاطر روش نگهداری و شرایط نامناسب محیطی، مدت ها جلوتر از اینکه تاریخ مصرف لوازم آرایش به پایان برسد، منقضی شده باشند.

    حداکثر مدت زمان مصرف لوازم آرایشی تا چه اندازه است؟ - بلاران

    نشانه هایی برای شناخت لوازم آرایشی فاسد

    بوی برخی از محصولات آرایشی، وقتی که فاسد می شوند و زمان استفاده از آن ها به پایان می رسد، مانند کرم پودرها، رژلب ها، کرم های مرطوب کننده و یا ضد آفتاب و… پس از مدتی تغییر کرده و بوی ناخوشایندی مانند بوی روغن اشباع شده می دهند و شما از همین علامت هم می توانید به خرابی آن ها پی ببرید.

    برخی دیگر از آن ها مانند ریمل های چشم و ابرو و یا خط چشم ها، خشک شده و آن ها هم بوی نامطبوعی خواهند گرفت و یا بعضی از محصولات پودری کانند سایه ها و یا کرم پودرها، کاملاً خشک و ترک خورده شده و بافت منسجم خود را از دست می دهند.

    اما بعضی از این محصولات حتی در صورتی که تاریخ مصرف آن ها به پایان هم برسد، کمتر مشکل ساز بوده و فقط بو و رنگ آن ها کمی تغییر خواهند کرد.

    مانند عطرها و ادوکلن ها، که وقتی فاسد می شوند، رنگ شان تیره شده و بوی خوش اولیه را از دست می دهند، که در آن صورت خود شخص هم دیگر تمایلی به مصرف آن ها نخواهد داشت.!

    به هر حال مصرف لوازم آرایش محدود است و محصولات آرایشی هم هر کدام تاریخ انقضا و زمان استفاده معینی دارند، که تاریخ مذکور در پشت بسته بندی آن ها درج شده است، اما چون برخی از آن ها خیلی پر مصرف نیستند، از ذکر مدت مصرف آن ها در این مطلب صرف نظر شده است.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *