لوازم آرایش

نحوه ی گذاشتن مژه مصنوعی چگونه است؟

  • نحوه گذاشتن مژه مصنوعی برای درست فرم دادن به مژه ها بسیار مهم است و اگر جزو کسانی هستید که تا به حال از این محصول آرایشی برای زیبایی بیشتر چشمان خود استفاده نکرده اید، باید آن را به درستی یاد گرفته و آموزش ببنید.

    اصولاً هر کاری که با سلامتی و اعضاء بدن در رابطه باشد به روش صحیح آن باید انجام شود و صد البته وقتی این موضوع به چشم، این عضو بسیار حیاتی و حساس برمی گردد، باید دقت خود را چندین برابر افزایش دهید تا خطری متوجه شما و سلامتی شما نباشد.

    به سبب این حساسیت و اهمیت، قرار است تا در این پست روش صحیح گذاشتن یا همان چسباندن مژه مصنوعی را با هم آموزش ببنیم.

    نحوه ی گذاشتن مژه مصنوعی چگونه است؟ - بلاران

    گذاشتن مژه مصنوعی به روش صحیح آن

    البته گذاشتن مژه به انتخابی که شما از نوع آن دارید، بستگی دارد، اما بطور کلی باید در ابتدا بدانید که برای چسباندن مژه نباید چشم، آرایش داشته باشد، پس اول باید مژه را بچسبانید و بعد به آرایش چشم بپردازید.

    اگر مژه هایتان از قبل ریمل دارد و یا چشم ها را آرایش کرده اید، آن را پاک کرده و تمیز کنید و بهتر است تا چشم های خود را کاملاً بشوئید.

    با کمک یک حوله نرم صورت و مژه ها را خشک کنید.

    بهتر است که برای انجام این کار در یک محیط پرنور قرار گیرید، سپس با کمک یک موچین و یا با سر انگشتان تان به آرامی مژه را از جای خود خارج کنید و سعی کنید تا فشاری بر آن وارد نکنید، چون ممکن است به سرعت آسیب ببینند.

    ابتدا لازم است تا مژه انتخابی را بر روی پلک چشم گذاشته و آن را اندازه بگیرید و اگر لازم است مقدار اضافی آن را و یا موهایی را که خیلی بلند و غیر طبیعی بنظر می رسند را به کمک قیچی کمی کوتاه کنید.

    برای فرم دهی بیشتر مژه، بهتر است تا دو سر انتهایی آن را با کمک نوک انگشتان شست و اشاره به آرامی نگه دارید و به سمت پایین متمایل کنید و به اندازه یک سانت آن را با کمک دست، بالا و پایین ببرید تا انحنای آن بهتر شود و گذاشتن آن بر روی پلک آسانتر گردد.

    سپس برای گذاشتن مژه مصنوعی و چسباندن آن از سر یک خلال دندان کمک بگیرید و آن را به چسب مخصوص چسباندن مژه، آغشته کنید.

    نحوه ی گذاشتن مژه مصنوعی چگونه است؟ - بلاران

    یک لایه بسیار کم و نازک از چسب را به سراسر خط و نوار مژه مصنوعی بزنید و کمی صبر کنید تا چسب بر روی مژه کمی خود را بگیرد، 15 تا 20 ثانیه کافیست.

    در حالت ایستاده و یا نشسته اندکی سر خود را به عقب ببرید، بدین ترتیب وقتی که به جلو و مستقیم نگاه می کنید، چشم هایتان بهتر و مسلط تر خط مژه خود را می بیند.

    بهتر است تا دو سر انتهایی مژه را کمی بیشتر چسب بزنید، مراقب باشید که اگر این مقدار زیاد باشد، حالت زیادی چسب بر روی پلک ، مشهود خواهد بود و کثیفی کار دیده می شود، پس حالت طبیعی جلوه دادن مژه  از بین خواهد رفت.

    مژه را با کمک یک موچین مناسب بردارید و مراقب باشید که نوک موچین به قسمتی که چسب زده اید نخورد، بهتر است که موچین را در نزدیک خط مژه و در وسط آن قرار دهید.

    برای گذاشتن مژه مصنوعی تا حد ممکن مژه مصنوعی را به مژه های خودتان نزدیک کنید و آن را بر رو ی پلک  قرار دهید، قبل از اینکه مژه را بچسبانید دقت کنید که مژه به درستی در جای خود قرار گرفته و خطوط آن در ابتدا و انتهای مژه خودتان باشد.

    به کمک موچین گوشه مژه های خارج و داخل چشم را اندازه و میزان کنید و چسباندن مژه را از گوشه داخلی چشم شروع کنید، یعنی مژه را از داخل چشم به سمت بیرون گذاشته و آن را به پلک فشار داده و فیکس کنید، اگر لازم بود در حالی که چشم را بسته نگه داشته اید، با ته موچین قسمت های دیگر مژه را هم محکم کنید.

    اگر از مژه های تکی و دانه ای استفاده می کنید، مژه های بلندتر را در گوشه خارجی چشم و مژه های کوتاه تر را در گوشه داخلی و مژه های متوسط را در وسط بچسبانید.

    حالا که اطمینان حاصل کردید که مژه ها در جای خود قرار گرفته و چسبیده اند، می توانید به آرایش چشم خود بپردازید و خط چشمی زیبا، برای خود ترسیم کنید تا قسمت هایی که با مژه های مصنوعی خوب پوشش داده نشده و یا خالی بنظر می رسند را به کمک خط چشم پر کرده، تا بدین طریق مژه ها پرتر و زیباتر دیده شوند.

    برای اینکه بعد از گذاشتن مژه مصنوعی مژه های شما با مژه های مصنوعی ترکیب شده و یکدست و طبیعی تر به نظر برسند، حتماً از زدن ریمل فراموش نکنید و به آن ها با دقت بیشتری ریمل بزنید.

    نحوه ی گذاشتن مژه مصنوعی چگونه است؟ - بلاران

    برای برداشتن و کندن این مژه ها، می توانید از مواد جدا کننده که در بسته بندی مژه قرار دارد کمک بگیرید، پس گوش پاک کن را به این مواد آغشته کنید و آن را به مژه ها بمالید، کمی صبر کنید و سپس مژه ها را از روی پلک جدا نمایید.

    یا اینکه می توانید به مژه ها آب بزنید و چشم ها را کاملاً خیس کنید تا چسب حالت سفتی خود را از دست داده و بعد به آرامی بتوانید آن ها را از روی مژه های خود بردارید، مواظب باشید که با برداشتن مژه های مصنوعی به مژه های طبیعی خود آسیب وارد نکنید و برای برداشتن مژه ها، هرگز آن ها را نکشید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *