پوست

آیا ماسک پوست پرتقال هم برای پوست صورت مفید خواهد بود!؟

آیا ماسک پوست پرتقال هم برای پوست صورت مفید خواهد بود!؟ - بلاران
  • ماسک پوست پرتقال یا بهتر بگوییم ماسک پودر پوست پرتقال برای پوست بسیار مفید و مؤثر خواهد بود و برای هر هدفی که از آن استفاده می کنید، باید آن را با مواد طبیعی دیگری مخلوط کنید تا بتوانید به مقصود خود دست پیدا کنید.

    برای اینکه بتوانید انواعی از ماسک ها را با پودر پوست پرتقال درست کنید،  ابتدا باید بدانید که چگونه و به چه شیوه ای و با روش درست آن، می توانید پودر پوست این میوه پر خاصیت را تهیه کنید.

    در این مطلب ابتدا طرز تهیه و چگونگی آماده سازی پودر پوست پرتقال را به شما عزیزان یادآوری خواهیم کرد و در ادامه هم روش تهیه چند ماسک را با کمک همین پودر خواهیم آموخت، همراهمان بمانید.

    معرفی چند ماسک پوست پرتقال برای صورت

    شاید برایتان عجیب باشد، اما پوست پرتقال از خود میوه پرتقال مواد مغذی بیشتری دارد، پوست پرتقال حاوی ویتامین C و اکسیدان هایی است که برای پوست بسیار مفید است، همچنین اسید سیتریک موجود در پوست پرتقال، به دلیل لایه برداری از پوست، آن را درخشان، براق و شفاف کرده و به سلامت و حفظ جوانی پوست، کمک خواهد کرد.

    برای پوست صورت، علاوه بر خود پرتقال از پوست پرتقال هم می توانید ماسک های بسیار خوبی را تهیه کنید، زیرا به همان اندازه که پرتقال می تواند برای پوست مفید باشد و شاید بیشتر از آن، پوست پرتقال هم می تواند، مثمرثمر واقع شود و به شما کمک می کند تا بتوانید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

    برای این کار لازم است تا از چند عدد پرتقال استفاده کنید، پس در ابتدا چند عدد پرتقال را پوست گرفته و میوه آن را نوش جان کرده و قسمت سفید درون پوست را با چاقو کمی تراشیده و از پوست اصلی جدا کنید.

    حالا پوست های آماده را به صورت برش های باریک و کوچک درآورید ( مثل وقتی که می خواهید مربای پوست پرتقال درست کنید) و آن را در یک سینی، بصورت مجزا و سوا از هم پخش کنید و در مقابل آفتاب و یا  بر روی بخاری که شعله ی آن بسیار کم است و یا شوفاژ و یا حتی رادیاتور قرار دهید تا کاملاً خشک شوند، اما اگر پوست ها را در برابر نور خورشید خشک کنید، تهیه ماسک پرتقال از این پودر، به لحاظ خاصیت و اثربخشی آن، بسیار بهتر خواهد بود.

    وقتی اطمینان یافتید که پوست های پرتقال کاملاً خشک شده اند، آن ها را درون آسیاب بریزید و بصورت پودری کاملاً صاف و یکدست درآورید، بهتر است تا مقدار بیشتری از این پودر را آماده کنید تا بتوانید در موقع لزوم و به دفعات از آن استفاده کنید.

    آیا ماسک پوست پرتقال هم برای پوست صورت مفید خواهد بود!؟ - بلاران

    ماسک پودر پوست پرتقال با عسل و ماست

    اما مواد لازم برای ساختن ماسک پوست پرتقال عبارتند از:

    پودر پوست پرتقال       یک قاشق غذاخوری

    عسل طبیعی              یک قاشق چای خوری

    ماست شیرین             یک قاشق غذاخوری

    ابتدا عسل و ماست را با هم مخلوط کنید، وقتی یکدست شد به آن پودر پرتقال را اضافه کنید و سپس آن را بر روی پوست صورت قرار داده و کمی ماساژ دهید، این نکته را برای استفاده از تمامی ماسک ها بخاطر داشته باشید که همواره پوست شما قبل از زدن ماسک باید تمیز و عاری از هر گونه کرم و یا آرایش باشد.

    حالا یک ربع تا 20 دقیقه صبر کنید و بگذارید تا ماسک روی صورت بماند، سپس صورت خود را با آب گرم بشوئید، و اگر لازم است کمی کرم مرطوب کننده بر روی پوست بمالید، یادتان باشد که باقیمانده پودر پوست پرتقال را برای استفاده در دفعات بعدی، در یک ظرف دردار نگهداری کنید.

    آیا ماسک پوست پرتقال هم برای پوست صورت مفید خواهد بود!؟ - بلاران

    ماسک پودر پوست پرتقال و شیر

    استفاده از این ماسک سبب می شود تا رطوبت در پوست باقی بماند، چون پتاسیم موجود در پوست پرتقال باعث هیدراته شدن پوست خشک خواهد شد، همچنین شیر مواد مغذی را به پوست می رساند و سبب لطیف شدن آن می گردد.

    موادی که برای ماسک پوست پرتقال و شیرلازم است شامل:

    پودر پوست پرتقال         دو قاشق غذاخوری

    شیر                            دو قاشق غذاخوری

    روغن نارگیل                 یک قاشق مرباخوری

    ابتدا دو قاشق پودر پرتقال را با دو قاشق شیر مخلوط کنید و بعد به آن یک قاشق مرباخوری روغن نارگیل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مواد یکدست و یکنواخت شود.

    به کمک یک تکه پنبه یا یک براش، این ماسک را به تمامی پوست خود بمالید و بگذارید تا به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست باقی بماند و بعد آن را با آب گرم به آرامی بشویید و با کمک یک حوله نرم خشک کنید.

    این ماسک را دو تا سه بار در هفته می توانید استفاده کنید تا اثرات مفید آن را بر روی پوست خود مشاهده کنید.

    آیا ماسک پوست پرتقال هم برای پوست صورت مفید خواهد بود!؟ - بلاران

    ماسک پودر پرتقال و شکر

    پودر پوست پرتقال          یک قاشق غذاخوری

    شکر ریز                       یک قاشق غذاخوری

    روغن بادام                   یک قاشق غذاخوری

    شکر و پودر و روغن بادام را در ظرفی ریخته و آن را خوب با یکدیگر مخلوط کنید و سپس آن را با کمک یک پنبه به پوست صورت بمالید و پس از 15 تا 20 دقیقه با آب گرم بشویید، این ماسک به صورت یک لایه بردار بر روی پوست عمل خواهد کرد و شما می توانید از نتایج بسیار مثبت آن بر روی پوست استفاده کنید.

    ماسک پوست پرتقال انواع و اقسام دیگری هم دارد، که هر کدام از آن ها، برای بخشی از مشکلات و نارحتی های پوستی مفید خواهد بود، پس با مطالعه ی بیشتر از این ماسک ها استفاده کنید تا نتیجه دلخواه و رضایت بخشی از آن دریافت کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *