عمومی

چگونگی استفاده از ژل یا فوم اصلاح به شکل صحیح آن

چگونگی استفاده از ژل یا فوم اصلاح به شکل صحیح آن - بلاران
  • به نظر می رسد که اهمیت استفاده از ژل یا فوم اصلاح برای یک شیو بی نقص و راحت، برای همه مشخص و معلوم است، اما آیا روش یا مراحل درست استفاده از آن ها را بخوبی می دانید؟

    برای اینکه در بکار بردن این مواد آرایشی به شما کمک بیشتری کرده باشیم، در این مطلب مراحل استفاده از آن ها را عنوان خواهیم کرد، تا با عملکرد صحیح، نتیجه بهتری را هم در این زمینه بدست آورید.

    چگونگی استفاده از ژل یا فوم اصلاح به شکل صحیح آن - بلاران

    روش درست استفاده از ژل یا فوم اصلاح

    برای اینکه راحت تر و بهتر از این مواد و ابزار آرایشی و بهداشتی کمک بگیرید، باید مراحل زیر را طی کنید.

    ابتدا باید پوست های مرده صورت خود را از بین ببرید و گرفتن یک دوش آب گرم کمک بسیار مؤثری در این زمینه خواهد بود، پس با گرفتن دوش آب گرم علاوه بر از بین بردن سلول های مرده پوست، موهای صورت را هم نرم، لطیف و مرطوب کرده اید.

    حتی می توانید شیو کردن صورت را در داخل حمام انجام دهید که پوست دارای نرمی و رطوبت بسیار بالایی است، زیرا که آبرسانی به موها، آن ها را نرم تر کرده و باعث می شود تا تیغ بر روی صورت راحت تر و ملایم تر حرکت کند.

    اگر وقتی برای استحمام ندارید، می توانید از یک حوله گرم و مرطوب بر روی صورت استفاده کنید، تا تقریباً مثل یک دوش آب گرم عمل کرده و در این مورد به شما کمک کند.

    برای بوجود آوردن اصلاحی نرم و راحت می توانید از روغن های مناسب پیش از اصلاح هم کمک بگیرید.

    ژل یا فوم اصلاح به هیدراته شدن مو و پوست کمک کرده و به سُر خوردن راحت تیغه خودتراش و همینطور محافظت پوست در برابر تحریکات و التهابات کمک خواهد کرد.

    حالا با استفاده از ژل یا کرم و یا فوم اصلاح، تمامی قسمت های پوست صورت یا بدن را که از مو پر شده اند و موهای زائد دارند را بپوشانید.

    مطمئن شوید که تمامی قسمت ها را بطور کامل با مقدار مناسب از کرم، فوم و یا ژل پوشانده اید.

    چگونگی استفاده از ژل یا فوم اصلاح به شکل صحیح آن - بلاران

    قبلاً هم مفصلاً در باره انتخاب یک تیغ مناسب، چه برای خانم ها و چه برای آقایان صحبت کرده ایم، پس با انتخاب درست تیغ، در اصلاحی راحت تر و بی خطر به خود و سلامتی خود کمک کنید.

    هرگز از تیغ های کُند و نامناسب در زمان شیو کردن استفاده نکنید، چون اینگونه تیغ ها، علاوه بر سختی در هنگام اصلاح و عملکرد نادرست، آسیب های جدی را بر روی پوست بوجود خواهند آورد.

    با دستی که بیشتر مسلط هستید تیغ را در دست تان بگیرید و تا جایی که ممکن است، سعی کنید که فشار مضاعفی را به دسته تیغ وارد نکنید و آرام و مطمئن، تیغ را بر روی پوست حرکت دهید.

    مناسب ترین زاویه برای نگه داشتن تیغ، زاویه بین 30 تا 45 درجه است، که هم اثربخشی و هم ایمنی آن در حداکثر ممکن خواهد بود.

    بعد از استفاده از ژل یا فوم، تیغ را با آرامش و ملایمت بر روی پوست بکشید و پوست را به آرامی اصلاح کنید و از شدت و خشونت بر روی پوست اجتناب کنید.

    اصلاح را می توانید هم در خلاف رویش مو و هم در جهت رشد مو انجام دهید و باید با دست حرکات چرخشی رو به پایین ایجاد کنید.

    وقتی که در جهت رویش مو اصلاح را انجام می دهید، از بریدن صورت و پوست جلوگیری بیشتری بعمل خواهید آورد، اصلاح بر خلاف رویش موها، احساس نرمی بیشتری بر روی پوست بوجود خواهد آورد، اما اینگونه شیو کردن صورت ممکن است در آینده سبب رشد موهای زائد زیر پوستی شود.

    چگونگی استفاده از ژل یا فوم اصلاح به شکل صحیح آن - بلاران

    اگر مو و ریش زیادی دارید، نباید انتظار داشته باشید که با یک حرکت تمامی موها را از بین ببرید، پس بار دیگر حرکت تراشیدن را در جایی که هنوز مویی باقی مانده است، تکرار کنید و در این موارد می توانید اصلاح از یک پهلو بر روی تارهای مو را هم تست کنید.

    وقتی که کار اصلاح در تمامی نقاط صورت تمام شد، کف های باقی مانده را با آب سرد بشویید، تا منافذ پوست بسته شوند.

    در پایان و پس از استفاده از ژل یا فوم، یک کرم پس از اصلاح و مناسب با نوع پوست خود و یا افتر شیو مناسب استفاده کرده و با مرطوب کردن پوست، به آن آرامش بیشتری دهید.

    افترشیو حاوی مواد محافظتی برای پوست است و از خشکی و التهاب پوست جلوگیری می کند که در پست های اینده به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *