عمومی

روش های جالب برای وز نشدن موها و از بین بردن آن

روش های جالب برای وز نشدن موها و از بین بردن آن - بلاران
  • شاید باور نکنید که برای وز نشدن موها و گره نخوردن آن می توانید از راهکارهای بسیار ساده و طبیعی استفاده کنید و با بکار بردن خیلی از موادی که در خانه موجود است هم می توانید راه حلی برای صاف کردن و نرمی موهای خود پیدا کنید.

    در این مطلب قرار است تا در مورد این راه حل های ساده و آسان صحبت کرده و شما را با چگونگی استفاده از آن ها آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

    وز نشدن موها و راه حل های طبیعی

    لازم نیست که برای صاف کردن موها و باز کردن گره های آن همیشه به دنبال روش های سختِ درمانی و آرایشی و یا استفاده از مواد شیمیایی بپردازید، بلکه این مشکل را می توانید با شیوه های آسان و با مواد ارگانیک و طبیعی درمان کرده و یا آن را بهبود بخشید.

    موهای لخت - بلاران

    استفاده از مایونز

    بله به همین راحتی، از مایونز که تقریباً امروزه آن را در اکثر خانه ها می توان یافت کرد، برای نرمی و رطوبت رسانی به موها می توانید استفاده کنید، چون در این صورت قادر خواهید بود با تغذیه مو و ایجاد رطوبت، یکی از مؤثرترین شیوه های درمانی را برای وز کردن موها بکار برید.

    برای درست کردن این ماسک باید از مواد زیر کمک بگیرید:

    سس مایونز: یک چهارم پیمانه

    تخم مرغ: یک عدد

    روغن بادام: یک سوم پیمانه

    طریقه ساخت ماسک:

    ابتدا تخم مرغ را در ظرفی شکسته و آن را کمی هم بزنید تا زرده و سفیده با یکدیگر بخوبی مخلوط شوند و بعد به آن سس مایونز را اضافه کرده و مخلوط کنید و در آخر هم روغن بادام را به این ترکیب اضافه کنید و آنقدر مواد را هم بزنید تا صاف و یکدست شوند.

    سپس از این ماسک بر روی تمامی قسمت های مو از پوست سر تا نوک مو استفاده کرده و آن را بخوبی ماساژ دهید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بر روی موها باقی بمانند و بعد موها را با آب ولرم و شامپویی ملایم و با کمک نرم کننده ای مناسب شسته و خشک کنید.

    توجه داشته باشید که به نسبت حجم موها، می توانید مواد را به همان میزان گفته شده، زیادتر کنید.

    موز برای مو - بلاران

    استفاده از موز

    موز هم برای نرم کردن و از بین بردن وزی مو عالی است و می توان با آن ترکیب های خوبی را برای این منظور بدست آورد، دقت کنید لازم نیست که حتماً از موزهای سالم و بدون لک برای این منظور استفاده کنید، اتفاقاً بکار بردن موزهای له شده و رسیده برای درست کردن ماسک و وز نشدن موها می تواند مفیدتر هم باشد.

    برای این ماسک به مواد زیر نیاز خواهید داشت، تا بتوانید یک نرم کننده و تقویت کننده عالی، مؤثر و قوی درست کنید.

    موز رسیده: یک عدد

    عسل طبیعی: دو قاشق چایخوری

    روغن نارگیل: یک سوم پیمانه

    طریقه ساخت ماسک:

    ابتدا یک عدد موز رسیده را بخوبی له کنید و سپس به آن دو قاشق چایخوری عسل اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و بعد هم به آن روغن نارگیل را اضافه کرده و مواد را بخوبی هم بزنید تا یکدست و خمیری شکل شوند.

    حالا این مواد را از پوست سر شروع کرده و سپس به ساقه و نوک مو بزنید و همه موها را به آن آغشته کنید و کمی آن ها را بر روی پوست و مو ماساژ دهید و بگذارید تا مواد به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی مو باقی بمانند.

    بعد از گذشت این مدت می توانید موها را با آب ولرم و شامپوی مناسب مو که ملایم و بدون سولفات باشد شسته و سپس آبکشی کنید، اگر فکر می کنید که پس از استفاده از این ماسک باز هم به نرم کننده نیاز دارید، می توانید از یک نرم کننده مرغوب، استاندارد و با کیفیت هم برای نرم کردن بیشتر موهای خود کمک بگیرید.

    در صورتی که با استفاده از این ماسک برای اکثر موها، دیگر نیازی به کمک نرم کننده ها نخواهید داشت و از این ماسک بسیار مفید و مؤثر برای وز نشدن موها می توانید هفته ای یکبار استفاده کنید.

    در ضمن اگر روغن نارگیل در اختیار نداشتید می توانید به جای آن از روغن بادام و یا زیتون هم استفاده کنید، اما بکار بردن روغن نارگیل می تواند به اثرپذیری بیشتر این ماسک، کمک بهتری بکند.

    روش های جالب برای وز نشدن موها و از بین بردن آن - بلاران

    استفاده از آلوئه ورا

    همانطور که برای نرم کردن و رطوبت رسانی به پوست می توانید از آلوئه ورا استفاده کنید، برای مرطوب کردن و نرم کردن موها هم می توانید از آلوئه ورا کمک گرفته و به کمک این ماده و مواد افزودنی دیگر، ماسک هایی جادویی برای مو بسازید.

    مواد لازم برای درست کردن این ماسک بی نظیر عبارتند از:

    ژل آلوئه ورا: یک چهارم پیمانه

    روغن نارگیل: یک چهارم پیمانه

    این دو ماده فوق العاده را بخوبی با یکدیگر ترکیب کرده و سپس آن را بر روی کف سر، ساقه مو و نوک موها زده و بخوبی و به آرامی ماساژ دهید و بگذارید تا 20 تا 30 دقیقه بر روی موها باقی بماند.

    پس از گذشت این مدت زمان می توانید موها را با شامپوی بدون سولفات و متناسب با مو و یک نرم کننده بشویید و در هفته دو بار هم می توانید از این ماسک بی نظیر برای نرمی موها استفاده کنید.

    روش های جالب برای وز نشدن موها و از بین بردن آن - بلاران

    استفاده از ماسک ماست و آووکادو

    از یک آووکادو رسیده استفاده کنید و قسمت های گوشتی آن را خارج کرده و بخوبی ان ها را بکوبید و له کنید و سپس به این ترکیب، یک پیمانه ماست تازه اضافه کنید و آن ها را به شکلی مخلوط کنید که خمیری نرم و یکدست حاصل شود.

    این ماسک را برای وز نشدن موها به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت بر روی مو و کف سر قرار داده و موها را بخوبی با آن ماساژ دهید، پس از این مدت موها را با شامپو و نرم کننده مناسب شسته و سپس موها را بخوبی آبکشی نمایید.

    ویتامین هایی که در این ماسک وجود دارند، مو را تقویت کرده و سبب تغذیه و آبرسانی بیشتر موها خواهند شد و به این طریق به درمان موهای آسیب دیده هم کمک خواهند کرد، البته از این ماسک می توانید هفته ای یک تا دو بار استفاده کنید.

    روش های جالب برای وز نشدن موها و از بین بردن آن - بلاران

    استفاده از وازلین

    وازلین و استفاده از آن ساده ترین راهی است که می توان از آن برای درمان وزی مو استفاده کرد و این ماده سبب می شود تا در نهایت موهایی لطیف، نرم و شفاف داشته باشید.

    برای درست کردن این ماسک باید از مواد زیر استفاده کنید:

    تخم مرغ: یک عدد

    وازلین: به مقدار مناسب

    به نسبت حجم و اندازه موها، تخم مرغ و وازلین را بخوبی با یکدیگر ترکیب کنید و بعد آن را به آرامی بر روی همه قسمت های مو ماساژ دهید، مدت 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس موها را با آب ولرم و شامپوی ملایم به خوبی شستشو دهید و اگر لازم بود از این ماسک هفته ای یکبار برای وز نشدن موها  کمک بگیرید.

    امیدواریم که با استفاده از انواع ماسک هایی که گفته شد، از خشکی و وز کردن موها رهایی یافته و موهای آسیب دیده خود را با کمک مواد طبیعی درمان کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط