لوازم آرایش

زمان ماندگاری دیگر محصولات آرایشی را هم بدانیم

زمان ماندگاری دیگر محصولات آرایشی را هم بدانیم - بلاران
  • مدت زمان ماندگاری دیگر محصولات آرایشی را در این پست با هم بررسی خواهیم کرد و در مقایسه خواهید دانست که کمترین زمان مصرف، مربوط به محصولات آرایشی چشم است.

    از این پس و با مطالعه و آگاهی بیشتر در این زمینه، خواهید توانست به شکل بهینه تری از لوازم آرایشی استفاده کرده و آن ها را به درستی نگهداری کنید! زیرا که در غیر این صورت، لازم است با صرف هزینه های زیادتری، لوازم جدیدی را جایگزین کنید.

    مدت زمان استفاده از دیگر محصولات آرایشی

    برای اینکه این مسئله بیشتر روشن شود و بدانید که از هر یک از مواد آرایشی تا چه مدت زمانی می توانید استفاده کنید، در ادامه توضیحات بیشتری در زمینه تاریخ انقضای برخی از لوازم آرایشی، که پر مصرف تر هستند، خواهیم داد.

    کرم های زیر ساز آرایشی

    می دانید که کرم های زیر ساز آرایشی مانند، پرایمر ها، هایلایترها، کانسیلرها و غیره برای یکدست نمودن پوست صورت و مخفی کردن لکه ها، قرمزی ها، جای جوش و آکنه و… و بطور کلی صاف نمودن پوست ، قبل از انجام میکاپ مورد استفاده قرار می گیرند.

    این محصولات اغلب به صورت کرم و در برخی اوقات هم به شکل اسپری هستند و تاریخ مصرف بر روی جلد آن ها درج شده است، اما از زمانی که درب آن ها را باز می کنید، بین 6 ماه تا یک سال، بسته به نحوه نگهداری از کرم ها، زمان دارید تا از آن ها استفاده بهینه کنید.

    می دانید که در صورت تغییر رنگ و یا شکل آن ها نباید ریسک کرده و بهتر است دیگر از آن ها استفاده نکنید و یادتان نرود که پس از هر بار استفاده هم درب آن ها را محکم ببندید.

    زمان ماندگاری دیگر محصولات آرایشی را هم بدانیم - بلاران

    دیگر محصولات آرایشی مانند کرم پودرها

    تمامی کرم های پاک کننده آرایش صورت و کرم پودر ها و حتی کرم های دور چشم، پس از باز شدن درب آن ها، تقریباً 12 تا 18 ماه برای مصرف زمان دارند و به لحاظ ماندگاری و مدت زمان استفاده بین نوع تیوپی، کاسه ای و یا پمپی آن تفاوت هایی وجود دارد.

    پس بهتر است تا در  هنگام خرید، سعی کنید بیشتر از محصولات و کرم هایی که پمپی و یا تیوپی هستند، انتخاب کنید، زیرا که محصولات کاسه ای بیشتر از دیگر محصولات آرایشی کرمی در معرض آلودگی هستند و خود به خود طول عمر مفید و مصرف شان کمتر خواهد بود.

    این نوع از کرم ها در صورتی که سالم باشند، باید بر روی سطح پوست بطور یکنواخت و یکدست و با انسجام کامل قرار گیرند و با ملایمت و نرمی بر روی پوست پخش شوند.

    پس اگر به سالم بودن آن، در صورتی که تاریخ مصرف آن نگذشته است شک دارید، بهتر است تا ابتدا مقداری از آن را بر روی پوست دست و بازوی خود تست کنید، چنانچه کرم قوام و انسجام خود را از دست داده باشد و یا اینکه براحتی بر روی پوست ننشیند، باید از استفاده از آن صرف نظر کنید و به فکر تهیه و خرید کرم پودر و یا دیگر محصولات آرایشی پاک کننده باشید.

    یادآوری می کنیم که از بستن محکم درب کرم ها فراموش نکنید، چون یکی از نکاتی که به سالم ماندن و ماندگاری لوازم آرایشی بخصوص کرم ها، کمک می کند، بستن محکم درب آن ها پس از هر بار مصرف است.

    زمان ماندگاری دیگر محصولات آرایشی را هم بدانیم - بلاران

    رژلب ها و براق کننده های لب

    از محصولات آرایش دیگری که باید به زمان مصرف آن توجه ویژه ای داشته باشید، رژ لب ها هستند، می دانید که نگهداری از رژلب های مایع سخت تر از رژهای جامد است و عموماً ماندگاری رژهای جامد بیشتر است.

    اما از آنجایی که این محصولات مستقیماً بر روی لب قرار گرفته و حتی با گوارش ما در رابطه هستند و اغلب مقداری از آن ها را به همراه غذا می بلعیم! پس حتماً به تاریخ مصرف آن ها باید دقت ویژه ای داشته باشیم.

    رژلب ها اغلب بین یک سال تا 18 ماه قابل استفاده هستند به شرطی که آن ها را در جایی خشک و تا حدودی خنک نگهداری کنید و اگر بعد از مصرف آن ها دچار پوسته و یا ترک لب شدید، اگر چه که تاریخ مصرف آن ها نگذشته باشد، باید حتماً آن ها را دور بیندازید.

    زمان ماندگاری دیگر محصولات آرایشی را هم بدانیم - بلاران

    انواع لاک ناخن

    از دیگر محصولات آرایشی لاک است، ممکن است تصورتان این باشد که لاک جزو لوازمی است که فسادپذیر نیست و می تواند سال های متمادی جزوی از لوازم آرایشی درون کیف ما باشد، اما باید بدانید که برای لاک های ناخن هم به شرطی که از آن ها درست نگهداری کنید، زمان مصرف 2 سال است.

    لاک ها هم در صورت فاسد شدن می توانند میکرب ها و مواد آلرژی زا را از طریق همین ناخن ها، به پوست انتقال دهند و برای خود ناخن هم مضر باشند.

    برای اینکه زمان استفاده از دیگر لوازم آرایشی خود را نیز افزایش دهید، همیشه قبل از استفاده از آن ها دست ها و صورت خود را بخوبی بشویید و هرگز با دستان و یا پدها، اسفنج ها و قلم موهای کثیف و آلوده از محصولات آرایشی استفاده نکنید.

    در مطلب بعدی با تاریخ و مدت مصرف یک سری دیگر محصولات آرایشی آشنا خواهید شد، که پیشنهاد می کنیم که آن را مورد مطالعه قرار داده و به آن توجه نمایید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *