پوست

شناخت انواع افترشیو و آشنایی بیشتر با آن ها

شناخت انواع افترشیو و آشنایی بیشتر با آن ها - بلاران
  • انواع افترشیو را می توان به صورت های مختلفی در بازار پیدا کرده و از آن ها استفاده کنیم، اما پر واضح است که همانند هر محصول آرایشی دیگری، هر نوع افترشیوی را نمی توان بر روی هر گونه پوستی استفاده کرد.

    پس باید افتر شیو مناسب با پوست خود را با توجه به نوع پوست و تنوع بسیار زیادی که مخصوصاً به سبب برندهای گوناگون دارند، بیابید و سازگارترین و مناسب ترین آن ها را خریداری و پس از اصلاح استفاده کنید.

    در این پست به بررسی مطالبی را در این زمینه خواهیم پرداخت و انواع مختلف این محصول را به لحاظ شکل ساختاری آن معرفی خواهیم کرد.

    از انواع افترشیو چه می دانید؟

    افترشیوها به اشکال مختلفی با ترکیبات مختلف تهیه می شوند و هر کدام از آن ها با نوع خاصی از پوست سازگاری خواهند داشت، اما همه آن ها بسته به اینکه بر پایه آب، الکل و یا شیر ساخته شده باشند، به اشکال زیر خواهند بود.

    شناخت انواع افترشیو و آشنایی بیشتر با آن ها  - بلاران

    افترشیو به صورت بالم

    بالم افترشیو معمولاً حاوی روغن های مختلف و آب برای مرطوب نگه داشتن و آبرسانی به پوست هستند و پس از مصرف، اثر چربی و روغنی را بر روی پوست باقی نخواهند گذاشت.

    اغلب اینگونه افرشیوها شامل 2 تا 5 درصد الکل است، هر چند که در بعضی از آن ها هیچ گونه الکلی هم استفاده نمی شود و به جای آن در تهیه و ساخت، از ترکیبات طبیعی استفاده می کنند.

    البته این ترکیبات طبیعی مثل روغن های عصاره ای که در بالم ها بکار می روند، همانند الکل ها ضد عفونی کننده هستند؛ اما مزیت آن ها این است که سبب خشک شدن پوست نخواهند شد.

    بالم افترشیو برای استفاده در روزهای خشک و سرد سال مناسب است که معمولاً رطوبت هوا کم بوده و پوست بیشتر دچار خشکی می شود، همچنین این نوع از محصولات مناسب پوست های خشک و حساس نیز هستند چون با آبرسانی، پوست را از خشکی بیش از اندازه حفظ می کنند.

    شناخت انواع افترشیو و آشنایی بیشتر با آن ها  - بلاران

    افرشیو به صورت لوسیون

    گفته می شود لوسیون ها که از دیگر انواع افترشیو هستند، درصد الکل بیشتری دارند و این مقدار به حدود 60 تا 70 درصد این محصول می رسد و به همین دلیل پوستی که تازه شیو شده و حساس است با استفاده از لوسیون، به سوزش خواهد افتاد.

    درصد زیاد الکل استفاده شده در لوسیون ها اغلب موجب خشکی و در نتیجه تحریکات زیاد پوست می شود،علاوه بر اینکه این الکل زیاد موجب بسته شدن منافذ پوستی و ماندن موها در زیر پوست خواهد شد.

    پس توصیه می کنیم کسانی که پوست حساس و خشکی دارند، بهتر است به جای استفاده از این نوع افترشیو از ژل ها و یا بالم های مناسب با پوست خود کمک بگیرند و چون خاصیت ضد عفونی کننده این محصولات بالاست، بهتر است در جاهایی که احتمال انتقال عفونت و بیماری وجود دارد از این نوع محصولات استفاده شود.

    تفاوت لوسیون و بالم در میزان غلظت آن است، زیرا که لوسیون ها نسبت به بالم ها رقیق تر هستند و تقریباً حالت مایع دارند.

    شناخت انواع افترشیو و آشنایی بیشتر با آن ها  - بلاران

    افترشیو به صورت ژل

    در انواع افترشیو که به صورت ژل ساخته می شوند از روغن استفاده نمی شود به همین دلیل این محصولات به نسبت بالم ها، از آبرسانی و چربی کمتری برخوردار هستند.

    اما می توانند طراوت و شادابی را بر روی پوست حفظ کرده و بعد از اصلاح آرامش خاصی را به پوست هدیه کنند و سبب حفظ سلامت بیشتر پوست شوند.

    در ساخت بیشتر این نوع از افترشیوها درصد الکل کمی هم استفاده می شود، اگر چه که می توانید ژل هایی را هم یافت کنید که فاقد الکل هستند.

    استفاده از ژل های افترشیو پس از شیو کردن، پوست را باطراوت کرده و سوزش و التهاب آن را التیام خواهد بخشید و حس سبکی خوبی به پوست شما خواهد داد.

    افترشیوهای ایرانی با در نظر گرفتن نکات مختلف و با توجه به سختی آب در مناطق گوناگون ایران فرموله شده است و امروزه در بازار ایران هم محصولات بسیار خوبی با مواد اولیه مرغوب و استاندارد وجود دارد.

    این محصولات با توجه به حذف هزینه واردات از قیمت مناسب و کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند، که به راحتی می توانید آن ها را تهیه کرده و بدون هیچگونه نگرانی انواع افترشیو ایرانی را مورد مصرف قرار دهید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *