پوست

افترشیو چیست و چه موادی در ساخت آن استفاده شده است؟

افترشیو چیست و چه موادی در ساخت آن استفاده شده است؟ - بلاران
  • افترشیو محصولی آرایشی و بهداشتی است و بویژه کسانی که با اصلاح روزانه سرو کار دارند، این محصول را بخوبی می شناسند و از آن پس از انجام اصلاح صورت استفاده می کنند.

    شیو کردن موهای زائد بدن و صورت کاری منظم و همیشگی است، برای ساده کردن و راحت انجام دادن آن قبل از اصلاح، موادی مانند کرم ها و یا ژل وجود دارد که باید از آن ها کمک بگیرید.

    اما برای بعد از انجام اصلاح هم محصولاتی وجود دارد که به سلامت پوست شما کمک خواهد کرد، از این رو در این مطلب به معرفی بیشتر این مواد بهداشتی خواهیم پرداخت.

    افترشیو چیست و چه موادی در ساخت آن استفاده شده است؟ - بلاران

    شناخت بیشتر افترشیو

    شیو کردن و یا همان اصلاح موهای زائد با تیغ، علاوه بر اینکه موهای اضافی را از روی پوست حذف می کند، سبب تراشیدن نامحسوس لایه رویی سلول های پوست خواهد شد.

    عموماً بعد از شیو کردن پوست دچار قرمزی،التهاب، خارش، سوزش و در برخی موارد خراشیدگی خواهد شد، بخصوص اگر این اصلاح به صورت روزانه انجام بگیرد، احتمال این آسیب های پوستی را افزایش خواهد داد.

    پس پوست بعد از تراشیدن موها از روی آن، به یک محافظ یا تغذیه کننده نیاز خواهد داشت و افتر شیوها در واقع محصولات مراقبت از پوست هستند، که پوست را تغذیه و محافظت کرده و به هر شکل می توان آن را آخرین مرحله از فرایند اصلاح دانست.

    همانطور که از اسم آن پیداست افتر شیو، جزو محصولات آرایشی و بهداشتی است که بعد از اصلاح از آن استفاده می کنند و چون علاوه بر رایحه های مطبوعی که در آن وجود دارد،  دارای الکل هم هستند، جزو محصولات آنتی باکتریال دسته بندی می شوند و از این جهت کاربرد آن ها در ابتدا برای ممانعت از عفونی شدن پوست در برابر هرگونه بریدگی و خراشیدگی پس از اصلاح است.

    همچنین این محصولات حاوی موادی هستند که از خشک شدن پوست پس از اصلاح جلوگیری می کنند و مانع از قرمزی و التهابات و عفونت های پوستی می شوند.

    افترشیو از پوست در مقابل آلودگی های بیرونی و تحریکات حاصل از آن محافظت کرده و به همین دلیل پس از اصلاح سوزش و خارش ایجاد نکرده و مانع از بوجود آمدن آکنه و جوش بر روی صورت خواهد شد.

    پس در مجموع می توان گفت که هدف اصلی افتر شیوها بازسازی سلول های پوست، تسکین، ضدعفونی و رطوبت رسانی به پوست پس از اصلاح است و می تواند پوست را پاکیزه هم نگه دارد و چون بعد از مصرف آن ها را از روی پوست پاک نمی کنیم، اثر ماندگارتری هم خواهند داشت.

    این محصول فقط به آقایان اختصاص ندارد و در نوع زنانه آن هم در بازار موجود است.

    افترشیو چیست و چه موادی در ساخت آن استفاده شده است؟ - بلاران

    ترکیبات بکار رفته در افتر شیوها

    بطور کلی بهتر است که افتر شیوهایی که انتخاب می کنید دارای ترکیبات طبیعی و فاقد عطرها و رنگ های مصنوعی باشند، چرا که این مواد می توانند موجب تحریکات پوستی و واکنش های خفیف و یا شدید آلرژیک شوند.

    در صورتی که مواد طبیعی مثل موم، اسانس ها و روغن های طبیعی و عصاره های گیاهی و… در ساخت آن بکار رفته باشد، با پوست هماهنگی بیشتری خواهند داشت و اثرات بهتری را هم بر روی پوست ایجاد خواهند کرد.

    اغلب افترشیو و یا همان کرم های پس از اصلاحی که در بازار موجود است حاوی این مواد هستند:

    روغن های طبیعی: این روغن ها می توانند شامل روغن نارگیل، روغن هسته انگور، بادام، زیتون، آووکادو، جوجوبا و… باشد که خاصیت ترمیم کنندگی و آبرسانی بیشتری بر پوست دارند.

    گلیسیرین: که با خواص گوناگون خود باعث از بین رفتن خشکی پوست شده و سلول های خشک پوست را بخوبی ترمیم خواهد کرد.

    کره شیا: ماده ای که به عنوان یک ضد التهاب قوی بر روی پوست، به این محصول افزوده می شود.

    استرینجنت: که شاید در همه افتر شیوها وجود نداشته باشد، اما یک ترکیب طبیعی است که اگر پوست دچار خراشیدگی و یا بریدگی در هنگام اصلاح شود، این محصول به بهبود و ترمیم آن  و همچنین به بسته شدن منافذ پوستی هم کمک خواهد کرد.

    دقت کنید که چون وجود این ماده می تواند روی پوست های خشک تأثیر گذاشته و موجب برخی التهابات پوستی و خشک شدن بیشتر پوست شود، بهتر است که بر روی پوست های خشک  از افتر شیوی که دارای این ماده است، استفاده نشود.

    افترشیو چیست و چه موادی در ساخت آن استفاده شده است؟ - بلاران

    پارابن: پارابن در اصل به عنوان یک ماده نگهدارنده در محصولات آرایشی استفاده می شود که از رشد و تکثیر باکتری ها هم جلوگیری خواهد کرد، اما این ماده می تواند باکتری های مفید پوست را هم از بین ببرد و اگر دارای پوست حساسی هستید، پارابن سبب تحریک بیشتر آن خواهد شد.

    که البته ممکن است این ماده به شکل های گوناگون و با ترکیبات مختلفی در داخل افتر شیوها گنجانده شود و شما برای تشخیص آن باید با ترکیبات مختلف و نام های گوناگون این محصول بخوبی آشنایی داشته باشید.

    رنگ و عطر: اگر افترشیو انتخابی شما دارای اسانس ها و عصاره های روغن ها و گیاهان طبیعی باشد بسیار بهتر خواهد بود، زیرا که این روغن ها با پوست و عملکرد بدن سازگارترند، چون ممکن است استفاده از رنگ و عطرهای مصنوعی موجب تحریکات پوستی و واکنش های آلرژیک شوند.

    پس هنگام خرید با دقت برچسب روی افتر شیو و مواد تشکیل دهنده آن را مطالعه کرد و سپس اقدام به خرید آن، متناسب با نوع پوست خود نمایید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *