پوست

انتخاب درست اسکراب و نکات مربوط به استفاده از آن

انتخاب درست اسکراب و نکات مربوط به استفاده از آن - بلاران
  • انتخاب درست اسکراب و لایه برداری صحیح از روی پوست باعث می شود تا پوستی جوان و شاداب داشته باشیم، اما برعکسِ این عمل هم ممکن است، یعنی اگر اسکراب را بدون توجه و نادرست انتخاب کنیم، سبب آسیب های جدی به پوست خواهد شد.

    تهیه یک اسکراب خانگی با مواد تازه و طبیعی یکی از راه های درست این انتخاب است، که شما را به پوستی با طراوت، لطیف و سالم خواهد رساند، اما در مصرف و استفاده از همین مواد طبیعی هم نباید افراط و زیاده روی کنید تا اثرات سوءی بر روی پوست شما نداشته باشند.

    انتخاب درست اسکراب و نکات مربوط به استفاده از آن - بلاران

    شیوه انتخاب درست اسکراب

    انتخاب درست و استفاده به جا و صحیح از لایه بردارها برای انواع جنس پوست، اعم از چرب، خشک، معمولی و ترکیبی می تواند بر روی پوست اثری فوق العاده و عالی داشته باشد، اما نکته کلیدی و مهم این است که ترکیبات و ساخت همه اسکراب ها باکیفیت و مرغوب نیست و شاید اصلاً متناسب با پوست شما هم نباشد، چرا که در آن ها از ترکیبات قوی شیمیایی استفاده شده است که سبب ایجاد مشکلات بیشتر پوستی و حساسیت بر روی پوست خواهد شد و به مصداق “اومد ابروش رو درست کنه زد چشمشم کور کرد” خواهد شد!.

    پس توصیه ما به شما برای خرید یک اسکراب خوب این است که دارای مشخصات زیر باشد:

    • حتماً دارای پروانه بهداشت و علامت استاندارد و تأیدیه از وزارت بهداشت باشد.
    • دارای بسته بندی مناسب و لیبل و تاریخ تولید و انقضا باشد.
    • دارای منشاء گیاهی و طبیعی باشد.
    • دارای اسانس و معطرات شیمیایی نباشد.
    • مواد شیمیایی در ترکیبات آن بکار نرفته باشد.

    برای انتخاب درست اسکراب و استفاده از آن، باید ابتدا نوع پوست خود را تعیین کنید

    می دانید که انواع پوست ها به چهار دسته چرب، خشک، معمولی و ترکیبی تقسیم می شوند و اگر نمی دانید که پوست شما از کدام نوع است باید ابتدا هر نوع آرایشی را از روی صورت خود پاک کنید و صورت خود را بشوئید و بدون استفاده از حوله بگذارید تا پوست صورت در برابر جریان هوا خشک شود و سپس یک ساعت صبر کنید.

    پس از گذشت این مدت زمان، به پوست خود نگاهی بیندازید، اگر در اطراف بینی و چانه و پیشانی، یعنی جاهایی که چربی را بیشتر نمایان می کنند، خشک بود، پس پوست شما از نوع پوست های خشک است ولی اگر در بیشتر قسمت های پوست اثرات چربی را مشاهده کردید، شما دارای پوست چربی هستید و اگر فقط در کنار بینی و چانه پوست چربی دارید، پوستی ترکیبی خواهید داشت و در صورتی که پوست صورت به شکل یکدست متعادل است و توزیع چربی در همه صورت کم و یکنواخت است، پس پوستی معمولی دارید.

    تلاش کنید که همیشه بهترین اسکراب را برای پوست و متناسب با جنس پوست خود انتخاب کنید، لزوماً همیشه بهترین ها گران ترین ها نخواهند بود، ولی همواره برای سلامتی خود ارزش قائل باشید و هیچ گاه زیبایی آنی و زود گذر را فدای سلامتی نکنید.

    انتخاب درست اسکراب و نکات مربوط به استفاده از آن - بلاران

    نکاتی که در هنگام لایه برداری از پوست باید بدان توجه کنید

    حتی الامکان در هنگام انتخاب درست اسکراب از اسکراب های گیاهی و طبیعی برای لایه برداری پوست استفاده کنید و از استفاده اسکراب هایی که حاوی مواد شیمیایی هستند بپرهیزید.

    اسکراب را متناسب با نوع پوست و مخصوص صورت یا بدن تهیه کنید.

    ترکیبات اسکراب نباید درشت و زبر باشد و اگر در خانه و بصورت گیاهی و طبیعی آن را تهیه می کنید، باید این ترکیب به گونه ای تهیه شود که به پوست آسیب نرساند.

    اگر اسکراب خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشد، یک ترکیب کامل و عالی برای صورت به حساب می آید.

    در استفاده از اسکراب زیاده روی نکنید و به صورت روزانه از آن استفاده نکنید، زیرا سبب نازک شدن پوست و بوجود آمدن التهابات پوستی خواهد شد.

    به خاطر داشته باشید که بعد از لایه برداری صورت از مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.

    بعد از انجام اپیلاسیون، وکس و یا شیو، چون پوست حساس و نازک می شود از اسکراب استفاده نکنید.

    هنگامی که اسکراب را بر روی پوست صورت می گذارید، دقت کنید که آن را در اطراف چشم و زیر پلک ها نزنید.

    برای اینکه مدت بیشتری از اسکراب هایی که تهیه می کنید استفاده کنید، آن ها را در ظرف های شیشه ای در دار و تمیز، درون یخچال نگهداری کنید.

    انتخاب درست اسکراب و نکات مربوط به استفاده از آن - بلاران

    با اینکه استفاده از اسکراب خوب و لازم است، اما برای افرادی که دچار حساسیت های پوستی هستند و یا مبتلا به تبخال، زگیل، آکنه های التهابی و مشکلات حاد پوستی هستند، اصلاً توصیه نشده و انجام آن عموماً موجب بروز خارش و یا سوزش و تشدید مشکلات در آن ها خواهد شد، پس لازم است تا حتماً قبل از انتخاب درست اسکراب و استفاده از انواع اسکراب ها با پزشک معالج خود و یا یک متخصص پوست مشورت کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *