عمومی

شناخت بیشتر تیغ های اصلاح و معرفی انواع کلی آن

شناخت بیشتر تیغ های اصلاح و معرفی انواع کلی آن - بلاران
  • استفاده از تیغ های اصلاح برای برطرف کردن موهای زائد بدن، یکی از متداول ترین و قدیمی ترین روش هاست که هنوز هم با استقبال خوبی از طرف آقایان و خانم ها روبروست.

    این روش به دلیل مزایای زیادی که دارد، مانند در دسترس بودن، سریع عمل کردن، بدون درد بودن، کم هزینه بودن و… کماکان یکی از پرطرفدارترین شیوه های شیو کردن صورت و بدن است.

    اما اینکه ما از چه نوع تیغی و چه مارکی و با چه مشخصاتی برای این کار استفاده کنیم بهتر است؟ مطلبی است که در این پست به آن خواهیم پرداخت، که به نظر می رسد مطالب آن برای خیلی از افراد مفید خواهد بود.

    شناخت بیشتر تیغ های اصلاح و معرفی انواع کلی آن - بلاران

    معرفی تیغ های اصلاح و یا خود تراش ها

    تیغ اصلاح که در گذشته بیشتر به نام خود تراش شناخته می شدند، یکی از ساده ترین ابزارهایی است که برای اصلاح و زدودن موهای زائد صورت و بدن، در خانم ها و آقایان بصورت گسترده ای استفاده می شود.

    در واقع این خود تراش ها از دو قسمت دسته و تیغه تشکیل شده است که دسته نقش بدنه را دارد و تیغه فلزی آن هم برای برش و اصلاح موها بکار برده می شود.

    کاربرد اصلی تیغ اصلاح این است که بتواند روی قسمت های مختلف صورت و بدن چرخیده و موهای اضافی هر قسمت را بدون بریدن و آسیب رساندن به پوست، بخوبی از بین ببرد و در نهایت هم یک پوست نرم، لطیف و عاری از هر موی اضافی به شما تحویل دهد.

    این خود تراش ها را می توان بطور کلی به دو دسته تقسیم کرد:

    الف: خود تراش های قدیمی یا مدل بدون تیغ

    این خود تراش ها بدون تیغ هستند و معمولاً خود از دو قسمت دسته و سر تشکیل شده اند، که در برخی از انواع آن سر از بدنه کاملاً جدا می شود و بر روی قسمت سر، تیغ قرار می گیرد.

    در مدل دیگر فقط با چرخش دسته، قسمت تعبیه شده در بخش بالای سر که تیغ درون آن قرار می گیرد، باز شده و با گذاشتن تیغ در داخل آن کار اصلاح انجام می گیرد.

    تیغ هم که جداگانه خریداری شده و در قسمت سر خود تراش جاساز می شود.

    در تیغ های اصلاح قدیمی در حقیقت شما یک ابزار در اختیار دارید که قطعات آن بصورت مجزا و قابل تفکیک از یکدیگر هستند و با تیغ یدکی که در آن گذاشته می شود، قابل استفاده می شوند.

    شناخت بیشتر تیغ های اصلاح و معرفی انواع کلی آن - بلاران

    مزایای تیغ های سنتی و قدیمی

    این مدل از خود تراش های قدیمی را می توانید چندین سال متوالی استفاده کرده و بدون هیچ مشکلی با آن کار کنید، زیرا که بدنه و دسته آن فلزی و معمولاً ضد زنگ و از جنس استیل ساخته می شود.

    این مسئله سبب می شود تا به حفظ و نگهداری و پاکیزگی محیط زیست هم کمکی شده باشد و لازم نباشد تا بی جهت قسمت دسته را هم به همراه تیغ مصرفی، دور بیندازید.

    قسمت تیغ آن که حالت یدک دارد، به لحاظ قیمتی مقرون به صرفه و در تعداد بالا قابل خریداری است و در هر بار مصرف به سادگی می توان آن را تعویض کرد.

    ب: خود تراش های جدید یا مدل تیغ دار

    که در این مدل، تیغ درون قسمت بالایی خود تراش تعبیه شده و در واقع بخش تیغ، بدنه و دسته به یکدیگر متصل هستند و نیاز به جاسازی تیغ بصورت جداگانه نخواهند بود.

    به تمامی مدل های جدید تیغ های اصلاح به اشتباه ژیلت هم گفته می شود، غافل از اینکه این اصطلاح فقط یک مارک معروف و معتبر برای اینگونه تیغ هاست و برای همین همه تیغ هایی که با این مدل طراحی شده اند را برای تفکیک کردن از تیغ های قدیمی، ژیلت می نامیم.

    شناخت بیشتر تیغ های اصلاح و معرفی انواع کلی آن - بلاران

    مزایای تیغ های جدید و تیغ دار

    مسلماً یکی از مزایای مهم تیغ های جدید و یا همان ژیلت ها، همراه بودن تیغ با دسته است که شما را از خرید و نصب آن بر روی بدنه راحت خواهد کرد.

    البته این نکته را یادآوری می کنیم که در تیغ های مدرن تری که به بازار عرضه شده است، امکان تعویض تیغ، در اینگونه خود تراش ها هم وجود دارد و با خرید تیغ های یدک می توانید قسمت دسته را حفظ کرده و فقط قسمت سر را تعویض نمایید.

    با اینکه این وسیله اصلاح صورت و بدن یکبار مصرف محسوب می شود، در شرایط نگهداری درست و بهداشتی می توانید برای چند بار از آن استفاده کرده و سپس آن را دور بیندازید، که در این صورت باید برای خرید همه قسمت های آن، هزینه مجددی را پرداخت نمایید.

    مزیت دیگر این خود تراش ها این است که خطر بریدگی در هنگام اصلاح و یا قرار دادن تیغ بر روی بدنه تیغ را نخواهید داشت و کار اصلاح راحت تر و تمیزتر انجام  خواهد شد.

    به هر حال انتخاب با خود شماست  که کدامیک از انواع تیغ را برای شیو کردن صورت یا بدن استفاده کنید.

    اما اگر بطور کلی، از تیغ های اصلاح برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنید، بهتر است مطالب آینده را هم مطالعه کنید تا با ویژگی های این وسیله و انواع آن آشنایی بیشتری پیدا کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *