پوست

رنگ طبیعی لب ها با بکار بستن این راهکارها

رنگ طبیعی لب ها با بکار بستن این راهکارها - بلاران
  • رنگ طبیعی لب ها زیبایی چهره را افزایش داده و مانند چشم های زیبا جذابیت و گیرایی صورت را بیشتر خواهد کرد، به شرطی که بتوانیم آن ها را خوشرنگ، نرم و لطیف نگه داریم.

    راهکارهایی وجود دارند که به ما در داشتن چنین چهره و لب هایی کمک خواهند کرد، اما باید آن ها را بدانیم و در بکار بستن آن ها هم کوشا باشیم.

    در این مطلب چند نکته را برای نرم و لطیف نگه داشتن لب ها و همینطور طبیعی نشان دادن آن ها بیان خواهیم کرد، که امیدواریم با بکار بستن آن ها به نتیجه مطلوب برسید.

    رنگ طبیعی لب ها با بکار بستن این راهکارها - بلاران

    رنگ طبیعی لب ها و راه هایی برای آن

    استفاده بیش از حد از انواع رژلب ها سبب شده تا فراموش کنیم که رنگ طبیعی، صورتی و زیبای لب های خودمان تا چه اندازه می تواند در داشتن چهره ای جذاب و دوست داشتنی مؤثر باشد؟!

    استفاده مداوم از انواع لوازم آرایشی لب بطور مداوم و دائم، بویژه اگر ارزان، بدون کیفیت، نامرغوب هم باشند، به مرور باعث تیره شدن لب ها و از بین رفتن زیبایی طبیعی آن ها خواهد شد.

    اما همواره راه کارهایی وجود دارند، تا بتوانیم لب هایی سالم با رنگ طبیعی داشته و برای جلوه دادن آن ها نیازی به استفاده مداوم از رژلب ها نداشته باشیم.

    رنگ طبیعی لب ها با بکار بستن این راهکارها - بلاران

    برخی از این موارد عبارتند از:

    هیدراته کردن لب ها

    هیدراته کردن لب ها مانند پوست، برای زیبا و سالم ماندن آن بسیار لازم است، زیرا که تقریباً 60 درصد از وزن بدن ما را آب تشکیل می دهد و تأثیر زیادی در سلامت و جوان ماندن پوست خواهد داشت.

    بنابر این با نوشیدن مقدار لازم  و زیاد آب و مایعات، می توانیم به رطوبت و نرمی پوست و لب ها و هیدراته نگه داشتن آن کمک کرده و زیبایی و رنگ طبیعی لب ها را حفظ کنیم.

    این مسئله در فصول سرد سال بیشتر اهمیت دارد، چرا که سردی هوا از یک طرف و مصرف کمتر آب از طرف دیگر، سبب خشکی و کم آبی لب ها شده و موجب ایجاد ترک و یا رنگ تیره در لب ها خواهد شد.

    از این رو علاوه بر نوشیدن آب و مایعات به مقدار لازم و بین 6 تا 8 لیوان در روز، می توان با تغذیه از میوه های آبداری مانند پرتقال، لیمو شیرین، نارنگی، گریپ فروت، انار، هندوانه، خربزه، خیار و… در فصول مختلف سال این مشکل را حل کرد.

    رنگ طبیعی لب ها با بکار بستن این راهکارها - بلاران

    جلوگیری از خشکی و ترک لب ها

    ترک لب ها می تواند به دلایل گوناگونی اتفاق بیفتد، گاهی اوقات قرار گرفتن در هوای سرد سبب ترک لب ها می شود و گاهی هم گاز گرفتن لب ها با دندان و یا عادت خیس کردن لب ها به کمک مرطوب کردن آن ها با بزاق دهان، باعث ایجاد خشکی و به مرور ترک لب ها خواهد شد.

    اگر عادت دارید با زبان خود لب هایتان را خیس کنید، باید بدانید که آب دهان بیشتر از اینکه لب ها را نرم و مرطوب نگه دارند، باعث خشکی آن ها خواهند شد.

    پس سعی کنید که این عادت را ترک کرده و به جای آن از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل و بادام و یا از یک بالم لب آبرسان با کیفیت و استاندارد برای مرطوب نگه داشتن لب های خود استفاده کنید تا به کمک آن، رنگ طبیعی لب ها حفظ شده و لب های شما نرم و لطیف شوند.

    وقتی که در معرض هوای سرد قرار می گیرید هم بهتر است تا از مواد طبیعی و یا بالم لب استفاده کنید، تا با کمک آن از خشکی و ترک خوردگی لب ها جلوگیری کرده و بخوبی مراقب این عضو لطیف و حساس بدن باشید.

    زیبایی لب - بلاران

    لایه برداری به موقع از لب ها

    لب ها هم مانند پوست صورت هر از چند گاهی نیاز به لایه برداری دارند، پس هنگامی که لایه برداری به موقع از لب ها، مانند پوست انجام نگیرد، پوست لب ها تیره و کدر خواهند شد و زیبایی طبیعی خود را از دست می دهند.

    برای لایه برداری از لب ها کافیست تا با استفاده از مواد طبیعی و سالم، سلول های مرده ی روی پوست لب را برطرف کرده و به آن ها رنگ و لعاب طبیعی بدهید.

    این کار سبب می شود تا پوست جدیدی جایگزین سلول های مرده شده و لب ها را درخشان تر و شفاف تر نشان دهد، لایه برداری لب را می توانید با ماده ای ساده مانند شکر انجام دهید و یا اینکه آن را با مواد دیگری مانند روغن زیتون، نارگیل و یا بادام ترکیب کرده و سپس آن را برای لایه برداری پوست لب استفاده کنید.

    (در پست های قبلی مفصلاً در زمینه لایه برداری از لب ها با کمک روش های طبیعی صحبت کرده ایم.)

    زیبایی لب - بلاران

    استفاده از مواد غذایی سالم

    برای بهتر نگه داشتن پوست و لب های خود، از مواد غذایی و ویتامین ها تغذیه کنید و از تمام مواد غذایی در برنامه روزانه خود به مقدار کافی بهره مند شوید.

    میوه ها و سبزیجات منابع خوبی برای بدست آوردن انواع ویتامین های مورد نیاز بدن هستند، آن ها با داشتن ویتامین های مختلف لازم برای پوست، از جمله ویتامین ،A ،E ،C ، B و سایر ویتامین ها و مواد مغذی و همین طور مقدار قابل توجهی آب، می توانند رنگ طبیعی لب ها را حفظ کرده و آن ها را مرطوب و خوشرنگ نگه دارند.

    در پست بعدی هم مطالب تکمیلی را در این زمینه عنوان خواهیم کرد، پس همچنان در سایت پُر بیننده ی بلاران با ما همراه باشید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *