پوست

شناخت خواص خاک رس و اثرات مثبتی که بر روی پوست دارد

شناخت خواص خاک رس و اثرات مثبتی که بر روی پوست دارد - بلاران
  • خواص خاک رس بسیار زیاد است، مخصوصاً اگر آن را با مواد دیگری ترکیب کنید می تواند اثر فوق العاده ای را بر روی پوست بر جای گذاشته و معجزه کند.

    هر نوع از انواع خاک رس دارای خاصیت ها و ویژگی های مخصوص به خود است و در ترکیب با مواد طبیعی مختلف دیگر، واکنش های متفاوتی را روی پوست نشان خواهد داد.

    اما باید بدانید که این خاک سراسر حُسن، دارای مضراتی هم هست که در پایان این پست به آن اشاره خواهیم کرد.

    شناخت خواص خاک رس و اثرات مثبتی که بر روی پوست دارد - بلاران

    معرفی دیگر خواص خاک رس

    بیشترین خاصیت استفاده از ماسک خاک رس، پاکسازی و لایه برداری از پوست و کم کردن چربی های اضافه پوست است، ولی منافع و مزایای دیگری هم در اثر استفاده از این ماسک بر روی پوست ایجاد خواهد شد.

    از بین بردن انواع جوش های صورت

    ماسک خاک رس با ترکیب شدن با مواد طبیعی و گیاهی مانند سرکه طبیعی و آبلیموی تازه باعث می شود تا تمام جوش های صورت، چه جوش های سرسیاه و چه جوش های سر سفید از بین رفته و از روی صورت محو شوند.

    به شرطی که خاک رس مناسب پوست خود را استفاده کنید و بدانید که این اتفاق به مرور و در اثر استفاده درست و به جا از این محصول رخ خواهد داد.

    چاقی و پُری صورت با خاک رس

    شاید برایتان تعجب آور باشد، اما حقیقت دارد که با کمک ماسک خاک رس می توانید به چاق شدن و توپُرشدن بیشتر صورت کمک کنید.

    استفاده از این ماسک به همراه ترکیبی از گلاب مرغوب و خالص، موجب تقویت عضلات صورت شده و از شل شدگی و افتادگی پوست جلوگیری می کند و صورت را پُرتر و زیباتر نشان خواهد داد.

    پس کافیست تا برای استفاده از خواص خاک رس و ویژگی های آن، خاک متناسب با پوست خود و گلاب را با یکدیگر ترکیب کرده و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست بگذارید و بعد از اینکه ماسک کاملاً خشک شد، صورت خود را با آب سرد شست و شو دهید.

    شناخت خواص خاک رس و اثرات مثبتی که بر روی پوست دارد - بلاران

    کاربردی برای انواع پوست ها

    قبلاً هم این نکته را متذکر شدیم که خاک رس دارای انواع متفاوتی است که باید نوع آن را متناسب با پوست خود شناسایی کرده و استفاده نمایید.

    خاک رس یکی از ماسک های طبیعی است که برای انواع پوست های چرب و خشک و ترکیبی و حتی حساس مناسب است و می تواند با تحریک کلاژن سازی پوست، که یکی از عوامل مؤثر برای جوانسازی پوست است، به جوان ماندن و زیبایی پوست به شما کمک کند.

    اگر بخواهیم بطور مختصر و فهرست وار مزایای استفاده از ماسک های خاک رس را عنوان کنیم باید به موارد زیر اشاره ای داشته باشیم.

    خاک رس منافذ پوستی را بسته نگه داشته و پوست را بطور عمقی پاکسازی می کند.

    خاک رس سبب از بین رفتن سموم و باکتری های پوستی می شود.

    خاک رس موجب تحریک گردش خون در پوست می شود.

    از خواص دیگر خاک رس این است که چربی پوست را متعادل می سازد.

    خاک رس به از بین بردن آکنه و جوش های سر سیاه کمک می کند.

    خاک رس لکه های پوستی را از بین می برد.

    خاک رس پوست را روشن و شفاف می کند.

    خاک رس پوست را نرم و لطیف و جوان خواهد کرد.

    خاک رس موجب تقویت و استحکام پوست می شود.

    خاک رس موجب آبرسانی بهتر پوست و صاف شدن پوست خواهد شد.

    خاک رس سرشار از املاح و مواد معدنی است که برای تأمین مواد معدنی مورد نیاز و زیبا سازی پوست بسیار مفید و کاربردی است.

    شناخت خواص خاک رس و اثرات مثبتی که بر روی پوست دارد - بلاران

    مضرات خاک رس برای پوست

    با تمام مزایایی که این خاک و ماسک های ساخته شده از آن دارند، اما یکی از مضرات مهم استفاده از این ماسک این است که پوست را بشدت خشک خواهد کرد و ممکن است بر روی برخی از پوست ها، التهاب و قرمزی ایجاد کند.

    حتی اگر بلافاصله پس از استفاده از ماسک خاک رس، احساس کردید که پوست صورت به خارش افتاده است و یا اینکه جوش های روی صورت ملتهب شده است، بهتر است تا بلافاصله صورت را به آرامی با آب سرد بشویید و تلاش کنید ماسک خاک رسی را تهیه کنید که مناسب پوست های حساس باشد.

    نکات قابل توجه

    برای استفاده از خواص خاک رس بعنوان ماسک و برای جلوگیری از خشکی پوست، آن را با مقداری از روغن های گیاهی طبیعی ترکیب کرده و بر روی پوست صورت استفاده کنید.

    به یاد داشته باشید که هرگز خاک رس را داخل ظروف فلزی نریزید، زیرا که در اثر ترکیب با فلز، واکنش هایی را ایجاد خواهد کرد که برای سلامت پوست، خطرناک بوده و مضر خواهد بود.

    برخی خوردن این خاک را برای از بین بردن مشکلات گوارشی پیشنهاد کرده اند، اما به شما توصیه می کنیم که تحت هیچ شرایطی و به هیچ عنوان خاک رس را به عنوان یک ماده خوراکی استفاده نکنید که بسیار مضر است.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *