پوست

مزیت ساخت ماسک صورت با استفاده از میوه های مختلف برای زیبایی پوست

مزیت ساخت ماسک صورت با استفاده از میوه های مختلف برای زیبایی پوست - بلاران
  • همانطور که استفاده از انواع میوه ها و خوردن آن ها برای سلامت بدن ضروری و لازم است، استفاده از انواع ماسک صورت بخصوص با کمک گرفتن و استفاده از انواع میوه های زمستانی و تابستانی، برای حفظ زیبایی و سلامت پوست بسیار مفید خواهد بود.

    این میوه ها چون دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی و مغذی هستند، به شفافیت و درخشان شدن پوست کمک فراوانی می کنند و می توانند با تغذیه بهتر پوست، آن را به خوبی نگه داشته و تقویت کنند.

    مزیت ساخت ماسک صورت با استفاده از میوه های مختلف برای زیبایی پوست - بلاران

    فواید ماسک صورت با میوه های گوناگون

    این مطلب بسیار مهم و درست است که در ساختن ماسک با میوه های مختلف، چندین مزیت نهفته است که شاید در ماسک های دیگر موجود نباشد؛ ابتدا اینکه این ماسک ها با وجود میوه ها و موادی که در ساخت آن ها لحاظ می شوند، کاملاً طبیعی بوده و از هیچگونه مواد شیمیایی، که بسیار مضر هم هستند، در آن ها استفاده نمی شود.

    دومین نکته اینست که این میوه ها در دسترس همگان قرار دارد و شما می توانید براحتی به آن دست یابید و برای یافتن مواد اولیه ماسک های میوه ای، دچار سختی نخواهید شد، بخصوص اینکه تقریباً در تمامی فصول سال می توانید به همه نوع میوه دسترسی داشته باشید، یعنی به راحتی می توانید در فصل گرم تابستان از میوه های زمستانی خریداری و استفاده کنید و در فصل سرد سال هم، می توانید تقریباً از انواع میوه های تابستانی بهره مند شوید و شاید بتوان گفت که امروزه هیچ محدودیتی، در هیچ فصلی، برای تهیه انواع میوه ها نخواهید داشت.

    سومین نکته، که مسئله بسیار مهمی بشمار می رود، اینست که قیمت میوه، با تمام افزایشی که یافته است، باز هم نسبتاً ارزان و مناسب است، بویژه که ما برای درست کردن ماسک صورت با انواع میوه ها، فقط از یک عدد از هر میوه و حتی گاهی اوقات از نصف یا یک چهارم آن استفاده خواهیم کرد.

    مزیت ساخت ماسک صورت با استفاده از میوه های مختلف برای زیبایی پوست - بلاران

    اما مهمترین و بارزترین مزیتی که برای ماسک های طبیعی خصوصاً ماسک های تهیه شده از میوه ها می توان برشمرد، وجود انواع ویتامین ها از گروه های مختلف، مانند ویتامین A و B و C و E و… است که برای پوست بسیار ضروری و لازم هستند.

    حتی وجود موادی مانند منیزیم، پتاسیم، فسفر، کلسیم و… که در بیشتر میوه ها و مواد طبیعی به وفور یافت می شوند، برای شادابی، مقاومت، لطافت، درخشندگی و… پوست مخصوصاً پوست صورت که در معرض انواع مسائل طبیعی مانند، آفتاب، باد، باران، گرد و غبار، آلودگی هوا و… قرار دارد، مفید و لازم است و شما با قرار دادن اینگونه ماسک ها بر روی پوست صورت، می توانید با رساندن مواد غذایی سالم به آن و آنچه که پوست شما بدان نیازمند است، نقش مهمی را در جوان ماندن و زیبا ماندن پوست، ایفا کنید.

    این نکته را هم به خاطر داشته باشید که ما در تهیه این ماسک ها صرفاً از اصل میوه و یا به اصطلاح فقط از گوشت آن استفاده نمی کنیم، بلکه این ماسک ها را می توان حتی از پوست خیلی از میوه ها هم تهیه کرد و در خیلی موارد، ساختن ماسک صورت با پوست یا قسمت های دیگر میوه خیلی پر خاصیت تر و مفیدتر از میوه اصلی است و اثرات آن بر روی پوست به مراتب بهتر خواهد بود.

    البته ما باید با توجه به نوع پوستی که داریم، یعنی پوست خشک، چرب یا معمولی و نسبت به مشکل پوستی که گرفتار آن هستیم و یا هدفی که از زدن انواع ماسک ها دنبال می کنیم، ماسک های مناسب و مختلفی را درست کرده و طبق دستور مصرف، از آن ها استفاده کنیم.

    آخرین سخنی که به نظر می رسد یادآوری آن در این مطلب خالی از لطف نیست، این است که به خاطر داشته باشید که برای درست کردن این ماسک های طبیعی و یا میوه ای، همواره از مواد طبیعی و میوه های تازه و سالم استفاده کنید و از مصرف مواد کهنه و پلاسیده و یا مانده جداً بپرهیزید!

    مزیت ساخت ماسک صورت با استفاده از میوه های مختلف برای زیبایی پوست - بلاران

    متاسفانه برخی فکر می کنند که تا میوه ای در حال خراب شدن و یا کپک زدن بود و یا میوه هایی که در ته جا میوه ای یخچال از مدت ها پیش باقی مانده است! و یا اگر ماست و شیری در حال ترش شدن است، باید برای تهیه ماسک صورت از آن استفاده کرد!

    این فکر کاملاً غلط است، پس اگر برای سلامتی و شادابی پوست و موی خود و اصولاً برای خودتان ارزش قائل هستید، همیشه از بهترین و سالم ترین مواد غذایی و میوه ها برای صورت و پوست خود ماسک تهیه کرده و از اثرات بسیار فوق العاده آن استفاده کرده و از داشتن پوست و مویی شاداب و درخشان لذت ببرید.

    عزیزان ما در سایت بلاران، برای اینکه مطلب به درازا نکشد در پست های آینده با ساخت انواعی از ماسک های صورت با شما خواهیم بود.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *