پوست

چگونه ماسک های پوست صورت را با استفاده از میوه ها و مواد طبیعی درست کنیم؟

چگونه ماسک های پوست صورت را با استفاده از میوه ها و مواد طبیعی درست کنیم؟ - بلاران
  • شاید فکر کنید که ماسک های پوست صورت را باید از مواد خاص و یا فوق العاده ای درست کنید و یا اینکه حتماً آن ها را از بازار تهیه نمایید، باید بگوییم که اتفاقاً اینطور نیست و شما با کمک خیلی از مواد طبیعی، مثل میوه هایی که در این فصل وجود دارند و یا مواد غذایی که استفاده می کنید، می توانید ماسک هایی برای صورت بسازید که به نرمی و لطافت و همچنین شفافیت پوست شما کمک خواهد کرد.

    در این مطلب قرار است تا چند نمونه دیگر از ماسک هایی که برای صورت مفید و مؤثر هستند؛ برای تان معرفی کنیم، اگر تمایل دارید تا چگونگی تهیه این ماسک ها را بدانید با ما همراه باشید.

    چگونگی تهیه ماسک های پوست صورت

    تهیه این نوع ماسک ها که از میوه ها و مواد طبیعی استفاده می شوند، برای پوست بسیار سودمند خواهد بود از جمله:

    چگونه ماسک های پوست صورت را با استفاده از میوه ها و مواد طبیعی درست کنیم؟ - بلاران

    ماسک آب پرتقال و لیموترش

    برای اینکه بتوانید پوست را تقویت کرده و عضلات آن را سفت تر کنید و همچنین چین و چروک افتادن پوست را کمی به تعویق بیندازید، می توانید از این ماسک ساده و طبیعی و پرخاصیت، استفاده کنید.

    همچنین این نوع ماسک می تواند در از بین بردن جوش و آکنه مؤثر بوده و حتی به کمرنگ شدن لکه های پوست صورت هم به شما کمک کند.

    مواد لازم برای تهیه این ماسک عبارتند از:

    پرتقال تازه                   یک عدد

    لیمو ترش تازه             یک عدد کوچک

    عسل طبیعی              یک قاشق چایخوری

    ابتدا باید آب پرتقال و لیمو ترش را بگیرید و سپس هر دو را به یک قاشق عسل اضافه کنید و آن را هم بزنید تا بصورت یک مخلوط  صاف و یکدست، درآید.

    حالا آن را با کمک گلوله ای از پنبه یا یک براش آرایشی، به تمامی صورت مالیده و کمی ماساژ دهید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا مواد بخوبی جذب پوست شما شود، بعد از گذشت این مدت می توانید پوست صورت را با آب گرم بشوئید، بعد از استفاده از این ماسک و می توانید پوست را با یک کرم مرطوب کننده و یا روغن بادام و یا نارگیل کمی چرب کنید.

    چگونه ماسک های پوست صورت را با استفاده از میوه ها و مواد طبیعی درست کنیم؟ - بلاران

    ماسک عسل، ماست و لیموترش

    هر کدام از این مواد به تنهایی می توانند یکی از ماسک های پوست صورت و معجزه ای واقعی برای پوست باشند و وقتی هر سه این مواد طبیعی خوراکی، با خواص فوق العاده در این ماسک جمع شوند چه خواهد شد! و چه اثر شگرفی بر پوست خواهند داشت!

    می دانید که ماست، یک نرم کننده و یک پاک کننده ی بسیار قوی است، همچنین شیر تازه و بخصوص اسید سیتریک موجود در آب لیمو، پاک کننده و تمیز کننده ای عالی برای پوست است، اما چون آب لیمو به تنهایی ممکن است سبب خشکی و کشیدگی در پوست شود، با ترکیب با شیر و ماست بسیار متعادل شده و حالتی نرم و لطیف به پوست خواهد داد.

    این ماسک طبیعی را می توانید برای درمان جوش های پوستی و آکنه استفاده کنید و از نتایج سودمند آن کمک بگیرید.

    مواد لازم برای تهیه این ماسک فوق العاده عبارتند از:

    عسل طبیعی             دو قاشق مرباخوری

    شیر تازه                    دو قاشق غذاخوری

    ماست تازه                 یک قاشق غذا خوری

    لیمو ترش تازه             یک عدد

    ابتدا آب یک عدد لیمو ترش را بگیرید و سپس به آن عسل را اضافه کرده و هم بزنید و بعد هم شیر و بعد از آن ماست را اضافه کنید و همه مواد را آنقدر با هم مخلوط کنید تا یکنواخت و یکدست شوند.

    حالا به کمک یک گلوله پنبه ای و یا یک براش مناسب آرایشی، این لوسیون را به همه نقاط صورت بخصوص جاهایی که دارای جوش و آکنه هستند بمالید، یا می توانید این ماسک و یا حتی برخی دیگر از ماسک های پوست صورت را، بر روی گردن هم امتحان کنید، پس چند دقیقه صبر کنید تا لایه اول ماسک خشک شود و سپس لایه دوم را روی آن بمالید و به همین ترتیب عمل کنید تا همه مواد تمام شوند.

    بعد از قرار دادن آخرین لایه از ماسک، بین 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا مواد اثر خود را بر روی پوست شما بگذارد و حالا با آب ولرم صورت خود را  به آرامی شست و شو دهید.

    چگونه ماسک های پوست صورت را با استفاده از میوه ها و مواد طبیعی درست کنیم؟ - بلاران

    از این ماسک می توانید 3 تا4 بار در هفته استفاده کرده و از اثرات عالی آن، برای از بین بردن جوش و آکنه پوست کمک بگیرید و پوست خود را شفاف تر کنید، به یاد داشته باشید که برای هر بار مصرف سعی کنید تا از مواد جدید و تازه و کاملاً طبیعی در ساخت این ماسک و کلیه ماسک های صورت استفاده کرده و در همان زمان استفاده، مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و هرگز مواد را برای مصرف چند روز دیگر، از جلوتر آماده سازی نکنید، تا بتوانید از اثرات شگرف این ماسک های پوست صورت ، در اثر مداومت در مصرف، لذت برده و همیشه پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *