پوست

ساخت لوسیون بدن خانگی و طرز استفاده از آن ها

ساخت لوسیون بدن خانگی و طرز استفاده از آن ها - بلاران
  • لوسیون بدن خانگی می تواند تأثیرات بسیار خوبی را بر روی پوست بگذارد و بطور طبیعی پوست را آبرسانی کرده و لطیف و شاداب نماید.

    اما باید ساختن اینگونه کرم ها و لوسیون ها را بلد باشید، تا دیگر نیازی به خرید لوسیون های غیر طبیعی از بازار نداشته باشید.

    در این مطلب شما عزیزان را در سایت بلاران با چند نمونه از این لوسیون ها، آشنا خواهیم کرد و طرز ساختن آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

    معرفی چند لوسیون بدن خانگی

    برای اینکه خشکی پوست را از بین برده و پوست بدن را نرم و لطیف نگه داریم، می توانیم با مواد طبیعی برای خودمان لوسیون بدن تهیه کنیم.

    ساخت لوسیون بدن خانگی و طرز استفاده از آن ها - بلاران

    لوسیون آلوئه ورا

    ژل آلوئه ورا                    نصف پیمانه

    گل بابونه                      2 قاشق غذاخوری

    گل همیشه بهار            2 قاشق غذاخوری

    چای سبز                     1 قاشق غذاخوری

    برای تهیه این لوسیون لازم است تا ابتدا مواد خشک را به صورت پودر در آورده و با ژل آلوئه ورا مخلوط کنید، سپس به آن ها نصف لیوان آب اضافه کرده و آن را روی شعله ملایم اجاق گاز قرار دهید و یا مواد را بدون اینکه پودر کنید، بجوشانید و از صافی عبور دهید.

    وقتی این مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شد و حالت کرم مانند گرفت و کمی غلیظ شد، می توانید آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا سرد شود و از صافی عبور دهید.

    از این کرم آماده می توانید پس از استحمام کمی روی پوست بدن گذاشته و آن را به آرامی ماساژ دهید و بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه بدن را آبکشی کرده و از ثمرات این لوسیون بهره مند شوید.

    ساخت لوسیون بدن خانگی و طرز استفاده از آن ها - بلاران

    لوسیون بدن خانگی با روغن نارگیل

    روغن نارگیل              نصف پیمانه

    کره طبیعی               یک پیمانه

    روغن بادام زمینی      یک قاشق غذاخوری

    روغن شی باتر          یک قاشق غذاخوری

    عصاره آلوئه ورا          یک قاشق غذاخوری

    برای تهیه کردن این لوسیون بدن خانگی ابتدا کره و روغن ها را با یکدیگر مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب آن را هم بزنید.

    وقتی کره باز شد و مواد با یکدیگر مخلوط شدند، آن ها را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کمی خنک شوند و سپس عصاره آلوئه ورا را به آن اضافه کرده و مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

    سپس بعد از هر بار استحمام، می توانید از این لوسیون که برای پوست های خشک بسیار مناسب است، استفاده کرده و بخوبی آن را بر روی پوست بدن ماساژ دهید تا کاملاً جذب پوست شود.

    دقت کنید که اگر مواد لوسیون زیاد بود، آن را حتماً درون یخچال نگه داری کنید تا برای دفعات بعدی هم قابل استفاده باشد.

    این لوسیون می تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی پوست داشته باشد و آن را به خوبی نرم و لطیف و شاداب نگه دارد و روغن نارگیل موجود در آن هم می تواند مانند یک لایه بردار عمل کرده و پوست را تا حدودی از شر سلول های مرده خلاص کند.

    ساخت لوسیون بدن خانگی و طرز استفاده از آن ها - بلاران

    لوسیون ویتامین E

    برای تهیه این لوسیون بدن خانگی به مواد زیر نیاز خواهید داشت.

    موم زنبورعسل                2 قاشق غذاخوری

    روغن ویتامین E               یک قاشق غذاخوری

    یا کپسول ویتامین E         چند عدد

    روغن نارگیل                   نصف پیمانه

    ژل آلوئه ورا                     2 تا 3 قاشق غذاخوری

    برای تهیه این لوسیون بدن خانگی ابتدا باید ظرفی را بر روی حرارت قرار دهید و موم و روغن نارگیل و یا هر روغن گیاهی دیگر مانند روغن هسته انگور و یا بادام و… را هم می توانید استفاده کنید، به آن اضافه کنید.

    همچنین روغن ویتامین E را که می توانید به جای آن از چند عدد کپسول ویتامین E هم استفاده کنید، را با یکدیگر مخلوط کرده و ان ها را روی حرارت قرار دهید.

    این مخلوط را مرتب هم بزنید تا تمامی مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند، دقت کنید که مواد در حد ذوب شدن حرارت ببینند و بیش از اندازه آن را حرارت ندهید که فرم لازم را پیدا نخواهد کرد و لوسیون شما خراب خواهد شد.

    حالا مواد را درون یک ظرف دیگر( ترجیحاً شیشه ای) بریزید و ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کرده و مجدداً آن را هم بزنید تا مواد مخلوط شوند و به جای آلوئه ورا هم می توانید به اندازه لازم از گلاب کمک بگیرید، که به این ترتیب آن را معطر هم خواهید کرد.

    این لوسیون بدن خانگی را باید به مدت 20 دقیقه در جایی خنک نگهداری کنید تا کمی سفت شده و خود را بگیرد، سپس می توانید لوسیون را درون یک شیشه و یا ظرف در بسته قرار داده و آن را در موقع مناسب که عموماً پس از استحمام می باشد، استفاد کنید.

    لوسیون های خانگی دیگری هم برای بدن وجود دارند که می توانید با ساختن آن ها از اثرات بیشمار و ثمربخش آن استفاده کنید و پوستی شفاف، شاداب و جوان داشته باشید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *