عمومی

چگونه کرم اصلاح خانگی با مواد طبیعی بسازیم؟!

چگونه کرم اصلاح خانگی با مواد طبیعی بسازیم؟! - بلاران
  • بسیار دور از ذهن است که بتوان کرم اصلاح خانگی تهیه کرد، اما این کار شدنی است، کافی است که این کرم را درست کرده و امتحان کنید.!

    استفاده از کرم اصلاح یا همان خمیر ریش، از سال های بسیار دوری برای راحت تراشیدن ریش و سبیل در بین آقایان، مرسوم و معمول بوده است و تقریباً اکثر آن ها برای سرعت و کیفیت بهتر کار، از این وسیله کمک می گیرند.

    شاید تعجب آور باشد اما، امروزه دیگر حتی بانوان هم از کرم ها و یا ژل های مخصوص اصلاح برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن خود استفاده می کنند.!

    در این مطلب برای کسانی که می خواهند از کرم های اصلاح خانگی استفاده کنند، طرز تهیه آن را بیان خواهیم کرد که امیدواریم مورد پسند و سلیقه شما قرار گرفته و همچنین کاربردی باشد.

    چگونه کرم اصلاح خانگی با مواد طبیعی بسازیم؟! - بلاران

    کرم اصلاح خانگی بسازیم!

    اصولاً برخی افراد دوست ندارند که از محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی که توسط شرکت ها تهیه و تولید می شوند استفاده کنند، زیرا که در ساخت اکثریت آن ها از مواد شیمیایی و غیر طبیعی بهره می برند.

    برخی افراد هم پوست حساسی دارند، که در مواجهه با انواع مواد و لوازم آرایشی، واکنش نشان داده و پوست دچار قرمزی، سوزش، خارش و یا التهاب می شود.

    این مسئله در رابطه با کرم ها، فوم ها و ژل های آرایشی پر رنگ تر است، چرا که این محصولات در موقع تراشیدن و شیو کردن مورد استفاده قرار می گیرند، که اتفاقاً تیغی هم در کنار آن قرار دارد، که خودِ تیغ می تواند به تنهایی  عاملی برای بروز این مشکلات باشد، چه رسد به اینکه از ماده ای شیمیایی با اثرات گوناگون در کنار آن استفاده شود.!

    پس باید آستین ها را بالا بزنید و دست بکار شوید و محصولی ارگانیک و طبیعی برای این منظور تهیه کنید، تا علاوه بر داشتن پوستی خوب و شاداب بعد از اصلاح، خیالتان از هر بابتی راحت باشد و استرس و نگرانی چگونگی شیو کردن موهای زائد را نداشته باشید.

    چگونه کرم اصلاح خانگی با مواد طبیعی بسازیم؟! - بلاران

    مواد لازم برای تهیه کرم اصلاح یا خمیر ریش طبیعی

    صابون معمولی                  یک عدد

    صابون مرطوب کننده           یک عدد

    روغن کرچک                     یک قاشق غذاخوری

    روغن زیتون                      یک قاشق غذاخوری

    اسانس گل یا میوه            چند قطره

    آب مقطر                         به میزان لازم

    طرز تهیه:

    یک عدد صابون معمولی و یک عدد صابون مرطوب کننده را که خریداری کرده بودید، درون قابلمه و یا ظرف بزرگی که بهتر است استیل باشد، با رنده ریز رنده کرده و صابون ها را با هم مخلوط کنید.

    حالا به این مواد یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق روغن کرچک اضافه کنید و مواد را هم بزنید، خاصیت روغن کرچک این است که کرم اصلاح به اندازه کافی کف خواهد کرد.

    سپس به آن آب مقطر را کم کم اضافه کنید، دقت کنید که همه آب مقطر را به یکباره به این مخلوط اضافه نکنید، چون نباید مواد خیلی رقیق شوند، افزودن آب مقطر به صابون ها در حین هم زدن ان ها باعث می شود که مواد بخوبی به یکدیگر بچسبند.

    حالا وقت آن است که ظرف محتوی صابون را بر روی شعله بسیار ملایم آتش قرار دهید و آن را مرتب هم بزنید تاهنگامی که آب اضافی آن تبخیر شده و مواد انسجام کافی پیدا کند.

    دقت کنید، نباید مواد به غلظت بیش از اندازه برسند و یا خیلی رقیق باشند، کرم اصلاح باید به لحاظ ساختار، مثل یک ژلِ روان و کرمِ نرمی در آید.

    هنگامی که غلظت مواد به اندازه کافی شد، اسانس معطری را که دوست دارید، مانند بوی گل ها و گیاهان یا میوه ها و یا حتی ادویه های مختلف، به مواد اضافه کنید، چند قطره از اسانس برای این منظور کافیست، چرا که خود صابون ها هم معطر هستند و از بوی خوشی برخوردارند.

    غلظت مواد بدست آمده بسیار مهم است، پس اگر مواد قوام و غلظت لازم را نداشت، مجدداً آن را روی شعله بگذارید تا به غلظت لازم برسد، تا حدی که وقتی روی صورت قرار می گیرد سُر نخورده و نریزد.

    چگونه کرم اصلاح خانگی با مواد طبیعی بسازیم؟! - بلاران

    حالا که مواد غلظت لازم را یافتند آن را درون ظرف مناسبی بریزید و بگذارید تا سرد شود.

    زمانی که می خواهید از این کرم برای اصلاح صورت استفاده کنید، باید براش (فرچه) را در آب گرم فرو کنید و وقتی براش کاملاً خیس شد آن را در ظرف کرم فرو کرده و هم بزنید تا مواد کمی کف کند.

    سپس کرم آماده شده را بر روی صورت بمالید و همه صورت را به آن آغشته کنید و با کمک تیغ به راحتی شروع به اصلاح نمایید، در پایان هم به دقت صورت را شسته و مواد باقی مانده از کرم اصلاح طبیعی و خانگی را برای استفاده بعدی در جای مناسب نگهدارید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *