پوست

ماسک های خاک رس با ترکیب چه موادی بدست می آید؟

ماسک های خاک رس با ترکیب چه موادی بدست می آید؟ - بلاران
  • برای آماده سازی ماسک های خاک رس و استفاده از آن، انتخاب نوع خاک متناسب با پوست، مهمترین بخش از این فرایند است، که باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

    بعد از اینکه خاک رس را انتخاب کردیم، باید به تهیه ماسک بپردازیم، که برای این کار حتماً لازم است تا مایعات، مواد و یا روغن هایی را به آن بیفزاییم تا به شکلی خمیری، روان و قابل استفاده درآید.

    در این پست مطالبی را در این مورد، برای شما عزیزان عنوان خواهیم کرد و فواید ترکیب کردن هر یک از مواد را با خاک رس توضیح خواهیم داد.

    شیوه ی تهیه ماسک های خاک رس

    برای تهیه ماسک با خاک رس می توانید یکی از مواد زیر را به خاک رسِ مناسب پوست خود اضافه کرده و با آن مخلوط کنید تا خمیری صاف و یکدست حاصل شود.

    افزودن آب

    مشخصاً یکی از ساده ترین افزودنی ها به خاک رس جهت تهیه ماسک صورت، آب است و کافیست به اندازه کافی خاک رس را درون ظرف مناسبی ( که نباید فلزی باشد ) ریخته و سپس به اندازه لازم به آن آب اضافه کنید تا خمیری نرم و صاف بدست آید.

    این ماسک می تواند تمامی خواص خاک رس مورد مصرف را به پوست شما انتقال دهد.

    ماسک های خاک رس با ترکیب چه موادی بدست می آید؟ - بلاران

    افزودن شیر

    شیر دارای ماده ای به نام لاکتیک اسید است، این ماده شگفت انگیز یک اکسید کننده ملایم و طبیعی است که قادر است بر روی سلول های مرده پوست تأثیر گذاشته و آن ها را از روی پوست پاک کند.

    شیر دارای مواد بسیار مغذی برای پوست است که پوست را بسیار نرم و لطیف کرده و با خواص بی نظیری که دارد، با ترکیب با خاک رس، معجزه ای برای پوست به شمار می رود.

    افزودن ماست

    ماست هم که دارای خواصی مشابه شیر است و منبعی غنی از اسید لاکتیک است، برای تهیه ماسک های خاک رس و ترکیب با آن یکی از گزینه های بی نظیر و پر خاصیت خواهد بود.

    ماست با کمک اسید لاکتیک موجود در خود منافذ پوست را باز کرده و باعث لایه برداری از آن خواهد شد، همچنین چون ماست خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد، می تواند از پوست در برابر آسیب ها محافظت نماید.

    افزودن گلاب

    گلاب با رایحه مطبوعی که به خاک رس می دهد و فواید بی شماری که خود به تنهایی برای پوست دارد، یکی از بهترین انتخاب ها برای ترکیب شدن با خاک رس بشمار می رود و خواص ماسک را چندین برابر خواهد کرد.

    مهمترین ویژگی ماسک هایی که همراه با گلاب تهیه و خمیر می شوند این است که، منافذ پاکسازی شده با کمک خاک رس را بسته تر کرده و ماساژ پوست با این ماسک، ضمن تقویت عضلات صورت، باعث جلوگیری از افتادگی پوست شده و آن را کم کم و در اثر استفاده مکرر از بین خواهد برد.

    ماسک خاک رس با ترکیب چه موادی بدست می آید؟ - بلاران

    افزودن عسل

    فواید و خواص عسل بر کسی پوشیده نیست و برای تهیه این ماسک و ترکیبش با خاک رس، گزینه ای فوق العاده است.

    عسل دارای خواص ضد باکتریایی است که سبب کم شدن جوش و آکنه در صورت خواهد شد و در این مورد به ماسک خاک رس کمک زیادی خواهد کرد، همچنین این محصول طبیعی یک مرطوب کننده بسیار عالی هم هست.

    عسل با خواص آنتی اکسیدانی خود که برای محافظت از پوست در برابر تابش اشعه مضر نور خورشید، مفید است و با تغذیه مناسب پوست، از پیری آن جلوگیری کرده و با ترکیب با خاک رس این ویژگی را چندین برابر افزایش خواهد داد.

    حتی کسانی که نگران خشک شدن پوست پس از بکارگیری ماسک رس بر روی صورت هستند، می توانند از عسل استفاده کرده و با کمک این ماده، سبب رطوبت رسانی به عمق پوست شوند.

    افزودن آبلیمو

    اگر به خاک رس آبلیموی تازه اضافه کنید، علاوه بر خواص خاک رس، به بهبودی آکنه و جوش صورت کمک کرده و آن را سرعت خواهد بخشید، همینطور آبلیمو به از بین بردن لکه ها و تیرگی های روی پوست هم کمک خواهد کرد.

    دقت داشته باشید که وقتی خاک رس را با آبلیمو ترکیب می کنید نباید ماسک، به مدت طولانی بر روی پوست باقی بماند، چون خواص اسیدی آن ممکن است سبب التهاب و قرمزی پوست شود.

    اما دقت داشته باشید، این نتایج وقتی بدست می آید که برای تهیه ماسک های خاک رس مواد ترکیبی و نوع خاک رس، به  درستی انتخاب شوند.

    ماسک خاک رس با ترکیب چه موادی بدست می آید؟ - بلاران

    افزودن سرکه سیب طبیعی

    شاید برایتان تعجب آور باشد؛ اما سرکه سیب هم می تواند با خاک رس ترکیبی عالی بوجود آورد، سرکه سیب به علت خاصیت اسیدی بودنش، می تواند PH خاک رس را متعادل تر کند و برای پوست مفیدتر باشد.

    افزودن هر یک از مواد گفته شده به خاک رس، می تواند بسیار مفید و کارساز باشد، به شرط اینکه متناسب با نوع پوست شما انتخاب شوند.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *