پوست

ساخت ماسک پوست صورت با استفاده از پرتقال

ساخت ماسک پوست صورت با استفاده از پرتقال - بلاران
  • استفاده از انواع ماسک پوست صورت با کمک محصولات و مواد طبیعی، می تواند برای لطافت، نرمی، درخشندگی، شفافیت، جوان سازی و… پوست بسیار مفید و مؤثر باشد.

    در این مطلب قرار است که طرز تهیه چند نوع ماسک را با استفاده از پرتقال، که الان فصل فراوانی و ارزانی آن است را با هم یاد گرفته و در مواقع لازم از آن استفاده کنیم.

    اگر شما هم جزو کسانی هستید که به سلامتی پوست خود اهمیت می دهید و یا اینکه از استفاده از ماسک های غیرطبیعی خسته شده اید و یا از آن ها نتیجه ی دلخواه نگرفته اید، می توانید با مطالعه این پست و بکارگیری این ماسک های طبیعی و در اثر تکرار آن، حتماً به آنچه که می خواهید دست یابید.

    ساخت ماسک پوست صورت با استفاده از پرتقال  - بلاران

     تهیه ماسک پوست صورت با پرتقال

    می دانید که تمامی ماسک هایی که از میوه ها تهیه می شوند سرشار از مواد مغذی و بسیار پر فایده و پر خاصیت هستند، از جمله مرکبات که از ویتامین های زیادی برخوردار هستند و بخصوص پرتقال که با داشتن ویتامین C و کلسیم و اسید فولیک و با داشتن آنتی اکسیدان، می تواند روند پیری پوست را به تأخیر بیندازد.

    با تهیه انواع ماسک پرتقال به دلیل داشتن مقادیر زیادی از ویتامین C و همین طور سیتریک اسید موجود در آن،که یکی از عوامل کلاژن سازی پوست و ماده سفت کننده پوست است، خاصیت ارتجاعی پوست تقویت شده و احیا می گردد و از افتادگی آن هم جلوگیری می شود.

    انواع مختلفی از ماسک ها را می توانید با کمک پرتقال و یا پوست آن تهیه کرده و به مصرف رسانید که ما در این مطلب به چند نمونه از آن اشاره ای خواهیم داشت.

    ساخت ماسک پوست صورت با استفاده از پرتقال  - بلاران

    ماسک صورت با پرتقال و روغن نارگیل

    برخی از افراد، مخصوصاً  خانم ها، در فصل زمستان به دلیل سردی هوا ازداشتن پوستی خشک رنج می برند و با مصرف انواع نرم کننده ها سعی در مرطوب کردن و نرم کردن آن دارند، در واقع این ماسک زمستانی به شما کمک می کند تا پوستی فوق العاده نرم و مرطوب داشته باشید.

    برای تهیه این ماسک پوست صورت نیاز دارید به:

    پالپ پرتقال                   یک عدد

    روغن نارگیل                 یک قاشق چایخوری یا چند قطره

    برای تهیه این ماسک نیاز به پالپ و یا همان تفاله پرتقال دارید، پس باید ابتدا آب پرتقال را بگیرید و آن را نوش جان کنید! و سپس تفاله آن را جدا کنید، یک قاشق از پالپ پرتقال را که باید کاملاً له شده باشد، بردارید و آن را با یک قاشق روغن نارگیل به خوبی مخلوط کنید.

    حالا با کمک یک تکه پنبه و یا اگر براش آرایشی تمیز و استفاده نشده دارید، مقداری از این مخلوط را برداشته و روی صورت قرار دهید، این ماسک را روی تمامی نقاط صورت قرار دهید و بگذاری حدود 20 تا 30 دقیقه بر روی پوست بماند تا اثرپذیری خود را داشته باشد، بعد از گذشت این مدت باید صورت خود را با آب گرم بشوئید و چون از روغن نارگیل در تهیه این ماسک استفاده می شود، دیگر نیاز نیست تا بعد از شست و شو، صورت خود را با مرطوب کننده ها چرب کنید.

    از این ماسک که برای مرطوب و نرم نگه داشتن پوست شما بسیار مؤثر است، حتی می توانید بطور روزانه هم استفاده کنید و یا اینکه سه روز در هفته آن را تکرار کنید.

    ساخت ماسک پوست صورت با استفاده از پرتقال  - بلاران

    ماسک پرتقال، موز و عسل

    این ماسک را علاوه بر مرطوب نگه داشتن پوست، می توانید برای درمان جوش و آکنه استفاده کنید و حتی با کمک این ماسک پوست صورت می توانید از التهابات شدید پوستی هم جلوگیری کنید، پس برای درست کردن آن به این مواد نیاز خواهید داشت:

    موز سالم و رسیده          یک عدد

    پرتقال                            یک عدد

    عسل طبیعی                 یک قاشق چایخوری

    یک عدد پرتقال و موزی را که پوست کنده اید، درون مخلوط کن بریزید و آن را کاملاً له کنید و سپس عسل را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.

    حالا به کمک یک تکه پنبه تمیز آن را به تمامی نقاط صورت بمالید و بگذارید تا به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی پوست باقی بماند.

    بعد از این مدت می توانید صورت خود را با آب گرم ماساژ داده و بشوئید و با یک حوله نرم صورت را خشک کنید، اگر احساس کردید که صورت شما نیاز به مرطوب کننده دارد، از یک مرطوب کننده ملایم بر روی پوست استفاده کنید.

    این ماسک پوست صورت را می توانید دو بار در هفته بر روی صورت قرار داده و از فواید آن، استفاده کرده و آن را به دیگران هم پیشنهاد کنید.

    در پست آینده هم ماسک های مفیدی را به شما آموزش خواهیم داد، پس همچنان با ما بمانید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *