پوست

لوسیون بدن چیست و چه کاربردی برای بدن دارد؟

لوسیون بدن چیست و چه کاربردی برای بدن دارد؟ - بلاران
  • لوسیون بدن هم یکی دیگر از لوازم آرایشی و بهداشتی است که امروزه طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرده است و با کمک آن برخی از مشکلات پوستی ساده، حل خواهد شد.

    در این پست مطالبی را در این رابطه خواهیم آموخت و آشنایی بیشتری با این محصول آرایشی حاصل خواهیم کرد، پس با ما همراه شوید تا بدانید که آیا پوست شما هم نیاز به استفاده از لوسیون دارد یا خیر.

    لوسیون بدن چیست و چه کاربردی برای بدن دارد؟ - بلاران

    لوسیون بدن چیست؟

    همه ما دوست داریم تا پوستی لطیف، نرم و ملایم داشته باشیم، چنین پوستی حس خوبی را به انسان منتقل می کند، برعکس پوست های خشک و خشن که حتی خود شخص هم از تماس هر چیزی با پوستش، احساس ناخوشایندی خواهد داشت.

    این محصولات در واقع نوعی پماد موضعی یا کرم هستند، که البته چون حاوی درصد آب بیشتری هستند، نسبت به کرم ها و ژل ها، گرانروی بالاتری داشته و به راحتی بر روی هر پوستی قابل استفاده هستند.

    لوسیون ها عطر کمی دارند و بافتی نرم و هیدراته برای پوست ایجاد کرده و برای درمان برخی از مشکلات پوستی مثل خشکی پوست بسیار موثر خواهند بود.

    لوسیون ها به ما کمک می کنند تا با مرطوب کردن و نرم کردن پوست بدن، از خشک شدن بیش از حد پوست و برخی حساسیت های پوستی جلوگیری کرده و یا حتی آن ها را درمان کنیم.

    لوسیون بدن چیست و چه کاربردی برای بدن دارد؟ - بلاران

    ترکیبات تشکیل دهنده لوسیون ها

    ترکیبات مختلفی در ساخت لوسیون ها بکار برده می شود، اما آب و روغن دو عنصر اصلی در ترکیب این محصول به شمار می روند، لوسیون ها سبک بوده و از غلظت پایین تری نسبت به کرم ها و پمادها برخوردار هستند و از چربی کمی در ساخت آن ها استفاده می شود.

    لوسیون بدن حاوی موادی چون آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، پیتیدها، گلیسیرین، کلاژن و… مواد مفید دیگری است، که با داشتن چنین ترکیباتی می تواند در برابر صدمات و آسیب های احتمالی، سد دفاعی بسیار مناسبی برای پوست باشد.

    مهمترین عناصر تشکیل دهنده لوسیون ها عبارتند از، ویتامین E و ویتامین C، اولئونیک اسید، کرودامول و روغن مورینگا که اکثر مواد استفاده شده، خاصیت نرم کنندگی و ضد چین و چروک و همچنین بالا بردن حالت ارتجاعی پوست را دارند و برای پوست بسیار مغذی و لازم هستند.

    لوسیون تأثیرات خوبی بر روی پوست داشته و علاوه بر درمان خشکی پوست، برای درمان جوش و آکنه، محافظت از پوست در برابر آفتاب و دریافت برخی از ویتامین های مفید برای پوست مانند ویتامین E قابل استفاده است.

    لوسیون بدن چیست و چه کاربردی برای بدن دارد؟ - بلاران

    دلایل خشکی پوست

    اصولاً برخی از افراد دارای پوستی خشک و زبر هستند، اما در اکثر مواقع رفتارها و مصارف اشتباه ما از برخی از لوازم بهداشتی و آرایشی، یا تغذیه نادرست و یا حتی بعضی بیماری ها، سبب خشک شدن پوست خواهند شد.

    اما اصولاً با بالا رفتن سن و به مرور زمان، تولید چربی به اندازه نیاز بدن، کاهش می یابد و کم شدن این چربی ها بر روی لایه خارجی پوست، موجب خشکی و حتی پوسته شدن و ترک خوردن آن خواهد شد.

    امروزه استفاده از مواد بهداشتی و آرایشی مختلفی که تقریباً بطور روزانه و در سطح گسترده ای صورت می گیرد، سبب شده تا پوست اغلب افراد به حالت خشک و زبر در بیاید و نیازمند نرم کننده هایی مانند لوسیون بدن باشد.

    این لوازم شامل انواع شوینده ها مانند شامپوها، صابون ها و شوینده های متفاوت دیگری است که حالت قلیایی دارند و همچنین استفاده از برخی لوازم آرایشی نامناسب و یا تاریخ مصرف گذشته، می تواند این مشکل را برای پوست ایجاد کنند.

    این مورد بخصوص برای خانم هایی که با مواد شوینده سر و کار دارند و مرتباً در حال شست و شو و یا گردگیری هستند، هم بیشتر اتفاق می افتد، پس بهتر است که یکی از این لوسیون های مخصوص را در دسترس قرار دهید، تا بلافاصله بعد از خاتمه یافتن کارها، دست های خود را به این لوسیون ها آغشته کنید تا خشکی و زبری و چین و چروک دست های شما را از بین ببرند.

    ابتلا به بعضی از بیماری ها، مانند کم کاری تیروئید، دیابت، بیماریهای کلیوی که سبب کم آبی بدن می شود و خیلی از بیماری های دیگر، سبب خشکی پوست خواهد شد.

    حتی برای کسانی که مستعد این عارضه هستند، قرار گرفتن طولانی در معرض هوای بسیار سرد و یا گرم وخشک هم باعث خشکی پوست خواهد شد و این افراد هم نیاز به استفاده بیشتر از نرم کننده هایی مانند لوسیون پیدا خواهند کرد.

    این نکته را باید بدانید که تقریباً اکثر افراد در طول زندگی خشکی پوست را تجربه خواهند کرد و باید با انتخاب یک روش درست و اصولی، این مشکل را به شکل صحیح آن برطرف کنند و یکی از راه حل های مناسب این مشکل، استفاده از لوسیون بدن خواهد بود.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *