لوازم آرایش

سایه چشم و نکاتی که لازم است در مورد آن بدانید

سایه چشم و نکاتی که لازم است در مورد آن بدانید - بلاران
  • در مورد سایه چشم و انتخاب و کاربرد آن، نکات بسیار ریزی وجود دارد که با رعایت بیشتر آن می توانید به یک آرایش جذاب و چهره ای زیبا دست یابید.

    اینکه همیشه زیبا و مورد پسند قرار بگیرید، شاید مورد علاقه اکثر افراد بخصوص بانوان جوان است، پس با ما همراه باشید تا با سایه مناسبی که در پشت چشم خود ایجاد می کنید، مثل ستاره در مجالسی که حاضر می شوید بدرخشید.

    میکاپ - بلاران

    سایه چشم و نکات مهم انتخاب آن

    ابتدا این نکته در مورد سایه چشم مهم است که اگر می خواهید روی آرایش چشمانتان مانور کنید و بیشتر روی آن ها تأکید دارید، در بقیه آرایش صورت، مانند لب ها و یا گونه ها از رنگ خنثی استفاده کنید تا چشمانتان جلوه بیشتری داشته باشند.

    تصور نکنید که هر چه از مقدار سایه بیشتری استفاده کنید حاصل کار بهتر خواهد شد، برعکس هر چه از ترکیب های کمتر و با غلظت کمتری برای سایه کمک بگیرید، رنگ چشمان شما بیشتر نمایان شده و جلوه زیباتری به چهره شما خواهد داد.

    سعی کنید تا رنگ سایه خود را همرنگ و متناسب با لباسی که دارید انتخاب کنید، یا از همان طیف رنگی که هماهنگ با لباس شماست و یا در نهایت از یک رنگ مکمل استفاده کنید تا بهتر از پیش به نظر آیید.

    برای درشت تر نشان دادن چشم ها از سایه هایی با رنگ روشن کمک بگیرید و برای این منظور از سایه های تیره دوری کنید و برای چشمان کوچک از رنگ های صدفی روشن، رنگ های خنثی و براق استفاده کنید.

    سایه های صدفی و متالیک هم چشم ها را درشت تر و روشن تر نشان می دهند، همچنین سایه های مات هم برای درشت کردن چشم ها انتخاب بی نظیری هستند، برای زیبایی بیشتر اگر تمایل دارید از کمی هم اکلیل بر روی سایه مات کمک بگیرید.

    سایه چشم و نکاتی که لازم است در مورد آن بدانید - بلاران

    برای ایجاد چشمانی درشت و روشن در چهره، باید از یک خط چشم مناسب در گوشه خارجی چشم کمک بگیرید و حتی می توانید برای این منظور از مداد مشکی هم استفاده کنید و خطی را ایجاد کرده و آن را پر کنید تا خطی صاف و یکدست حاصل شود، چون این کار چشم ها را زیباتر و کشیده تر خواهد کرد.

    استفاده از یک مداد به رنگ سفید و یا بژ که آن را در داخل چشم می کشید، چشم ها را درشت تر و جذاب تر نشان خواهد داد و ما به شما رنگ بژ را توصیه می کنیم، چون حالت چشم طبیعی تر به نظر می رسد.

    به نظر می رسد که سایه های کمرنگ بهترین انتخاب برای تمام فصول هستند، چون به راحتی با رنگ طبیعی پوست، هماهنگ شده و چهره را زیباتر و جذاب تر نشان خواهند داد، رنگ هایی مانند، قهوه ای کم رنگ، ارغوانی کم رنگ، خاکستری کم رنگ و… از نمونه رنگ هایی هستند که حالت طبیعی و جذابی به چهره شما خواهند داد.

    وقتی که از یک سایه چشم تک رنگ مثل آبی، سبز، صورتی، بنفش و… برای پشت پلک استفاده می کنید، بهتر است برای ایجاد زیبایی بیشتر، روی همان سایه تک رنگ، کمی هم از همان بیس رنگی که یا روشن تر و یا براق تر است، کمک بگیرید.

    یکی از مشکل ترین کارها در آرایش چشم، انتخاب یک سایه مناسب است که همه جهات در آن لحاظ شده باشد؛ اعم از فرم و حالت چشم، رنگ چشم، رنگ لباس و…برای همین منظور بهتر است تا هنگام خرید سایه، از طرح های سه و یا چهار تایی که رنگ های نزدیک به یکدیگر، از تیره تا روشن را دارند، تهیه کنید تا هنگام سایه زدن رنگ های هماهنگ را در کنار هم داشته باشید.

    سایه چشم و نکاتی که لازم است در مورد آن بدانید - بلاران

    هیچگاه در هنگام سایه زدن مرزی را بین رنگ ها ایجاد نکنید تا رنگ ها به صورت مشخص و واضحی از هم جدا نشوند، بلکه بهتر است رنگ های نزدیک به هم در پشت پلک با هم ترکیب شوند تا فاصله ای بین آن ها نباشد.

    هنگامی که قصد دارید از سایه های تک رنگ برای سایه چشم استفاده کنید، جهت ایجاد زیبایی بیشتر، رنگ بسیار روشن آن، از همان طیف رنگ را در زیر ابرو زده و رنگ تکی مورد نظر را در پشت پلک بزنید.

    برای آرایش روزانه خود بهتر است تا از رنگ های روشنی مانند صورتی، گل بهی، قهوه ای روشن و کلاً رنگ های روشن استفاده کنید و اگر از خط چشم قهوه ای هم در کنار آن استفاده کنید، آرایشی کامل برای چشمان شما خواهند بود.

    این نکته هم حائض اهمیت است که سایه های روشن چشم ها را بزرگتر نشان خواهند داد، ولی رنگ های سرمه ای، سیاه، نوک مدادی و کلاً رنگ های تیره، سبب بزرگتر نشان دادن عنبیه چشم خواهد شد.

    اگر به دنبال ایجاد آرایشی غلیظ هستید، استفاده از سایه چشم تیره با خط چشم براق طلایی و یا نقره ای می توانند بهترین انتخاب برای شما باشند.

    آرایش چشم - بلاران

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *