پوست

لایه برداری از لب با روش های ساده و مؤثر

لایه برداری از لب با روش های ساده و مؤثر - بلاران
  • لایه برداری از لب با موادی طبیعی و ساده که همواره در دسترس قرار دارند، به ما کمک می کند تا سلول های مرده پوست لب را از بین برده و طراوت و تازگی را بر روی آن ها ایجاد کنیم.

    با یک اسکراب ملایم و طبیعی به راحتی می توانید خشکی، ترک و پوسته لب را کاهش داده و آن ها را با توجه و رسیدگی بیشتر، درمان کنید.

    در این مطلب روش درست کردن چند لایه بردار را عنوان خواهیم کرد، که بسیار ساده و راحت تهیه می شوند.

     

    روش هایی ساده برای لایه برداری از لب

    لب های سالم، شاداب و باطراوت در داشتن ظاهری زیبا و جذاب نقش بسیار ویژه و مؤثری دارند و تأثیر آن در زیبایی چهره بر هیچ کس پوشیده نیست.

    یکی از راه هایی که می توانید به این مهم دست پیدا کنید و لب های خود را شاداب و با طراوت نگه دارید، استفاده از انواع اسکراب های سالم و طبیعی است که با کمترین هزینه و سالم ترین روش ها بدست خواهد آمد.

    لایه برداری از لب با روش های ساده و مؤثر - بلاران

    اسکراب پوست پرتقال

    مواد مورد نیاز برای تهیه این لایه بردار شامل:

    پودر پوست پرتقال       یک تا دو قاشق غذاخوری

    روغن بادام                 10 تا 12 قطره

    شکر سفید               یک تا دو قاشق غذاخوری

    برای تمام لایه بردارهایی که از پودر پوست پرتقال تهیه می شوند، بهتر است که خودتان دست بکار شوید و پوست پرتقال را از قبل خشک کرده و پودر کنید.

    چون در این صورت پودر پرتقال تازه تر و سالم تری خواهید داشت، که اثرگذاری بیشتری را هم بر روی پوست خواهند داشت.

    پودر را در داخل ظرفی مناسب، با مقدار شکر گفته شده مخلوط کنید و سپس به آن در چند مرحله قطره های روغن بادام را اضافه کنید، تا جایی که خمیری نرم و یکدست حاصل شود.

    حالا ترکیب بدست آمده را جهت لایه برداری از لب به کمک پنبه و یا مسواکی نرم و تمیز و یا سر انگشتان تمیز و شسته شده، به آرامی و با حرکات دورانی بر روی لب ها ماساژ دهید.

    بگذارید این ترکیب بین 2 تا 3 دقیقه بر روی لب ها بماند و بعد آن را با آب ولرم از روی لب ها پاک کنید و اگر لازم است از یک نرم کننده و یا بالم لب استفاده کنید تا نرمی لب ها بیشتر شود.

    این اسکراب که خود از سه ماده ی بسیار پُرخاصیت و مفید تشکیل شده است، برای لایه برداری از لب های تیره و روشن کردن آن ها بسیار مؤثر و کارساز است و می توانید با کمک هر یک از مواد آن، طراوتی تازه بر روی لب ها ایجاد کنید.

    در این اسکراب شکر بزرگترین وظیفه، یعنی لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده پوست را بر عهده دارد و روغن بادام به عنوان یک نرم کننده پوست و پودر پوست پرتقال هم با مواد مؤثر خود وظیفه ی روشن کنندگی لب ها را بر عهده خواهد داشت.

    لایه برداری از لب با روش های ساده و مؤثر - بلاران

    اسکراب روغن بادام

    برای تهیه این اسکراب باید مواد زیر را تهیه کنید:

    عسل طبیعی            یک قاشق مرباخوری

    شکر قهوه ای            2 قاشق غذاخوری

    روغن بادام               یک قاشق غذاخوری

    مواد را با یکدیگر بخوبی مخلوط کرده تا خمیری یکدست و نرم بدست آید و سپس برای لایه برداری از لب آن را با حرکت دورانی ماساژ دهید و بگذارید 3 تا 5 دقیقه بر روی لب بماند.

    بعد از گذشت این مدت زمان مواد را با کمک آب ولرم شسته و پس از خشک کردن، اگر لازم است مقداری از روغن زیتون تنها را برای تقویت و نرمی بر روی لب ها بزنید.

    در این اسکراب روغن بادام سبب تقویت سلول های مرده پوست شده و آن ها را هیدراته خواهد کرد، ضمن اینکه از ترک خوردن لب ها هم جلوگیری می کند.

    بادام - بلاران

    اسکراب لیمو ترش

    موادی که برای تهیه این اسکراب لازم دارید شامل:

    آبلیمو ترش تازه                یک قاشق غذاخوری

    روغن کرچک یا گلیسیرین    یک قاشق غذاخوری

    برای درست کردن این لایه بردار کافیست تا به مقدار مساوی از روغن کرچک و یا گلیسیرین را با آبلیموترش تازه مخلوط کرده و آن را با کمک یک تکه پنبه و یا پد آرایشی بر روی لب ها بزنید و آن را بخوبی ماساژ دهید و بگذارید تا یک ساعت بر روی لب ها بماند.

    حالا می توانید با کمک یک دستمال مرطوب و یا آب ولرم این مواد را از روی لب پاک کنید.

    می دانید که لیموترش بخاطر داشتن ویتامین C و اسید سیتریک، خواص و فواید زیادی را، بخصوص برای پوست در بردارد.

    لیموترش می تواند سلول های مرده و پوسته ی لب ها را از بین ببرد و روغن کرچک و گلیسرین هم می تواند ترک لب ها را بهبود بخشیده و آن ها را نرم و لطیف کند.

    لایه برداری از لب با روش های ساده و مؤثر - بلاران

    اسکراب بلغور جودوسر

    برای تهیه این اسکراب لب نیاز به مواد زیر دارید:

    بلغور جودوسر             یک قاشق غذاخوری

    شیر و یا آب گرم         2 تا 3 قاشق غذاخوری

    برای لایه برداری از لب و درست کردن این اسکراب کافیست تا در یک ظرف مناسب، جو دوسر را با شیر و یا آب مخلوط کرده و پس از اینکه خمیری نرم و لطیفی بوجود آمد، آن را بر روی پوست لب قرار داده و به مدت یک تا دو دقیقه به صورت دورانی ماساژ دهید و بعد هم لب ها را با آب ولرم بشویید.

    بلغور جودوسر به دلیل بافت و خواصی که دارد، برای از بین بردن هرگونه آلودگی و ناخالصی و در نتیجه برای لایه برداری پوست بسیار مناسب است.

    جوپرک - بلاران

    عزیزان کاربر سایت بلاران، روش های دیگری هم برای لایه برداری پوست لب وجود دارد که برای تکمیل مطالب، در پست بعدی به آن ها اشاره خواهیم کرد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *