پوست

تهیه و ساختن ماسک های صورت با استفاده از میوه های مختلف

تهیه و ساختن ماسک های صورت با استفاده از میوه های مختلف - بلاران
  • ماسک های صورت می توانند برای پوست بسیار مفید و مثمرثمر باشند، بخصوص اگر آن ها را به کمک انواع میوه های سالم و مختلف تهیه کنید، که سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند و برای پوست فوق العاده با ارزش و ضروری اند.

    در این مطلب قرار است تا در باره ساختن چند نوع ماسک، با میوه های زمستانی صحبت کنیم، که امیدواریم شما هم با درست کردن آن ها از فواید آن استفاده کرده و از این طریق به درخشندگی و سلامت پوست تان بیش از پیش اهمیت داده و بدان توجه کنید.

    تهیه و ساختن ماسک های صورت با استفاده از میوه های مختلف - بلاران

    تهیه ماسک های صورت با میوه های زمستانی

    استفاده از میوه های زمستانی برای ساختن انواع ماسک صورت و پوست بسیار فوق العاده است، که در این جا به تهیه چند نوع از آن اشاره ای خواهیم داشت.

    ماسک خرمالو برای روشن کردن پوست

    زمستان و پائیز، فصل خرمالوهای رسیده و بسیار خوشمزه است، که در بیشتر موارد بعد از خرید خرمالو، حتماً یکی دو تا خرمالوی له شده تازه و سالم در بین آن ها می توانید بیابید، بهترین مصرف این میوه های رسیده و له شده، تهیه یک ماسک عالی برای زیبا سازی پوست است.

    می دانید که میوه خرمالو سرشار از ویتامین A  و  E و آنتی اکسیدان و… است که این ویتامین ها می توانند تأثیر بسیار مثبت و خوبی برای تقویت و تغذیه پوست و مخصوصاً نرم تر شدن و روشن سازی رنگ پوست داشته باشند.

    اما موادی که در تهیه این ماسک می توانید از آن کمک بگیرید عبارتند از:

    خرمالوی تازه و رسیده   یک عدد

    سفیده تخم مرغ           یک عدد

    آبلیمو تازه                     یک ق چ

    تهیه و ساختن ماسک های صورت با استفاده از میوه های مختلف - بلاران

    روش آماده سازی:

    برای تهیه این ماسک صورت ابتدا سفیده ی تخم مرغ را هم بزنید تا مقداری کف کند، این کار را می توانید به کمک یک چنگال و یا با دور کند همزن، برای چند لحظه کوتاه انجام دهید، سپس یک عدد خرمالو را که پوست گرفته و کاملاً له کرده اید به آن اضافه کنید و بعد هم یک قاشق چایخوری آبلیموی تازه را به آن اضافه کنید و خوب با یکدیگر قاطی کنید تا مخلوطی یکنواخت بدست آید.

    معمولاً این ماسک و بیشتر ماسک های صورت را می توانید به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست صورت و یا حتی پوست گردن قرار دهید و بعد از گذشت این مدت زمان، صورت را با آب گرم آبکشی نمائید و با حوله ای نرم خشک کنید و سپس از یک کرم نرم کننده ملایم بر روی پوست استفاده کنید.

    این ماسک صورت را که تقویت کننده بسیار خوبی برای پوست به شمار می رود، می توانید هفته ای دو تا سه بار بر روی پوست قرار داده و از آن استفاده کنید، تا پوستی روشن و شفاف داشته باشید و از نرمی و درخشندگی پوست تان هم لذت ببرید.

    ماسک سیب درختی

    بنظر می رسد کسی نیست که در باره خواص بسیار زیاد و متفاوت سیب، این میوه پر خاصیت چیزی نداند، می دانید که سیب سرشار از انواع ویتامین ها و مواد مغذی است و از جمله برای شاداب نگه داشتن پوست بسیار مؤثر است و همچنین آبرسان خوبی برای پوست می باشد.

    از این رو تهیه ماسک سیب می تواند برای پوست بخصوص پوست صورت و بویژه در فصل زمستان، مفید و مؤثر باشد، که مواد لازم برای تهیه آن شامل:

    یک عدد سیب رسیده و سالم

    یک قاشق غذاخوری عسل

    تهیه و ساختن ماسک های صورت با استفاده از میوه های مختلف - بلاران

    سیب را به قطعات کوچک تقسیم کرده و دانه های آن را جدا کنید، سپس با مقداری کمی آب بگذارید بپزد، وقتی سیب پخت، آن را کاملاً له کنید و  یک قاشق غذاخوری عسل را به این مخلوط اضافه کرده و آن را به صورت خمیری صاف و یکدست درآورید.

    حالا این ماسک را بر روی پوست صورت پخش کرده و بین 10 تا 15 دقیقه آن را به همین شکل نگه دارید، بعد از گذشت این مدت پوست را با آب ولرم بخوبی شسته و ماساژ دهید.

    این ماسک واغلب ماسک های صورت که از میوه ها تهیه می شوند، می تواند پوست شما را نرم و لطیف نگه داشته و سبب آبرسانی بیشتر به پوست شود.

    در پست بعدی هم با ما باشید، تا چند روش دیگر برای درست کردن ماسک، برای شفاف و درخشان کردن پوست صورت را با هم یاد بگیریم.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *