پوست

راه هایی برای رفع تیرگی پوست زیر بغل به کمک جوش شیرین!

راه هایی برای رفع تیرگی پوست زیر بغل به کمک جوش شیرین! - بلاران
  • به تجربه ثابت شده که جوش شیرین برای رفع تیرگی پوست زیر بغل بسیار نافع و اثرگذار است و با ترکیب برخی از مواد با جوش شیرین می توانید به این معضل پوستی خاتمه دهید.

    شاید تا به حال شما هم گرفتار این مشکل شده باشید و بخواهید از راه هایی غیر از درمان های پزشکی و دارویی این مسئله را رفع کنید، اما راه حلی برای آن یافت نکرده باشید و یا اصلاً اطلاعی از آن نداشته باشید.

    اگر در این مطلب و در سایت پُر مخاطب بلاران با ما همراه شوید، به راه حل هایی ساده در این زمینه خواهیم پرداخت.

    جوش شیرین و رفع تیرگی پوست زیر بغل

    این نکته را بخوبی می دانید که جوش شیرین به از بین بردن تیرگی پوست و بطور کلی لایه برداری از پوست کمک کرده و می توانید با کمک آن و ترکیب با مواد دیگر، اسکراب های بسیار ساده و مناسبی را تهیه کنید.

    چند نمونه از این ترکیب های ساده اما تأثیرگذار عبارتند از:

    راه هایی برای رفع تیرگی پوست زیر بغل به کمک جوش شیرین! - بلاران

    ترکیب جوش شیرین و آب

    بله تعجب نکنید، در این اسکراب فقط به مقداری جوش شیرین و آب معمولی نیاز خواهید داشت، که مقدار آن دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق مرباخوری هم آب خواهد بود.

    مواد را با هم مخلوط کرده تا جایی که یک خمیر نرم، صاف و یکدست حاصل شود، دقت کنید که این خمیر و یا خمیرهایی که بعداً ذکر خواهیم کرد، نباید بیش از اندازه سفت و یا آبکی باشند.

    حالا خمیر بدست آمده را به پوست زیر بغل بزنید و آن را به آرامی ماساژ دهید و وقتی تمامی پوست را به آن آغشته کردید، بگذارید به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت بر روی پوست باقی بماند.

    بعد از گذشت این مدت زمان پوست را با آب ولرم شستشو داده و اگر لازم است از روغن نارگیل و یا زیتون و یا حتی یک مرطوب کننده با کیفیت، برای پوست استفاده کنید.

    راه هایی برای رفع تیرگی پوست زیر بغل به کمک جوش شیرین! - بلاران

    جوش شیرین و شیر

    برای از بین بردن تیرگی پوست زیر بغل و ساختن این ترکیب ساده اما مؤثر، لازم است تا از یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قاشق مرباخوری شیر استفاده کنید تا خمیر یکدست و صافی حاصل شود.

    بعد خمیر را به آرامی زیر بغل زده و کمی ماساژ دهید، و به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و سپس محل مورد نظر را با آب ولرم بشویید.

    راه هایی برای رفع تیرگی پوست زیر بغل به کمک جوش شیرین! - بلاران

    جوش شیرین و آبلیمو

    برای بدست آوردن این اسکراب فوق العاده کافیست تا این دو ماده را با یکدیگر مخلوط کنید.

    جوش شیرین: یک قاشق غذاخوری

    آبلیموی تازه: چند قطره (معمولاً آب نصف یک لیموترش کافیست)

    جوش شیرین و آبلیمو را که می توانید با کمی آب آن را رقیق هم بکنید، با یکدیگر بخوبی مخلوط کنید تا خمیر نرمی از آن بدست آورید.

    ماسک را به آرامی به پوست زیر بغل زده و به مدت یک دقیقه آن را بر روی پوست ماساژ دهید تا اثرگذاری آن بیشتر شود و بگذارید بین 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست باقی بماند.

    پس از این مدت زیر بغل را با آب ولرم شستشو داده و سپس از یک نرم کننده و مرطوب کننده طبیعی مانند روغن نارگیل و یا زیتون و یا کرم بر روی پوست استفاده کنید، تا پوست دچار خشکی بیش از اندازه نشود.

    جوش شیرین - بلاران

    جوش شیرین و گلاب

    برای رفع تیرگی پوست زیر بغل در این ترکیب باید از مواد زیر کمک بگیرید:

    جوش شیرین: یک قاشق غذاخوری

    گلاب: یک قاشق مرباخوری

    این دو ماده را به نسبتی که گفته شد، با هم مخلوط کنید و خمیری نرم بدست آورید و آن را برای لایه برداری به پوست زیر بغل بمالید و کمی ماساژ دهید.

    15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا این اسکراب اثر خود را بر روی پوست بگذارد و بعد زیر بغل را با آب ولرم بشویید.

    این ماسک نه تنها به لایه برداری از پوست کمک کرده، بلکه برای خوشبو کردن پوست هم بسیار مؤثر عمل خواهد کرد.

    عسل - بلاران

    جوش شیرین و عسل

    برای بدست آوردن این معجون طبیعی، باید مقدار مواد را به این صورت در نظر گرفته و با یکدیگر ترکیب کنید:

    جوش شیرین: یک قاشق غذاخوری

    عسل: یک قاشق مرباخوری

    جوش شیرین و عسل را در ظرفی مخلوط کرده تا خمیر یکدستی را بوجود آورید، حالا آن را بر روی پوست زیر بغل مالیده و برای یک دقیقه ماساژ دهید تا پوست آن را بخوبی جذب کرده و سلول های مرده را از بین ببرد.

    مدت 20 دقیقه صبر کنید و سپس پوست را با آب ولرم بشویید، این اسکراب را می توانید دو تا سه بار در هفته بر روی پوست بکار برده و از مزایای آن استفاده کنید.

    روش هایی که برای از بین بردن تیرگی پوست زیر بغل گفته شد،  به همین موارد خاتمه نمی یابند و در پست بعدی هم می توانید، ساخت انواع اسکراب های ساده را به همراه جوش شیرین یاد بگیرید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *