عمومی

چگونه سایه متناسب با رنگ چشم را انتخاب کنیم؟

چگونه سایه متناسب با رنگ چشم را انتخاب کنیم؟ - بلاران
  • برای انتخاب سایه متناسب با رنگ چشم بهتر است تا اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید، زیرا یکی از مهمترین و بارزترین آرایش ها در چهره، مربوط به آرایش چشم است که می تواند چهره شما را جوان تر و شاداب تر نشان داده یا که نه، چهره ای رنجور و خسته از شما را، برای دیگران به نمایش بگذارد.

    پس وقتی آرایش چشم، تا این اندازه مهم است بهتر است تا آرایش متناسب با رنگ چشم و بویژه سایه ایده آل برای رنگ چشم خود را پیدا کرده و به کمک آن جذابتر و شیک تر از همیشه به نظر آیید.

    چگونه سایه متناسب با رنگ چشم را انتخاب کنیم؟ - بلاران

    معرفی سایه متناسب با رنگ چشم شما

    رنگ چشم مشکی

    اگر می خواهید از سایه متناسب با رنگ چشم خود استفاده کنید و رنگ چشم شما مشکی است و پوست تیره ای هم دارید، بهتر است تا از رنگ های شکلاتی، کرم و بژ استفاده کنید تا چهره شما گرمتر و زیباتر شود.

    تلاش کنید تا از سایه هایی مانند سرمه ای، قهوه ای، بنفش و کلاً سایه های تیره در پشت پلک کمک نگیرید، مخصوصاً اگر قرار است که آن ها را به صورت تک رنگ استفاده کنید، چون رنگ چهره شما را تیره تر نشان خواهد داد.

    اما اگر چشمان مشکی با پوستی روشن دارید بهتر است به جای استفاده از خط چشم، با سایه و سایه های مدادی که به رنگ های خاکستری تیره و یا دودی هستند، یک هاله ای کم رنگ را در پشت چشم و یا در زیر چشم ایجاد کنید و آن را تا قسمت انتهایی چشم ادامه دهید، تا هماهنگی بیشتری بین اجزاء صورت شکل بگیرد.

    چگونه سایه متناسب با رنگ چشم را انتخاب کنیم؟ - بلاران

    رنگ چشم آبی

    برای چشمان آبی، از سایه های براق و با تناژ طلایی استفاده کنید تا زیبایی چشمانتان بیشتر به نظر آید، اگر دوست دارید که از طیف های رنگی دیگری استفاده کنید، می توانید از رنگ هایی مانند بنفش، قرمز و نارنجی هم برای سایه کمک بگیرید، اما بهتر است تا از بین رنگ های روشن، سایه مورد نظر خود را انتخاب کنید تا درخشش چشمان شما بیشتر به نظر آید.

    رنگ چشم سبز

    برای انتخاب سایه با چشمانی سبز رنگ، شما می توانید دو انتخاب کلی داشته باشید یا از رنگ هایی نزدیک به رنگ چشم کمک بگیرید که شامل طیف گسترده ای از رنگ های کم رنگ و پر رنگ سبز است و یا می توانید از رنگ های متضاد استفاده کنید.

    استفاده از رنگ های متضاد به شما این امکان را می دهد تا جلوه ای خاصی از چشمان خود را به نمایش بگذارید و رنگ های ایده آل برای اینگونه موارد رنگ قهوه ای روشن، بژ، یاسی، سبز تیره و… خواهد بود.

    سایه طلایی رنگ هم برای آرایش شب با چشمان سبز، مناسبند، ولی از زدن سایه های نقره ای کاملاً بپرهیزید، چون چشمان شما را بی روح نشان خواهند داد و سایه متناسب با رنگ چشم شما نخواهد بود.

    چگونه سایه متناسب با رنگ چشم را انتخاب کنیم؟ - بلاران

    رنگ عسلی

    رنگ عسلی در بین رنگ های چشم، رنگ خاصی است که می توان گفت رنگی بین قهوه ای روشن و سبز روشن است و هاله ای از هر دو رنگ را داراست.

    تمام تم های رنگی و سایه هایی که برای چشمان سبز و قهوه ای مناسب هستند، می توانند برای چشم های عسلی هم کاربرد داشته باشند.

    برای اینگونه چشم ها بهتر است تا از رنگ های طلایی، زرد کم رنگ یا صورتی تیره استفاده کنید و رنگ های متالیک هم گزینه خوبی برای این افراد خواهند بود.

    رنگ خاکستری

    این رنگ در بین رنگ های چشم، بسیار نادر و زیباست و بهتر است تا رنگ هایی با تم نقره ای یا آبی و یا خاکستری دودی را برای سایه خود انتخاب کنند و ترجیحاً رنگ های دودی، هارمونی خوبی را با توجه به رنگ چشم، در آن ها ایجاد خواهد کرد.

    سایه چشم - بلاران

    رنگ قهوه ای

    رنگ قهوه ای رنگ اغلب چشم هاست که با زدن هر سایه ای چه روشن و چه تیره، زیبا خواهد شد، ولی استفاده از رنگ های بنفش تیره و ارغوانی چشم های شما را جذاب تر خواهد کرد.

    به طور کلی رنگ های آبی، سبز، بنفش تیره، خاکستری و… برای چشمان قهوه ای مناسب ترند، اما اگر می خواهید آرایشی کلاسیک داشته باشید می توانید از رنگ های مسی، طلایی، برنزی و سبز استفاده کنید.

    اما چشم هایی که به قهوه ای کم رنگ یا خرمایی معروف هستند بهتر است از رنگ های مات برای سایه چشم کمک بگیرند و از استفاده رنگ هایی که تم آبی یا سبز دارند بپرهیزند.

    خوب اگر سایه متناسب با رنگ چشم خود را شناختید، می توانید با استفاده از آن به جذابیت چهره خود در هنگام آرایش کمک کنید و با کاربرد این شگرد ها، زیبایی چهره خود را چندین برابر نمائید.

     

    سایه چشم - بلاران

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *