پوست

جوش های بعد اصلاح صورت را چگونه درمان کنیم؟

جوش های بعد اصلاح صورت را چگونه درمان کنیم؟ - بلاران
  • برای برخی از افراد جوش های بعد اصلاح صورت و پیشگیری از بوجود آمدن آن، مهمترین مسئله ایست که قبل از شیو کردن صورت به آن می اندیشند.

    البته این نکته را یادآوری می کنیم که اگر صورت شما از قبل اصلاح دارای جوش و آکنه است، بهتر است تا بهبودی نسبی صورت، از شیو کردن موها بپرهیزید، تا انجام این کار سبب انتشار بیشتر آن و گستردگی جوش ها نشود.

    اما اگر در بیشتر مواقع، درست بعد از اصلاح صورت دچار قرمزی و خارش پوست و بوجود آمدن جوش های متعدد پوستی می شوید، باید برای آن چاره ای بیندیشید و با روش هایی که گفته می شود، سعی در کم کردن یا از بین بردن جوش ها داشته باشید.

    همانطور که در پست قبلی هم نکاتی را برای بهبود این جوش ها یادآوری کردیم، در ادامه و در این مطلب هم نکات تکمیلی را عنوان خواهیم کرد که امیدواریم استفاده از این روش ها برای تان مفید باشد.

    جوش های بعد اصلاح صورت را چگونه درمان کنیم؟ - بلاران

    جلوگیری از جوش های بعد اصلاح صورت

    جوش پس از اصلاح صورت با اینکه یک جوش موقتی است، اما بخاطر سوزش وخارش و تغییر حالت پوست، بسیار آزار دهنده است و باید برای رفع آن کاری انجام داد.

    برخی از افراد با اینکه برای اصلاح صورت خود به روش های مختلفی دست می زنند، اما باز هم پوست صورت شان دارای جوش های ریز و درشتی می شود که تا مدت ها روی صورت وجود داشته و در برخی مواقع هم به علت دستکاری صورت، جای جوش ها بر روی صورت باقی مانده و ظاهر ناخوشایندی را بر روی پوست باقی خواهد گذاشت.

    اما پیشنهاد ما به شما این است که روش های گفته شده را بکار گیرید و برای یکبار هم که شده آن ها را امتحان کنید و شاهد اثرات آن باشید، اگر توصیه های گفته شده در مورد شما مؤثر بود، پس لطفاً آن را به دیگران که دچار این مشکل هستند، انتقال دهید.

    از مرطوب کننده ملایمی استفاده کنید

    بعد از اینکه صورت را با آب سرد شستید و یا اینکه کمپرس سرد کردید، می توانید از یک مرطوب کننده ملایم که فاقد رنگ و عطر است، کمک گرفته و آن را به آرامی بر روی پوست بمالید.

    دقت کنید که استفاده از مرطوب کننده های گیاهی و طبیعی برای جوش های بعد اصلاح بسیار بهتر و مفیدتر خواهد بود، چرا که پوستِ ملتهب و تحریک شده با مواد مصنوعی و شیمیایی و مرطوب کننده های غیر استاندارد و نامرغوب، قطعاً بیشتر تحریک شده و مشکلات را بیشتر خواهد کرد.

    جوش های بعد اصلاح صورت را چگونه درمان کنیم؟ - بلاران

    از پماد و یا لوسیون های ضد خارش کمک بگیرید

    اگر جوش های صورت زیاد هستند و یا اینکه خارش و سوزش پوست شما را اذیت می کند و دیگر روش هایی که گفته شد پاسخگو نیست، بهتر است تا از پمادهای ضد خارش مانند کالامین و یا لوسیون های آن استفاده کنید.

    برای اینکه این لوسیون اثربخشی بیشتری داشته باشد، خوب است بلافاصله بعد از شستن صورت و هنگامی که پوست رطوبت خود را از دست نداده از این محصول کمک بگیرید و آن را بر روی صورت بمالید.

    لوسیون و یا پماد کالامین با اینکه ممکن است کمی پوست را خشک کند، اما می تواند سوزش و خارش بوجود آمده بر روی پوست را که ناشی از درماتیت تماسی است را، تسکین داده و درمان کند.

    اگر پس از مصرف این پماد برای درمان جوش های بعد اصلاح احساس کردید پوست کمی خشک شده است، می توانید از یک مرطوب کننده مناسب و با کیفیت بعد از لوسیون، استفاده کنید.

    جوش های بعد اصلاح صورت را چگونه درمان کنیم؟ - بلاران

    هرگز جوش ها را دستکاری نکنید

    سخت است اما غیر ممکن نیست، گاهی اوقات جوش های بوجود آمده سبب خارش پوست شده و شما را وادار به خاراندن آن ها می کنند، اما باید مقاومت کنید و جوش ها را به هیچ عنوان دستکاری نکنید.!

    زیرا که خاراندن اینگونه جوش ها سبب وخامت بیشتر اوضاع و تحریک پوست و در نتیجه بدتر شدن آن ها خواهد شد و حتی ممکن است با کَنده شدن جوش ها جای آن بر روی پوست باقی بماند، پس لازم است تا راه بهتری را جستجو کرده و از خاراندن جوش ها حتی الامکان پرهیز کنید.

    در صورت وخامت اوضاع از پزشک کمک بگیرید

    به هر حال اگر هیچ راهی برای بهبود جواب نداد و حتی با استفاده از پماد معمولی هم پوست تسکین پیدا نکرده و برای آن چاره ای نیافتید، تنها راه باقی مانده،! کمک گرفتن از یک متخصص پوست است تا با تجویز داروهای لازم شما را از این وضعیت و جوش های بعد اصلاح نجات دهد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *