پوست

افترشیو مناسب پوست خود را بشناسیم

افترشیو مناسب پوست خود را بشناسیم - بلاران
  • افترشیو مناسب برای هر نوع پوستی متفاوت است و باید با توجه به خصوصیات پوست خود آن را انتخاب کنید و در این گزینش دقیق باشید.

    چرا که عموماً بعد از اصلاح صورت و یا بدن، دچار التهاب و یا قرمزی پوست خواهید شد و شما با استفاده از این محصول بهداشتی و مراقبت از پوست، می خواهید طراوت و تازگی دوباره ای را بر روی پوست خود ایجاد کنید تا اثرات تیغ از بین برود.

    در این مطلب قرار است تا در باره ی چگونگی انتخاب افترشیو برای انواع پوست ها صحبت کنیم، که اگر از این محصول استفاده می کنید، حتماً در مورد آنچه که مناسب شماست باید اطلاعات کافی داشته باشید.

    شناخت افترشیو مناسب با نوع پوست

    افراد با توجه به انواع پوست های مختلف و شرایطی که دارند، باید از افترشیو های متناسب برای خود استفاده کنند تا حداکثر بهره مندی از این محصول را بعد از اصلاح داشته باشند.

    افترشیو مناسب پوست خود را بشناسیم - بلاران

    افترشیو مخصوص پوست های چرب

    یکی از مشکلاتی که پوست های چرب دارند این است که همیشه جوش هایی در سطح پوست دارند، که در هنگام اصلاح صورت ممکن است آسیب ببینند.

    البته اگر مقدار این جوش ها زیاد است، بهتر است تا بهبود آن ها حتی الامکان از اصلاح و زدودن موهای زائد اجتناب کنید، اما اگر تعداد آن ها کم هستند با مراقبت تلاش کنید تا در هنگام شیو کردن صورت و یا بدن آسیبی به آن ها وارد نشود.

    به هر حال الکل موجود در افترشیوها نه تنها برای پوست های چرب مشکلی ایجاد نمی کند، بلکه سبب ضد عفونی کردن پوست شده و مقداری از چربی پوست را هم خواهد کاست.

    اما بهتر است که حتی برای اینگونه از پوست ها هم افتر شیوی را انتخاب کنید که دارای رطوبت کافی و آبرسان باشند.

    افترشیو پوست های خشک

    برای این نوع پوست ها بهتر است تا از افترشیوهایی که دارای الکل بسیار کمی هستند استفاده کنید، چرا که الکل زیاد سبب خارج شدن آب از پوست شده و پوست را با خشکی بیشتری مواجه خواهد کرد.

    به همین منظور بهتر است تا از ژل های این محصول کمک بگیرید، چون ژل ها کمترین میزان الکل را نسبت به انواع افترشیو دیگر دارا هستند.

    دقت کنید که در هنگام انتخاب افترشیو مناسب با توجه به برچسب محصول، افرشیوی را انتخاب کنید که در ترکیبات آن گلیسرین و یا یک نوع مرطوب کننده بکار رفته باشد.

    افترشیو مناسب پوست خود را بشناسیم - بلاران

    افترشیو پوست های نرمال

    برای اینگونه پوست ها هم که شرایط عادی و نرمالی دارند، بهتر است تا از افترشیوی استفاده کنید که به اندازه کافی به پوست آبرسانی می کنند و به نظر می رسد که یکی از بهترین گزینه ها برای این منظور افترشیو بالم باشد.

    چون افترشیو بالم با وجود الکل اندکی که در خود دارند به پوست آسیب نرسانده و وظیفه آبرسانی و طراوت بخشیدن به پوست را بخوبی انجام خواهند داد.

    افترشیو پوست های حساس

    برای پوست های حساس باید افترشیو هایی را تهیه کنید که دارای عصاره و یا روغن های تسکین دهنده باشند و موادی در خود داشته باشند که به کمک آن پوست تحریک نشود.

    بهتر است در این مورد از بالم هایی کمک بگیرید که دارای عصاره هایی مانند اسطوخودوس و یا رز باشند و بالم های کاملاً بدون عطر و فاقد الکل برای اینگونه پوست ها بسیار مناسبند.

    باید این نکته را هم روشن کنیم که افترشیوهای مردانه با افترشیوهای زنانه متفاوت هستند! و باید با توجه به جنسیت هم افترشیو مناسب و درستی را انتخاب و مصرف کنید.

    افترشیو مناسب پوست خود را بشناسیم - بلاران

    افترشیو مخصوص آقایان

    خیلی از آقایان اصلاح صورت را بطور روزانه انجام می دهند و شیو کردن جزو اصلی و جدا نشدنی از زندگی آنان است و اکثر آن ها هم این کار را با کمک تیغ و یا ژیلت انجام می دهند.

    اما اگر این اصلاح مداوم روزانه بدون کمک گرفتن از افترشیوها و مواد دیگر ترمیم کننده پوست باشد، چه بر سر پوست خواهد آمد؟

    خودِ تیغ زدن به تنهایی و بصورت مداوم می تواند پوست را خشک کرده و سبب آسیب ها، مشکلات پوستی، التهابات و یا عفونت های زیادی بر روی پوست شود.

    افترشیوهای مناسب می توانند این مشکلات را برطرف کرده و از التهابات و صدمات پوستی ناشی از اصلاح بکاهند و پوست را بخوبی تغذیه کنند.

    افترشیو مخصوص خانم ها

    حالا دیگر با وجود انواع ژیلت های زنانه خیلی از خانم ها هم برای از بین بردن موهای زائد خود از شیو کردن استفاده می کنند، برخی از خانم ها حتی برای زدودن موهای صورت خود هم از شیو صورت استفاده می کنند.

    طبیعی است که شرکت های ارایشی و بهداشتی برای این گروه هم فکری کرده و افترشیوهایی مناسب با پوست ظریف و حساس بانوان و مخصوص آن ها تهیه و تولید کرده اند.

    پس اگر می خواهید که از پوست خود مراقبت بیشتری کرده باشید، بهتر است که از افترشیو مناسب زنانه که پوست شما را در برابر جوش زدن، خارش، قرمزی و خشکی بعد از اصلاح محافظت می کند، استفاده کنید.

    این محصولات می توانند پوست شما را در برابر آلودگی ها و التهابات و عفونت های پوستی محافظت کرده و احساس طراوت و شادابی بیشتری را بر روی پوست ایجاد کنند، بشرطی که مناسب با نوع پوست تهیه شوند.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *