لوازم آرایش

نحوه صحیح آرایش چشم برای زیبایی بیشتر صورت

نحوه صحیح آرایش چشم برای زیبایی بیشتر صورت - بلاران
  • نحوه صحیح آرایش چشم به ما کمک می کند تا آرایشی به مراتب زیباتر با جلوه ای خاص را به نمایش بگذاریم، که البته این آرایش باید طبق اصول درستی انجام شود.

    آرایش چشم نسبت به آرایش قسمت های دیگر صورت از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است تا حدی که می تواند تمامی آرایش صورت را تحت الشعاع خود قرار دهد؛ پس لازم است تا نکاتی را در مورد آن بیاموزیم.

    اگر با ما در این پست همراه باشید، نکاتی را در این زمینه فرا خواهیم گرفت.

    نحوه صحیح آرایش چشم و نکاتی در مورد آن

    نحوه صحیح آرایش چشم می تواند چشمان ما را درشت تر و جذاب تر از آنچه که هست نشان دهد، اما لازم است تا اگر احیاناً در زیر پلک سیاهی وجود دارد و یا پف کرده است فکری برای آن بکنیم.

    نحوه صحیح آرایش چشم برای زیبایی بیشتر صورت - بلاران

    زدن کانسیلر قبل از آرایش چشم

    ابتدا باید برای از بین بردن سیاهی و پف زیر چشم، از کانسیلر مخصوص این کار کمک بگیریم و می دانید که اگر کانسیلر را به صورت مثلثی که رأس آن در پایین چشم قرار گرفته، بکشیم بهتر می تواند سیاهی و پف چشم را پنهان کند.

    آرایش چشم

    آرایش چشم را با انتخاب و زدن سایه چشم باید شروع کنید و بهتر است تا از یک رنگ ملایم برای مشخص کردن خط اصلی سایه کمک بگیرید؛ بخاطر داشته باشید که اگر انتخاب درستی از رنگ داشته باشید، می توانید به وسیله آن چهره خود را شاداب تر و بشاش تر نشان دهید، اما استفاده نادرست و انتخاب رنگ اشتباه، می تواند چهره شما را خسته و رنجور و چشمان شما را از حد طبیعی آن هم کوچکتر نشان دهد.

    انتخاب سایه با توجه به فرم چشم

    چشمان ما در اندازه ها و مدل های مختلفی آفریده شده اند، از جمله: چشم های درشت، چشم های ریز، چشم های بادامی، چشم های کشیده، چشم های نزدیک به هم، چشم های پف دار و… که هر کدام از این نوع چشم ها برای زیباتر شدن، نوع و رنگ های مخصوصی از سایه و دیگر لوازم آرایش چشم را می طلبند.

    به عنوان مثال برای سایه زدن چشم های ریز، اول باید تمامی پلک بالا را با کمک سایه روشن بطور کلی پوشش دهید و برای این کار بهتر است تا از سایه های عاجی رنگ و نقره ای استفاده کنید و از مصرف سایه هایی با رنگ های خیلی تیره ویا رنگ های سرد اجتناب کنید.

    کسانی که پلک های افتاده ای دارند بهتر است تا از سایه های مات استفاده کنند و از استفاده از رنگ های سرد و سایه های براق، پرهیز کنند و برای سایه زدن از رنگ های خاکستری، بنفش، هلویی و… کمک بگیرند.

    نحوه صحیح آرایش چشم برای زیبایی بیشتر صورت - بلاران

    استفاده حداقلی از رنگ های بسیار تیره  

    معمولاً انتخاب رنگ های بشدت تیره در سایه چشم، صورت را پیرتر از آنچه که هست نشان خواهد داد، ضمن اینکه چشم ها هم بر خلاف تصور، کوچکتر از آنچه که هستند به نظر خواهند آمد و کلاً زیاده روی در استفاده از رنگ های خیلی تیره در بعضی از صورت ها معکوس بوده و به جای زیبایی، زشتی را به همراه دارند.

    هماهنگی بین سایه چشم و بخش های دیگر صورت

    برقراری تعادل و نحوه صحیح آرایش چشم با دیگر اعضاء صورت، یک نکته مهم در ارائه یک ارایش جذاب و فریبنده است و مهمترین قسمت آن، تعادل میان رنگ سایه و رنگ رژلب استفاده شده در یک میکاپ حرفه ای است.

    بدین صورت که اگر از رنگ های تیره تر برای سایه چشم کمک گرفتید بهتر است که برای ایجاد هارمونی و تعادل، از رنگ های ملایم و روشن تری برای رژ لب استفاده کنید و بالعکس اگر رنگ سایه را از میا ن رنگ های روشن برگزیدید، بهتر است تا برای رژ لب از رنگ های تیره کمک بگیرید، چون در این صورت، تأثیر پذیری حالت چهره شما به مراتب بیشتر خواهد شد.

    نحوه صحیح آرایش چشم برای زیبایی بیشتر صورت - بلاران

    شناخت مدل ها و مدهای جدید

    شاید در یک برهه زمانی، نوع خاصی از آرایش با متدهای ویژه مد باشد، اما امروزه استفاده از آن ها دیگر مرسوم نیست و بلکه نکاتی کاملاً مخالف با آن رعایت می شود، به عنوان مثال در ارایش های سنتی قدیمی برای سایه زدن، تیره تر کردن قسمت های داخلی چشم و کم رنگ کردن بخش های بیرونی چشم مد بوده و همه از این روش استفاده می کرده اند؛ اما حالا به این نتیجه رسیده اند که اینگونه سایه زدن صورت را پیرتر از حد معمول نشان خواهد داد و اتفاقاً روشی کاملاً برعکس را در کشیدن  سایه رعایت می کنند.

    خب عزیزان، برای شناخت بیشتر از نحوه صحیح آرایش چشم و انتخاب سایه متناسب با رنگ چشم، لطفاً پست های آینده ما را مطالعه کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *