عمومی

لایه برداری لب ها با چند روش طبیعی و آسان

لایه برداری لب ها با چند روش طبیعی و آسان - بلاران
  • لایه برداری لب ها بخصوص برای لب هایی که مرتباً دچار خشکی، ترک و پوسته می شوند، لازم است و می تواند به درمان آن ها کمک کند.

    اما به غیر از استفاده از مواد شیمیایی و انواع روش های غیر طبیعی، شیوه های طبیعی یا به اصطلاح خانگی هم وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید لب های زیبا و جذابی داشته باشید.

    در این مطلب چند روش بسیار ساده با موادی در دسترس را برای لایه برداری از لب ها عنوان خواهیم کرد که به کمک آن ها می توانید، درخشش و شفافیت لب های خود را بیشتر کنید.

    لایه برداری لب ها با کمک روش ها ی ساده

    خشکی لب ها بیشتر در فصول سرد سال اتفاق می افتد، اگر چه که عوامل محیطی دیگری به غیر از سرمای شدید می توانند در بوجود آمدن آن دخالت داشته باشند، عواملی چون گرمای زیاد و تابش شدید نور خورشید، باد، عدم نوشیدن آب به میزان کافی، استفاده از سیگار و… هم سبب خشکی و ترک لب ها خواهند شد.

    پوسته پوسته شدن، ترک و خونریزی از لب ها علاوه بر ایجاد سوزش و درد می تواند ظاهر ناخوشایندی را بر روی لب ها و صورت ایجاد کند، در این صورت است که لایه برداری از این عضو ظریف و حساس، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

    لایه برداری و اسکراب لب ها می تواند به از بین رفتن پوسته ها، ترک و خشکی بیش از حد آن ها کمک کرده و نرمی، درخشش و شفافیت بیشتری را بر روی آن ها بوجود آورد، تا میکاپ شما شیک تر و جذاب تر به نظر برسد.

    لایه بردارها عموماً دو کار را بر روی لب ها انجام می دهند، ابتدا پوست لب را لایه برداری کرده و پوست های مرده را از روی لب پاک می کنند و سپس آن ها را تغذیه کرده و رطوبت رسانی می کنند و عاملی برای یکدست کردن و صاف کردن پوست لب ها هستند.

    لایه برداری لب ها با چند روش طبیعی و آسان - بلاران

    اسکراب شکر

    یکی از بهترین مواد برای لایه برداری لب ها درست کردن انواع اسکراب ها با استفاده از شکر سفید و یا قهوه ای است.

    برای این منظور می توانید شکر و روغن زیتون را به نسبت مساوی، در یک ظرف کوچک و تمیز مخلوط کرده و خمیری نرم و ملایم از آن درست کنید.

    این اسکراب را می توانید با کمک یک تکه پنبه، دستمال مرطوب، یک مسواک بسیار نرم و کوچک و یا با کمک سرانگشتان تمیز و ضد عفونی شده ی خود به صورت حرکات دورانی بر روی لب ها به آرامی ماساژ دهید.

    پس از گذشت یک تا دو دقیقه مواد را از روی لب با کمک آب ولرم شسته و پس از اینکه لب ها خشک شد، با وازلین و یا بالم لب آن ها را چرب کنید.

    برای پوست ها و لب های خشک، بهتر است تا از لایه بردارهای روغنی و چرب استفاده کنید تا قدرت مرطوب کنندگی و چربی بالایی داشته باشد و کمک مؤثری برای بهبود خشکی و ترک لب باشد.

    لایه برداری لب ها با چند روش طبیعی و آسان - بلاران

    اسکراب شکر و عسل

    برای تهیه این لایه بردار باید مقدار شکر و عسل را به میزان دو به یک ترکیب کنید، یعنی دو سوم از یک پیمانه را شکر و یک سوم آن را عسل در نظر گرفته و برای لایه برداری لب ها با یکدیگر مخلوط کنید.

    با استفاده از وسایلی که در اسکراب بالا ذکر کردیم، این مواد را بر روی لب قرار داده و با حرکات دورانی آن را بر روی لب ها ماساژ دهید.

    بگذارید مواد دو تا سه دقیقه بر روی لب ها باقی بماند تا تأثیر خود را داشته باشد و سپس آن را با کمک آب گرم از روی لب ها پاک کرده و در آخر هم از یک مرطوب کننده، ترجیحاً طبیعی و یا بالم لب برای ایجاد رطوبت کمک بگیرید.

    لایه برداری لب ها با چند روش طبیعی و آسان - بلاران

    اسکراب شکر قهوه ای و روغن نارگیل

    در یک ظرف مناسب مقدار دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و همین میزان عسل طبیعی مخلوط کنید، می توانید از یک قاشق آب گرم هم کمک بگیرید تا مواد با کمک آن بخوبی یکدست شوند.

    به میزان لازم از این اسکراب را بر روی لب ها قرار داده و به صورت حرکات دورانی ماساژ دهید و پس از گذشت دو تا سه دقیقه، لب ها را با آب گرم بشویید و پس از خشک شدن لب ها، از زدن مرطوب کننده و یا بالم لب فراموش نکنید.

    البته تنها شکر نیست که سبب لایه برداری لب ها می شود، بلکه به کمک مواد دیگر هم می توان لب ها را لایه برداری کرد، که در مطلب آینده به آن هم خواهیم پرداخت، پس برای داشتن لب هایی سالم و زیبا کماکان با ما بمانید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *