عمومی

خشکی و ترک لب ها و روش های ساده ای برای از بین بردن آن

خشکی و ترک لب ها و روش های ساده ای برای از بین بردن آن - بلاران
  • برای از بردن و درمان خشکی و ترک لب ها کافیست تا نگاه دقیق تری به اطراف خود بیندازید و با شناخت و اطلاعات بیشتری که از مواد غذایی و محصولات طبیعی پیرامون خود بدست می آورید به درمان این مشکل کمک کنید.

    مواد طبیعی زیادی در اطراف ما وجود دارند که به سادگی قادرند برای از بین بردن خشکی لب ها به ما کمک کنند، اما ما باید بخوبی آن ها را بشناسیم و از خواص درمانی و نحوه استفاده از آن ها مطلع باشیم.

    در این مطلب هم قرار است تا آگاهی بیشتری در این زمینه بدست آوریم، اگر تمایل دارید تا راه حل های ساده ای در این باره بدست آورید در این مطلب هم با ما بمانید.

    رفع خشکی و ترک لب ها با مواد طبیعی

    با مواد خوراکی و طبیعی که در اطراف ما یافت می شوند به آسانی می توان برخی از مشکلات پوستی ساده را برطرف کرد، از جمله خشکی لب ها، که به این روش به راحتی امکان پذیر است.

    خشکی و ترک لب ها و روش های ساده ای برای از بین بردن آن - بلاران

    درمان و آبرسانی با خیار

    برای اینکه خیار بتواند خشکی لب های شما را بخوبی برطرف کند، می توانید به دو روش عمل کنید، در روش اول یک برش از یک خیار را به آرامی بر روی پوست لب بمالید و به محضی که در حال خشک شدن بود دوباره برش تازه ای را بر روی لب گذاشته و آن را به لب ها ماساژ دهید.

    به صورت دیگر می توانید مقدار کمی از میوه یک خیار را رنده کرده و آن را بر روی لب ها به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید تا تأثیر خود را داشته و لب های شما را مرطوب و نرم کرده و آن ها را از خشکی همیشگی نجات دهد، این درمان برای کسانی که از طبع گرم مواد غذایی دچارخشکی و یا ترک لب می شوند هم بسیار مؤثر است.

    برای این منظور می توانید حتی تا چند بار در روز این ماسک را بر روی لب های ترک خوده و یا خشک بگذارید تا نتیجه لازم را بگیرید.

    استفاده از پماد ویتامین A

    در نهایت استفاده از برخی رژلب های چرب و یا بالم لبی که استاندارد و با کیفیت باشند، به شما برای رفع خشکی و ترک لب ها کمک خواهند کرد، اما اگر نمی خواهید که از مواد آرایشی استفاده کنید و یا به آن ها حساسیت دارید می توانید از پماد ویتامین A کمک بگیرید و با آن لب های خود را مرتباً چرب نگه دارید تا از ترک و خشکی نجات یابند.

    خشکی و ترک لب ها و روش های ساده ای برای از بین بردن آن - بلاران

    استفاده از چای سبز

    یکی از روش های درمان برای خشک شدن لب ها که شاید باور پذیر هم نباشد، استفاده از چای سبز کیسه ای است، برای این منظور شما می توانید چای کیسه ای سبز را برای چند لحظه درون فنجان آب گرم قرار دهید و سپس کیسه چای را از داخل فنجان خارج کرده و همانطور که گرم است بر روی لب ها قرار دهید.

    چند دقیقه ای صبر کنید تا خواص چای اثر خود را بر روی لب ها بگذارند و در طول روز می توانید یک بار از این روش استفاده کنید تا آثار مثبت آن را کم کم بر روی لب ها مشاهده کنید.

    دقت کنید که کیسه چای نباید زیاد داغ باشد، چون ممکن است لب هایتان دچار سوختگی شود، می دانید که وقتی خشکی و ترک و یا پوسته شدن بر روی لب اتفاق می افتد، پوست لب ها بسیار آسیب پذیر، نازک و حساس می شوند.

    درمان لب های ترک خورده با آلوئه ورا

    برای اینکه لب هایی نرم و لطیف داشته باشید و از شر خشکی و ترک لب ها آسوده شوید، می توانید هر روز کمی از ژل آلوئه ورا و یا یک برش از آلوئه ورا را بر روی لب های خود قرار داده و آن را بر روی لب ماساژ دهید، تا خشکی لب ها برطرف شده و رطوبت آن جذب پوست شود، این گیاه نه تنها برای خشکی لب بلکه برای خشکی پوست بسیار خوب عمل کرده و تأثیر عالی خواهد داشت.

    خشکی و ترک لب ها و روش های ساده ای برای از بین بردن آن - بلاران

    استفاده از آب فراوان

    در مطالب قبلی هم گفتیم که کلاً یکی از دلایل ترک لب، کمبود آب در بدن است، شاید نوشیدن آب کافی بطور مستقیم در درمان خشکی لب مؤثر نباشد، اما این مسئله بصورت غیر مستقیم تأثیر شگرفی در درمان ترک لب و خیلی از بیماری های دیگر دارد که اگر در مورد آن ها بدانید واقعاً شگفت زده خواهید شد، مثلاً برخی از سردردها با کمبود آب در بدن رخ می دهد و اگر آب بدن را تأمین کنید به این سردردها مبتلا نخواهید شد.

    با اطلاعاتی که بدست آوردیم، مشخص شد که مهمترین راهکار در رابطه با درمان ترک و خشکی لب، تغذیه درست و آبرسانی کافی و به موقع به بدن و همین طور استفاده نکردن مداوم از انواع رژلب ها و لوازم آرایشی لب است، بویژه آن هایی که نامرغوب و نامعتبر هستند.

    همچنین دوری از مسائلی که به سادگی لب ها را دچار خشکی و ترک خواهند کرد، مثل لیسیدن و تر کردن لب ها و یا تنفس از طریق دهان و یا قرار گرفتن در برابر باد و یا گرمای شدید هم به ما در رفع این مشکل کمک خواهد کرد.

    به هر حال به سادگی و با استفاده از روش های خانگی می توانید خشکی و ترک لب ها را درمان کرده و با عملکرد درست خود از این مشکل رهایی یابید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *