عمومی

ویژگی های یک تیغ خوب و با کیفیت چیست؟

ویژگی های یک تیغ خوب و با کیفیت چیست؟ - بلاران
  • برای اینکه یک تیغ خوب و با کیفیت را برای اصلاح قسمت های مختلف بدن و یا صورت انتخاب کنید، لازم است تا در مورد آن نکاتی را بدانید و حتماً در هنگام خرید آن ها را در نظر بگیرید.

    البته شناخت برندهای معروف و معتبر و آشنایی بیشتر با محصولات آن ها هم سبب می شود تا گزینش بهتری از این وسیله به ظاهر ساده، ولی در اصل کاربردی و مهم داشته باشید.

    از این رو در این مطلب سعی داریم تا مطالبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان مشکل پسند در سایت بلاران قرار دهیم که امیدواریم برایتان مفید و سودمند باشد.

    شناخت یک تیغ خوب و ویژگی های آن

    اگر بخواهید بهترین و مناسب ترین تیغ ها را برای اصلاح بدن و صورت انتخاب کنید باید در هنگام خرید، به مواردی که به آن اشاره می کنیم دقت داشته باشید.

    ویژگی های یک تیغ خوب و با کیفیت چیست؟  - بلاران

    کیفیت و میزان برندگی تیغ

    این نکته مهمترین و اساسی ترین ویژگی تیغ است و نشان دهنده کیفیت بالای این محصول و مرغوبیت آن است، چون در هنگام اصلاح به راحتی موها را تراشیده و لازم نیست که برای بار دوم و مجدداً اصلاح را در آن ناحیه انجام دهید.

    جنس تیغ

    جنس تمامی تیغ های اصلاح از فلز است و باید از استیل ضد زنگ و یا تیتانیوم باشد، پس تیغ هایی که بسرعت دچار زنگ زدگی می شوند از جنس مرغوبی تهیه نشده اند.

    دسته تیغ

    در مطلب قبلی هم توضیح دادیم که اگر از خود تراش های قدیمی استفاده می کنید که تیغ آن ها جداست، لازم است تا دسته آن بسیار مرغوب و خوش دست باشد تا وقتی تیغ را در آن قرار می دهید به راحتی در دستان شما چرخیده و بخوبی عمل کند.

    اگر بخواهید بعنوان یک تیغ خوب و مرغوب از خود تراش های قدیمی استفاده کنید، این نکته بسیار مهم است، چرا که اگر تیغ در قسمت دسته بخوبی جاساز نشود یا دسته از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، باعث بریدگی محل اصلاح خواهد شد.

    در تیغ های به اصطلاح ژیلت هم که عموماً تیغ و دسته متصل به هم طراحی و ساخته شده اند هم این مسئله از اهمین ویژه ای برخوردار است، زیرا اگر دسته حالت ارگونومیک داشته باشد و از جنس مرغوبی تهیه شده باشد، کار اصلاح را برای شما آسان، راحت و لذت بخش خواهد کرد.

    قابلیت تعویض تیغ

    این هم یکی دیگر از مزایای یک تیغ اصلاح است، زیرا که در صورت قابل تعویض بودن تیغ، علاوه بر کمک به محیط زیست و منابع اولیه به لحاظ دور نیاندختن دسته و تیغ در هر بار مصرف، تنها با تعویض تیغ می توانید به استفاده مجدد از دسته و بدنه بپردازید.

    در ضمن بخاطر داشته باشید که در صورت داشتن این ویژگی در خود تراش ها، هزینه کمتری را هم پرداخت خواهید کرد، چون در هر بار خرید تیغ، نیاز به خرید دسته نخواهید داشت.

    تیغ های یدکی به عنوان یک تیغ خوب و جدید، جایگزین تیغ قبلی که کند شده و دیگر قابل استفاده نیست، برای نصب بر روی برخی از تیغ های اصلاح مورد استفاده هستند.

    ویژگی های یک تیغ خوب و با کیفیت چیست؟  - بلاران

    داشتن نوار ژل اصلاح

    یکی از ویژگی هایی که بر روی ژیلت های امروزی وجود دارد که در خود تراش های قدیمی موجود نیست، داشتن نوار باریکی از ژل های اصلاح و یا صابون مخصوص بر روی آن است.

    کاربرد این قسمت بر روی تیغ، برای روان کردن و آسان انجام دادن اصلاح و جلوگیری از بریدن صورت و یا بدن است که مزیت بسیار بالایی برای یک تیغ محسوب می شود، که متأسفانه در تیغ های اصلاح قدیمی وجود ندارد.

    امروزه سعی می کنند که در این نوار ژل که بر روی تیغ تعبیه می شود، از عصاره های مختلف گیاهی مانند آلوئه ورا و یا حتی ویتامین E استفاده کنند، که برای پوست بسیار مفید بوده و به جلوگیری از التهابات پوستی و سوزش پوست در هنگام اصلاح نیز کمک خواهد کرد و در معرفی یک تیغ خوب و با کیفیت مؤثر خواهد بود.

    تعداد تیغ های استفاده شده

    تعداد تیغ ها بکار رفته در ژیلت های امروزی متفاوت است و بسته به کیفیت و نوع و مدل تیغ حداقل از 2 تا 6 تیغ بر روی آن ها نصب شده است، که البته هر کدام از آن ها کارایی و عملکرد خود را خواهند داشت.

    ویژگی دیگر برخی تیغ های ژیلت این است که در مدل های بالاتر آن، قسمتی در پشت بدنه تیغ نصب شده که دارای تیغ مخصوصی برای گرفتن خط ریش در آقایان است.

    ویژگی های یک تیغ خوب و با کیفیت چیست؟  - بلاران

    تیغ اصلاح ویژه خانم ها یا آقایان

    یکی از ویژگی هایی که امروزه بدان بیشتر توجه و پرداخته شده است، طراحی و تولید تیغ هایی است که برخی از آن ها مخصوص خانم ها و بعضی دیگر ویژه آقایان ساخته شده است.

    حتی این تیغ ها قابل تفکیک برای اصلاح قسمت های مختلف بدن نیز می باشند که با عملکرد فوق العاده خود کار شیو کردن را برای همه راحت تر و آسان تر خواهد کرد.

    اما بطور خلاصه سه نکته در تهیه تیغ برای شیو کردن باید لحاظ شود که عبارتند از:

    1-تیزی و برندگی تیغ

    2-کیفیت بدنه و تیغ

    3-برند تولید کننده محصول

    پس باید در انتخاب یک تیغ خوب و باکیفیت این نکات را برای داشتن یک اصلاح بدون نقص لحاظ کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *