عمومی

چگونه رنگ طبیعی لب و زیبایی آن را حفظ کنیم؟

چگونه رنگ طبیعی لب و زیبایی آن را حفظ کنیم؟ - بلاران
  • رنگ طبیعی لب معمولاً صورتی روشن است که به لب ها زیبایی و جلوه ی خاصی می دهد و اگر بتوانیم لب ها را نرم، لطیف و درخشان نگه داریم، این زیبایی چندین برابر خواهد شد.

    اما برخلاف تصور لب ها بیشتر از پوست بدن نیاز به مراقبت و توجه دارند، زیرا که در آن ها غدد تعریق وجود ندارد تا مرطوب باشند و باید همواره آن ها را با روش های دیگر مرطوب و شاداب نگه دارید.

    شاید استفاده از لوازم آرایشی لب برای ساعت ها و مدت ها لب ها را خوشرنگ و شفاف نشان دهد، اما در دراز مدت استفاده از آن ها بخاطر داشتن مواد شیمیایی، بخصوص اگر از نوع بی کیفیت و بدون استاندارد باشند، سبب مشکلات جدی بر روی پوست لب ها خواهد شد.

    در این مطلب نکاتی را در رابطه با نگهداری و مراقبت از پوست لب ها عنوان خواهیم کرد، که حتی بدون وجود رژلب و یا لوازم دیگر آرایش لب، لب هایی درخشان و زیبا داشته باشیم.

    بدست آوردن رنگ طبیعی لب و نکات قابل توجه

    گاهی اوقات برای خوشرنگ نشان دادن لب ها از استفاده ی رژلب ها هم خسته می شویم و دوست داریم که لب های طبیعی و زیبایی داشته باشیم، بدون اینکه از لوازم آرایشی گوناگون بر روی آن ها استفاده کنیم.

    با بکارگیری برخی از دستورالعمل ها و رعایت برخی از موارد، به راحتی می توانید لب ها را به رنگ صورتی زیبا و همان رنگ  طبیعی اولیه بازگردانید، فقط لازم است در این زمینه کمی دقت و توجه به خرج دهید.

    چگونه رنگ طبیعی لب و زیبایی آن را حفظ کنیم؟ - بلاران

    استفاده از محصولات لب با SPF

    اشعه های مضر آفتاب همان اندازه که بر روی پوست تأثیر دارند و می توانند مشکلاتی را برای پوست بوجود آورند، به همان اندازه هم می توانند برای پوست لب ها هم مضر باشند.

    از این رو اگر مجبور هستید که در طول روز و در ساعت های متمادی و طولانی، بیرون از منزل و در معرض نور شدید آفتاب قرار بگیرید، از محصولاتی استفاده کنید که حاوی  SPFبه مقدار مناسب هستند.

    این محصولات می توانند شامل برق لب ها، بالم ها و یا محصولات دیگر باشند که دارای ضد آفتاب بوده و لب ها را در برابر نور و اشعه مضر آفتاب حفظ خواهند کرد.

    چگونه رنگ طبیعی لب و زیبایی آن را حفظ کنیم؟ - بلاران

    لب ها را مرطوب نگه دارید

    در حالت عادی رنگ طبیعی لب معمولاً صورتی، نارنجی و یا قرمز روشن است و همیشه نرم و روغنی هستند و این بخاطر داشتن رطوبتی است که در لب ها وجود دارد.

    در این صورت باید سعی کنید تا آن ها را دائماً مرطوب نگه دارید تا درخشندگی و شفافیت خود را حفظ کنند، از این رو می توانید از وازلین که یکی از بهترین ها برای این منظور است و یا روغن های طبیعی استفاده کرده و حتی به کمک آن ها لب ها را لایه برداری کنید.

    برای نرم نگه داشتن لب ها از بالم لب و برق لب هم می توانید استفاده کنید، اما کمک گرفتن از مواد ارگانیک و طبیعی، ضمن اینکه به سلامت لب ها کمک خواهند کرد، رطوبت آن ها را هم حفظ می کند.

    چگونه رنگ طبیعی لب و زیبایی آن را حفظ کنیم؟ - بلاران

    جلوگیری از چروک شدن پوست اطراف لب ها

    پوست اطراف لب ها که تأثیر مستقیمی در زیبایی لب ها دارند، به مرور و با بالا رفتن سن دچار چروکیدگی خواهد شد، اما مواردی مانند مصرف سیگار و یا قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید هم باعث این چین و چروک های زود هنگام خواهد شد.

    علاوه بر آن استفاده مکرر و بی رویه از کافئین هم سبب بوجود آمدن تیرگی در لب ها شده و سیگار هم می تواند یکی دیگر از عوامل تیره کردن رنگ لب ها باشد.

    پس اگر سیگاری هستید، برای حفظ رنگ طبیعی لب و زیبایی لب های خود آن را ترک کنید و با قرار ندادن لب ها در برابر نور شدید آفتاب و همچنین استفاده از کرم های ضد آفتاب و ضد چروک با کیفیت از چروک شدن زود هنگام پوست اطراف لب  و لب ها جلوگیری کنید.

    جلوگیری از چروک شدن لب - بلاران

    استفاده کمتر از محصولات شیمیایی و رژ لب

    درست است که در دنیایی قرار گرفته ایم که با کمک تبلیغات هر روز طیف وسیعی از لوازم جورواجور آرایشی به ما معرفی شده و ما را تشویق به استفاده از آن ها می کنند،! اما بد نیست که گاهی اوقات هم طبیعی باشیم،! بدون هیچگونه آرایشی تا پوست هم نفسی کشیده و استراحت کند.!

    انواع رژها و محصولات آرایشی لب هم حاوی مواد شیمیایی هستند که استفاده مداوم و بی اندازه آن ها برای لب ها نه تنها مفید نبوده، بلکه مضر هستند.

    بهتر است زمانی از رژلب ها استفاده کنیم که واقعاً با آن نیاز داریم و اگر هم از این محصولات کمک می گیریم، بهتر است تا از انواع بی ضرر و کم ضرر و حاوی مواد آبرسان استفاده کنیم.

    برای استفاده منظم و روزانه بهتر است به جای رژلب از انواع بالم لب های رنگدار باکیفیت و مرغوب با برندهای معتبر و معروف استفاده کنیم تا سلامتی پوست و لب های ما به خطر نیفتد.

    در ضمن برای حفظ رنگ طبیعی لب و داشتن پوست و لب های زیبا و سالم نگه داشتن آن ها، هیچگاه در طول شب با باقی مانده مواد آرایشی و رژلب، بخواب نروید، زیرا این کار صدمات و آسیب های جبران ناپذیری را بر روی پوست و لب ها ایجاد خواهد کرد.

    رژ لب - بلاران

    روش های طبیعی زیادی برای خوشرنگ شدن لب ها و بوجود آوردن رنگ طبیعی در آن ها وجود دارد، که در مطالب آینده به آن ها هم اشاره ای خواهیم داشت و راه های ساده ای را در این رابطه عنوان خواهیم کرد.

    سلامتی شما آرزوی ماست، همواره مراقب سلامتی خود باشید.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *