پوست

با فواید ماسک خاک رس و اثرات آن بر روی پوست بیشتر آشنا شویم

با فواید ماسک خاک رس و اثرات آن بر روی پوست بیشتر آشنا شویم - بلاران
  • فواید ماسک خاک رس بسیار زیاد و بی نظیر است و آنچه که امروزه سبب شده تا ماسک خاک رس با مارک ها و برندهای متفاوتی در بازار عرضه شود، همین خواص و فوائد شگفت انگیز و اعجاب آور آن بر روی پوست، مخصوصاً پوست صورت است.

    شگفت انگیزتر از آن این است که بدانید، خاک رس برای استفاده بر روی پوست، دارای انواع متفاوتی است که برای استفاده از آن باید آن را با نوع و شرایط پوستی خود مطابقت دهید.

    اگر لازم می دانید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه حاصل کنید، بهتر است این پست و پست بعدی ما را که به مسائلی در این زمینه می پردازد مطالعه کنید.

    شناخت فواید ماسک خاک رس

    استفاده از انواع ماسک های طبیعی، بخصوص ماسک خاک رس کمک می کند که پوستی لطیف تر و شاداب تر از همیشه داشته باشید، اما خواص بسیار دیگری را هم برای این ماسک می توان برشمرد از جمله:

    پاکسازی پوست از سموم و آلودگی های پوستی

    قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ساعت های متمادی و همین طور مواجه شدن پوست با انواع بیشماری از آلودگی ها در دنیای صنعتی امروز، آسیب های گوناگونی را متوجه پوست می کند.

    از این رو برای پاک سازی پوست خود نیاز به شوینده ها و یا ماسک های مختلفی پیدا خواهید کرد، که یکی از مناسب ترین و طبیعی ترین آن ها، استفاده از ماسک خاک رس است.

    این ماسک با پاکسازی عمیق پوست، علاوه بر پاک کردن پوست از انواع الودگی ها، عوامل ایجاد جوش و آکنه را هم از بین برده و ضمن آن قادر است تا سموم و رادیکال های آزاد پوستی را هم از روی پوست دفع کند.

    با فواید ماسک خاک رس و اثرات آن بر روی پوست بیشتر آشنا شویم - بلاران

    جذب چربی های اضافه پوست

    از بی نظیرترین فواید ماسک خاک رس جذب چربی های اضافه پوست صورت است، عوامل متعددی هستند که سبب ایجاد چربی اضافی بر روی پوست می شوند، از جمله می توان به ژنتیک، سبک زندگی، مصرف انواع خوراکی های چرب، استفاده از انواع کرم ها و یا لوسیون های نامناسب پوست، استفاده از محصولات گوناگون شیمیایی و… مواردی از این قبیل اشاره کرد.

    بودن این چربی های اضافه می تواند سبب ایجا جوش و آکنه و یا مشکلات دیگر پوستی شود، که با استفاده از ماسک خاک رس متناسب با نوع پوست خود، می توانید این چربی اضافه را براحتی از بین برده و به متعادل سازی میزان چربی در پوست و در نتیجه فواید آن کمک کنید.

    حذف سلول های مرده و لایه برداری عمیق پوست

    وجود لایه ها و سلول های مرده روی پوست، همواره باعث ایجاد پوستی کدر، غیر شفاف و نامناسب و حتی در برخی مواقع پوسته پوسته و زبر خواهد شد، که اکثر افراد از آن شکایت دارند و به دنبال راه حلی برای از بین بردن آن هستند.

    با استفاده از فواید ماسک خاک رس می توانید به راحتی لایه ها و سلول های مرده پوست را از بین برده و روشنی، طراوت و شفافیت دوباره ای را به پوست باز گردانید و از داشتن پوست لطیف و شفاف لذت ببرید.

    با فواید ماسک خاک رس و اثرات آن بر روی پوست بیشتر آشنا شویم - بلاران

    خاک رس برای لکه های پوستی

    خاک رس مانند یک ماده جاذب یا یک آهنربا عمل می کند و با چسبیدن به باکتری ها و سموم روی پوست و ناخالصی ها و چربی های مضر، سبب می شود تا پوست سالم و شفاف تری داشته باشید و به مرور از شر لکه های پوستی نیز خلاص شویید.

    کاهش منافذ پوستی

    برخی از انواع خاک رس به همراه ترکیب آن با موادی مانند شیر و یا گلاب، سبب سفت شدن پوست و بسته شدن منافذ پوستی می شود و بدین وسیله قادر خواهید بود تا ضمن از بین بردن ناخالصی ها، پوستی زیبا و بدون جوش داشته باشید.

    با فواید ماسک خاک رس و اثرات آن بر روی پوست بیشتر آشنا شویم - بلاران

    جوان سازی و شفاف سازی پوست

    برای اینکه پوستی جوان و شاداب داشته باشید، بسته به نوع پوست خود باید یک نوع از خاک رس متناسب با پوست را با سفیده تخم مرغ مخلوط کرده و برای مدتی آن را روی پوست صورت نگه دارید، این کار تأثیر فوق العاده ای برای جوان سازی و با طراوت ماندن پوست دارد.

    فواید ماسک خاک رس به همین موارد خلاصه نمی شود و در پست بعدی موارد تکمیلی را در این زمینه عنوان خواهیم کرد، پس همچنان با ما همراه باشید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *