پوست

راه هایی برای پیشگیری از جوش زدن قبل از اصلاح صورت

راه هایی برای پیشگیری ازجوش زدن قبل از اصلاح صورت - بلاران
  • برای پیشگیری از جوش زدن قبل از اصلاح صورت، روش هایی وجود دارند که با شناخت بیشتر آن ها می توانید از این مسئله ناخوشایند تا حدودی جلوگیری کنید.

    البته برای اینکه در این کار موفق باشید، لازم است تا دقت و توجه و صبر خود را در زمینه انجام امور گفته شده چه در قبل و چه بعد از اصلاح بالا ببرید و همه موارد را توأم با هم بکار گیرید تا نتیجه رضایت بخش باشد.

    در این پست می خواهیم مسائلی را که باید قبل از شیو کردن صورت باید رعایت کنید، عنوان کنیم که امیدواریم با انجام آن ها دیگر دچار جوش های متعدد و خارش، سوزش و التهاب پوست صورت که بسیار ناراحت کننده است، نشوید.

    راه هایی برای پیشگیری ازجوش زدن قبل از اصلاح صورت - بلاران

    پیشگیری از جوش زدن صورت و شناخت روش هایی برای آن

    برخی از افراد پس از اصلاح موهای صورت و اپیلاسیون موهای بدن، با بروز جوش های متعددی بر روی پوست مواجه هستند که نمی دانند برای بوجود نیامدن و برطرف کردن آن چه باید بکنند؟

    روش های جلوگیری برای جوش زدن صورت را می توان به دو بخش تقسیم کرد:

    الف: اقدامات پیشگیرانه قبل از اصلاح

    ب: اقدامات لازم بعد از اصلاح موهای زائد

    ابتدا باید در مورد اقدامات پیشگیرانه قبل از اصلاح صحبت کنیم، چرا که این بخش بسیار مهم تر از بخش بعدی خواهد بود و در واقع باید گفت، که در این صورت علاج واقعه را قبل از وقوع انجام داده ایم.

    از پوست لایه برداری کنید

    بهتر است یک یا دو روز قبل از اصلاح لایه برداری از پوست را بطور بسیار ملایمی انجام دهید و با کمک یک لایه بردار متوسط و ملایم، پوست خود را از آلودگی ها پاک کنید.

    این اسکراب ها نباید خیلی قوی باشند، چون به پوست بعد از اصلاح آسیب خواهند رساند و انجام این کار فقط در حد یک لایه برداری سطحی کفایت می کند، حتی برای این منظور می توانید از یک اسکراب طبیعی متناسب با پوست خود کمک بگیرید.

    بعد از انتخاب یکی از انواع اسکراب صورت که اگر آن را از مواد طبیعی ساخته باشید، برای پیشگیری از جوش زدن پوست بسیار بهتر خواهد بود، با استفاده از انگشتان تمیز خود، لایه بردار را با حرکات دورانی بر روی پوست صورت ماساژ داده و بعد از گذشت زمان لازم، صورت را کاملاً بشویید.

    راه هایی برای پیشگیری ازجوش زدن قبل از اصلاح صورت - بلاران

    از وسایل تمیز و ضدعفونی شده استفاده کنید

    برای کسانی که صورتشان بعد از اصلاح دارای جوش می شود، لازم است تا حتی الامکان از وسایل استریل و یکبار مصرف استفاده کنند.

    از هر روشی که برای شیو کردن موهای خود استفاده می کنید، فرقی نمی کند و لازم است تا لوازم آن کاملاً تمیز و ضدعفونی شده باشند، بخصوص اگر خودتان در منزل اقدام به از بین بردن موهای  صورت می کنید، لازم است تا با دقت وسایل اصلاح را ضدعفونی کنید.

    عدم بهداشت مناسب وسایل اصلاح و اپیلاسیون می تواند سبب شیوع ویروس ها، باکتری ها و عفونت های قارچی شده و بر روی صورت و بدن، جوش های ریز و درشتی را بوجود آورد.

    فرقی نمی کند اگر با کمک بند صورت خود را اصلاح می کنید باید اطمینان یابید که بند اصلاح و دیگر وسایل و حتی دستان شما کاملاً تمیز و استریل است.

    اگر از انواع ژیلت های زنانه و یا مردانه استفاده می کنید، برای پیشگیری از جوش زدن صورت بهتر است از نوع یکبار مصرف آن کمک بگیرید و یا تیغه آن را با الکل ضد عفونی کرده و دقت خود را هنگام اصلاح بالا ببرید.

    اگر با وکس هم اصلاح می کنید، اطمینان حاصل کنید که برای رعایت بیشتر بهداشت، اپلیکاتور و وسایل مربوط به وکس کاملاً نو و تمیز است.

    در مورد روش های دیگر هم همین گونه است و باید وسایل کاملاً بهداشتی و استریل باشند تا احتمال خطر و جوش بعد از اصلاح  را کاهش دهند.

    راه هایی برای پیشگیری ازجوش زدن قبل از اصلاح صورت - بلاران

    به آرایشگاه های معتبر و مشخصی مراجعه کنید

    یکی از نکات کلیدی و مهم برای اینکه کمتر دچار جوش صورت شوید این است که اگر برای اصلاح به آرایشگاه می روید، از تمیز و معتبر بودن آرایشگاه و ابزاری که استفاده می کند، مطمئن شوید و پوست حساس خود را به دست هر آرایشگری نسپارید.

    قبل و بعد از اصلاح ورزش و کار سنگین ممنوع

    می دانید که با انجام حرکات ورزشی و یا کارهای سنگین، بدن با تعریق بیش از حد روبرو خواهد شد و تعریق هم باعث می شود تا منافذ پوست مسدود شده و پوست دچار جوش های متعددی بعد از انجام اصلاح گردد.

    پس تلاش کنید که درست قبل از اصلاح و بلافاصله بعد از اصلاح، برای پیشگیری از جوش زدن پوست صورت به حرکات ورزشی و یا انجام کارهای سنگین نپردازید تا از جوش زدن صورت بعد از اصلاح جلوگیری کرده باشید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *