لوازم آرایش

ریمل های مژه و نکات مهم هنگام استفاده و کار با آنها

ریمل های مژه و نکات مهم هنگام استفاده و کار با آنها - بلاران
  • ریمل های مژه از محصولات آرایشی هستند که باید در مصرف آن ها بسیار دقت داشته باشید، چون بر روی عضو بسیار دقیق و حساسی مانند چشم استفاده می شوند.

    به این خاطر باید نکات مهم استفاده از ریمل را بدانید و به آن توجه ویژه داشته باشید، در این مطلب می خواهیم نکات کلیدی را در این زمینه مطرح کنیم، که امیدواریم مورد دقت و توجه شما قرار گیرد.

    ریمل های مژه و نکات قابل توجه آن

    برای استفاده از ریمل ها باید نکات زیر را بخاطر سپرده و ان ها را با دقت اجرا کنیم.

    برای برداشتن مواد ریمل، برس را ابتدا در داخل ظرف ریمل بچرخانید و هیچ وقت آن را در ظرف ریمل بالا و پایین نکنید، چون این کار سبب جمع شدن هوا در محفظه ریمل می شود و ریمل زودتر از حد معمول خشک خواهد شد.

    نکته ای که حائز اهمیت است این است، از لحظه ای که درب ریمل را باز می کنید، 3 تا 4 ماه فرصت دارید تا از ریمل استفاده کنید والا اگر حجم زیادی از ریمل هم باقی مانده باشد، در واقع تاریخ مصرف آن بعد از این مدت به پایان رسیده و باقی مانده آن را باید دور بریزید.

    ریمل های مژه و نکات مهم هنگام استفاده و کار با آنها  - بلاران

    نکته دیگری که باید به آن اهمیت دهید این است که هرگز ریمل چشم خود را با دیگران شریک نشویید تا ورود میکروب و یا ویروس به داخل ریمل، سبب مشکلات چشمی برای شما نشود.

    اکثر ریمل ها بخاطر مواد شیمیایی و نگهدارنده ای که در ساخت آن ها بکار می رود، اگر درست استفاده نشده و یا خوب پاک نشوند، سبب بروز حساسیت ها و التهابات چشمی می شوند.

    استفاده از ریمل های مژه که تاریخ مصرف آن ها گذشته است، عوارض خطرناک و غیرقابل جبرانی در پی خواهد داشت، که عفونت های چشمی از مهمترین آن هاست.

    قبل از اینکه بخوابید، حتماً آرایش صورت خود، مخصوصاً چشم ها را پاک نمایید، خوابیدن با ریمل هایی که بر روی مژه قرار دارند، سبب می شود ذرات تشکیل دهنده ریمل، فولیکول ها را بسته و پوست را تحریک کرده و باعث التهابات چشمی هم خواهد شد.

    از عوارض دیگر خوابیدن با آرایش چشم و ریمل، می توان به نازک شدن مژه ها و شکنندگی آن ها اشاره کرد که در چشم ایجاد سوزش و در برخی موارد درد خواهد کرد.

    با اینکه به دلیل ماندگاری طولانی مدت ریمل های ضد آب استفاده از آن ها طرفداران زیادی دارد، تا جایی که ممکن است از ریمل های ضد آب استفاده نکنید، زیرا پاک کردن آن ها کار بسیار دشواری است.

    برای پاک کردن ریمل های ضد آب باید از مواد پاک کننده بیشتری کمک بگیرید و چندین بار آن ها را با دستمال مرطوب و یا پنبه های تمیز که بر روی مژه ها و اطراف چشم می کشید، پاک کنید.

    تکرار بیش از حد این حالت، سبب از بین رفتن تدریجی انعطاف پذیری پوست و ایجاد چین و چروک ها و پیری زود رس پوست، بخصوص در اطراف چشم که پوست بسیار نازکی دارد، خواهد شد.

    ریمل های مژه و نکات مهم هنگام استفاده و کار با آنها  - بلاران

    هرگز ریمل های مژه را به عنوان اولین محصول آرایشی و ابتدای آرایش استفاده نکنید و آن را در آخرین مرحله آرایش بکار بندید.

    هنگام خارج کردن برس از داخل ظرف ریمل، مطمئن شوید که ریمل اضافی بر روی برس وجود ندارد و تنها کافیست که برس ریمل از مواد آن خیس و مرطوب باشد.

    همیشه برای کاربرد ریمل از مژه های بالا شروع کنید و برس مژه را از قسمت انتهای داخلی مژه به سمت لبه های بیرونی هدایت کنید.

    برای ریمل زدن مژه های پایینی، برس ریمل را بصورت عمودی در دست نگه دارید و از قسمت ریشه مژه به سمت بیرون و خارج مژه ها ریمل بکشید.

    در هنگام ریمل زدن، با دستانی محکم و استوار و با حرکات دورانی مژه های خود را به سمت بالا هدایت کنید تا مژه ها شکل و فرم بهتری بگیرند.

    هیچگاه هنگام استفاده از ریمل های مژه برس ریمل را فشار ندهید، زیرا که سبب لک شدن پوست زیر چشم می شود، ریمل زدن نیاز به کمی صبر و حوصله دارد، تا حاصل کار مطلوب باشد.

    برای اینکه مژه ها بعد از ریمل زدن به یکدیگر نچسبند و بلندتر دیده شوند، بهتر است از شانه ریمل و یا یک برس تمیز دیگر، بلافاصله بعد از ریمل زدن استفاده کنید و مژه ها را از یکدیگر تفکیک کنید.

    برای پرپشت و برجسته نشان دادن مژه ها، می توانید بعد از اینکه اولین مرحله ریمل زدن به پایان رسیده و مژه ها خشک شدند، برای بار دوم و حتی سوم ریمل زدن را تکرار کنید و در آخر هم به لبه های بیرونی مژه ریمل بیشتری بزنید.

    ریمل های مژه و نکات مهم هنگام استفاده و کار با آنها  - بلاران

    هرگز بعد از استفاده از ریمل از فر مژه استفاده نکنید، چون سبب شکنندگی مژه ها خواهد شد.

    اگر می خواهید از ریمل های رنگی بر روی مژه ها استفاده کنید، برای اینکه مژه هایی زیبا و چشمانی نافذ و جذاب داشته باشید، بهتر است تا در دفعه اول ریمل مشکی را بر روی مژه زده و برای دفعات بعدی از ریملی که با رنگ دیگر در نظر گرفته اید، کمک بگیرید.

    ریمل های رنگی را هم دقیقاً باید همانند ریمل ها مشکی بر روی مژه زده و از ریشه تا انتهای مژه ها را پوشش دهیم تا حالت منظم و زیبایی را بر روی مژه ها ایجاد کنند.

    امیدواریم نکاتی را که هنگام استفاده از ریمل های مژه گفته شد، جدی گرفته و بخاطر سلامتی خودتان هم که شده، آن ها را بکار بندید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *