لوازم آرایش

آیا راه های استفاده از لوازم آرایشی منقضی شده را می دانید؟!

آیا راه های استفاده از لوازم آرایشی منقضی شده را می دانید؟! - بلاران
  • بله حق دارید تعجب کنید، لوازم آرایشی منقضی شده و استفاده از آن! واقعاً هیجان انگیز است و شاید کمتر کسی باور کند که می توان از اینگونه محصولات تاریخ گذشته هم استفاده بهینه کرد.

    اما واقعیت دارد، برخی از این لوازم را به راحتی می توانید در مواردی غیر از پوست و مو استفاده کرده و از دور ریز

    و هدر دادن آن ها جلوگیری کنید.

    در پست قبلی هم مواردی را از این صرفه جویی اقتصادی عنوان کردیم، اگر در این مطلب هم ما را همراهی کنید، نکات جالب دیگری را در این رابطه خواهیم آموخت.

    روش استفاده از لوازم آرایشی منقضی شده

    گاهی اوقات با گذشتن زمان تاریخ مصرف لوازم آرایشی که دوستشان داریم، فکر می کنیم که آیا راه دیگری هم برای استفاده از آن ها،غیر از پوست و مو وجود دارد؟

    در ادامه به شما خواهیم گفت که از بیشتر این مواد آرایشی می توانید به نوع دیگری بهره ببرید، تا ضمن استفاده بهینه در این زمینه، از دور ریز پول خود هم جلوگیری کرده باشید.

    آیا راه های استفاده از لوازم آرایشی منقضی شده را می دانید؟! - بلاران

    کرم های زیر ساز آرایشی

    می دانید که کرم های زیر ساز آرایشی برای پوشاندن مشکلات پوستی و ایجاد پوستی صاف و یکدست، قبل از انجام آرایش صورت، بکار گرفته می شوند، اما آیا اگر تاریخ مصرف آن ها گذشت باید آن ها را دور بریزیم؟

    قطعاً این کرم ها دیگر بر روی صورت قابل استفاده نخواهند بود، ولی از آن ها می توانید بر روی پوست پاها جهت پوشاندن جای نیش پشه و یا لکه هایی که وجود دارد استفاده کنید، چون این قسمت از پوست، حساسیت پوست صورت را ندارند ولی باز هم دقت کنید که در صورت بروز مشکل، آن را حتی بر روی پوست پا هم استفاده نکنید.

    لاک و برق ناخن

    از این لوازم آرایشی منقضی شده می توانید به سادگی برای جلا دادن و ثابت کردن رنگ به مرواریدها، سنگ ها و وسایل تزئینی که بصورت گل سر، دستبند، گردنبند، گوشواره و کلیه بدلیجات یا هر وسیله ای که بصورت تزئینی از آن استفاده می کنید، کمک بگیرید.

    حتی در برخی موارد با به خرج دادن سلیقه می توانید از لاک و برق ناخن برای تولید آثار هنری و زیبایی دکورهای منزل استفاده کرده و رنگ و لعابی تازه به آن ها ببخشید.

    برخی از لاک های رنگی را هم می توانید برای جداسازی و یا زیبا ساختن رنگ کلیدها و پریزهای خانه استفاده کنید، به هر حال برخی از کاربردها در خصوص این ابزار و وسایل به خلاقیت و سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

    آیا راه های استفاده از لوازم آرایشی منقضی شده را می دانید؟! - بلاران

    لوسیون بدن

    لوسیون بدن بعد از اینکه از حالت مصرف درست خود خارج شد و تاریخ مصرف آن گذشت، می تواند به یک شوینده و تمیز کننده برای ظروف پلاستیکی و یا حتی کیف و کفش تبدیل شود.

    این ماده حتی می تواند یکی از بهترین جلا دهنده های فلزات باشد و برای تمیز کردن ظروف فلزی استفاده شود.

    برای این منظور می توانید یک پنبه آرایشی را به لوسیون مورد نظر آغشته کرده و با کمک دستکش آن را بر روی ظرفی که در نظر دارید بکشید و سپس ظرف را آبکشی نمایید.

    تونرها و پاک کننده های پوستی

    تونرها پس از اینکه تاریخ مصرفشان گذشت و جزو لوازم آرایشی منقضی شده محسوب شدند، دیگر به عنوان

    یک ماده آرایشی قابل استفاده نیستند، اما به دلیل دارا بودن ترکیبات پاک کننده ای که در ساخت آن بکار رفته است، می توانید از آن برای پاک کردن شیشه ها و آینه های خانه استفاده کنید.

    برای اینکه حاصل کار رضایت بخش باشد، مقداری از این تونرها را بر روی یک دستمال تمیز و یا یک روزنامه اسپری کنید و با کمک آن شیشه ها و آینه ها را برق بیندازید.

    خواهید دید که این تونرها بخوبی و به اندازه شیشه شوی ها، می توانند شیشه ها را تمیز کرده و شما را از خرید مواد شوینده در این زمینه بی نیاز کنند و حاصل کار بسیار رضایت بخش هم خواهد بود.

    آیا راه های استفاده از لوازم آرایشی منقضی شده را می دانید؟! - بلاران

    انواع عطر و ادوکلن

    می دانید که عطرها و ادکلن ها حاوی درصد بالایی از الکل هستند و به آسانی دچار خرابی و فساد نخواهند شد و شاید بتوان گفت بالاترین تاریخ مصرف را در بین لوازم آرایشی دارا باشند.

    به هر جهت اگر تاریخ مصرف این سری از لوازم آرایشی شما به پایان رسید، لازم نیست که آن ها را دور بیندازید، بلکه می توانید برای خوشبو کردن سرویس های بهداشتی و داخل اتاق ها از بو و رایحه مطبوع آن ها استفاده کنید.

    برای اینکه بتوانید استفاده حداکثری از بوی این لوازم آرایشی منقضی شده داشته باشید می توانید کمی از این عطرها را بر روی لامپ ها( البته در حالتی که خاموش و سرد هستند) اسپری کنید تا وقتی که آن ها را روشن کردید و داغ شدند، رایحه بیشتری را در فضا منتشر کنند.

    پس دیگر نگران نباشید و سعی کنید راه های جدیدی برای لوازم آرایشی تاریخ گذشته و مصرف اینگونه محصولات پیدا کنید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *